Information om valg af ny cykel søges
Fra : Kong

Dato : 07-06-06 22:23

Har solgt min elskede ZZR 600 og skal nu ud og finde en anden. Grunden
til at jeg solgte min ZZR var ud fra et ønske om noget nyere og mere
sportigt.

Har på forhånd fraskrevet mig Suzuki, så valget står vel mellem:

Kawasaki:
ZX6R - fået at vide G modellen skulle passe mig godt idet jeg er
183cm høj og vejer lidt under 80kg. Syntes dog den er noget
"gammel" at kigge på, så hælder mest til en lidt nyere. Nogen i
min størrelse der har erfaringer der?

ZX9R - mit budget siger 100k, så vel nede i '95 for at kunne få
sådan en? (regner med selv at hente den i DE). Erfaringer med denne?

Honda:
CBR 600/900 - kender ikke meget til dem. Ved en 900 er jeg vel også
på udkig efter noget gammelt når budgettet siger 100k?

Yahama:
R6 - min kammerat har en som jeg skal prøve i næste uge, men
umiddelbart virker den for lille i størrelse til mig.
R1 - er den større og til at få for 100k?

På forhånd tak
Palle

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-06-06 22:31

"Kong" <kongerslev@gmail.com> writes:

> [...]
> 183cm høj og vejer lidt under 80kg. Syntes dog den er noget
> "gammel" at kigge på, så hælder mest til en lidt nyere. Nogen i

Hvad er "G" modellen? (giv mig et årstal - det kan jeg forstå )

> Honda:
> CBR 600/900 - kender ikke meget til dem. Ved en 900 er jeg vel også
> på udkig efter noget gammelt når budgettet siger 100k?

Glimrende cykler. 600'en er måske ikke den skarpeste racer, men meget
alround.

> Yahama:
> R6 - min kammerat har en som jeg skal prøve i næste uge, men
> umiddelbart virker den for lille i størrelse til mig.

Jeg er 197/84 or kører R6 på bane, samt Retter på vej. Mao: prøv dig
frem

> R1 - er den større og til at få for 100k?

Retteren er minimalt større end R6eren. Jeg tvivler på at en Retter
kan fåes til <100K, når der samtidig er afgift på den

Men både R1 og R6'eren er - rent fysisk - blevet lidt mindre med de
nyere modeller.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Morten dahl

Dato : 07-06-06 23:41

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> wrote in message
> "Kong" <kongerslev@gmail.com> writes:

> Hvad er "G" modellen? (giv mig et årstal - det kan jeg forstå )

G1 er ´98 og G2 er ´99

i bund og grund samme maskine som ´00-´01

> Glimrende cykler. 600'en er måske ikke den skarpeste racer, men meget
> alround.

Hmm, tvivler sku på at en gadekører på en sjælden trackday kommer hurtigere
rundt på en R6 end på en ´99-> cbr600 PC35

en kanon kompromis maskine.. Grewy´s CBR600 er sku et godt eksempel.. meget
bedre komfort end den Gix750 SRAD jeg kørte på, og de gange jeg prøvede den
til ræs, var den ikke nævneværtigt langsommere end min..

--

MOrten Dahl

Fra : Kong

Dato : 07-06-06 22:53

Mener G modellen udløb i 1999 eller 2000.

Fra : Morten K

Dato : 08-06-06 08:07

Jeg har en zx-6r årgang 2000 ("J" modellen) til salg. Jeg har kørt
på den i 2½ sæson og jeg er 180cm høj.
Jeg syntes den passer rigtigt fint i størrelsen og har aldrig haft
ømhed i arme, skulder eller håndled, kun lidt i bagen på rigtigt
lange ture. Denne årgang er lidt mere allround end 636 udgaven som
efterfulgte, og den kan godt give gas

Plus den ser rigtigt godt ud i mine øjne!

(Hvis min zx-6r har din interesse så kig efter en rød/sort model på
dba.dk fra Frederiksberg).

mvh
Morten K
Yamaha TRX 850
www.dfmc.dk/?id=374

Fra : Kong

Dato : 08-06-06 10:43

Den er rigtig fin der, men måske ikke de farver jeg leder efter. Bor
desuden i Aalborg.

Går nok bevidst efter "insekt-lygterne", så J modellen eller nyere
skal det være.

Palle

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-06-06 20:50

"Kong" <kongerslev@gmail.com> writes:

> ZX9R - mit budget siger 100k, så vel nede i '95 for at kunne få
> sådan en? (regner med selv at hente den i DE). Erfaringer med denne?

Fin cykel, men dens 215 kg tør finder jeg ikke videre sportslige. I
'98 tabte den sig til 183 tør, men jeg ved ikke lige hvad de koster.

Overvej også en Yamaha YZF1000R Thunderace, der fås for
90-100k. Udover et naturligt olieforbrug (der vist ikke bliver
nævneværdigt værre med tiden) er den vist cirka lige så sportslig som
en nyere ZX9R.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R