Syd om Amager
Fra : jfo

Dato : 08-06-06 08:11

Vi skal rundt Amager i robåd.
Hvordan er det at komme forbi garn osv. på Amagers sydspids?
Skal man langt ud eller kan man sejle igennem?

Jeg kan bare se at der står pæle temmelig langt ud.

Mvh. Jfo

Fra : Henning

Dato : 08-06-06 08:28

On Thu, 08 Jun 2006 07:11:17 GMT, "jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote:

>Vi skal rundt Amager i robåd.
>Hvordan er det at komme forbi garn osv. på Amagers sydspids?
>Skal man langt ud eller kan man sejle igennem?
>
>Jeg kan bare se at der står pæle temmelig langt ud.

Garnene ligger sandsynligvis dybere end jeres båd stikker?

Fra : jfo

Dato : 08-06-06 08:18

"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message

> Garnene ligger sandsynligvis dybere end jeres båd stikker?

Ja, det var det jeg havde håbet på....vi stikker kun ½ m.
Jfo

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-06-06 09:03

Hej Jfo,

Med den dybgang er nettene ikke det store problem for jer; men
afhængig af vandstanden er der mange store sten under overfladen
der giver kontant afregning. Er der lidt sø kan man fornemme
mange af dem som krusninger på overfladen; men er der roligt
vand uden strøm skal man være meget opmærksom.
Der skal holdes udkik og besætningen skal være hurtige til at
skodde på kommando.

Mvh/Harding