/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
C5, er den virkelig så ringe...
Fra : .J.S...


Dato : 07-06-06 21:11

Er den virkelig så ringe ??
Uha et værditab for den første ejer...
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=239401790&page=1

Normalt er 160kkm vel ikke noget problem for en 3L motor ?



mvh/JS



 
 
Kasper Hansen [8270] (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 07-06-06 21:15

> Er den virkelig så ringe ??
Det tror jeg er en smagssag... Personligt kender jeg flere tilfredse ejere,
men det modsatte findes også.
Men den er næppe så ringe som værditabet antyder ;)

> Uha et værditab for den første ejer...
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=239401790&page=1

Ja - men mon ikke det er en firmabil, indkøbt med 30-80.000 kr rabat?
Citroen ligger bestemt ikke på den lade side, hvad angår rabatter.

> Normalt er 160kkm vel ikke noget problem for en 3L motor ?

Næppe - og heller ikke for denne.

/Kasper Hansen



Ukendt (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-06 21:21


".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
news:448732ee$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er den virkelig så ringe ??
> Uha et værditab for den første ejer...
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=239401790&page=1
>
> Normalt er 160kkm vel ikke noget problem for en 3L motor ?

Min mondeo var også faldet til halvdelen efter 3 år fordi den havde gået
160.000 Km. Det har STOR betydning for køberen hvad der står på
tælleren....uden at det egentlig fortæller ret meget i praksis alligevel


Det burde ikke være noget problem overhovedet med det Km tal

--
Tom



Ukendt (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-06-06 21:43

On Wed, 7 Jun 2006 22:20:36 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>
>".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
>news:448732ee$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Er den virkelig så ringe ??
>> Uha et værditab for den første ejer...
>> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=239401790&page=1
>>
>> Normalt er 160kkm vel ikke noget problem for en 3L motor ?
>
>Min mondeo var også faldet til halvdelen efter 3 år fordi den havde gået
>160.000 Km. Det har STOR betydning for køberen hvad der står på
>tælleren....uden at det egentlig fortæller ret meget i praksis alligevel
>
>
>Det burde ikke være noget problem overhovedet med det Km tal

Problemet er nok, at der ikke rigtig er et marked for bilen. Kunder
til brugte luksusmodeller står nok ikke i kø for at få en C5, så
hellere en BMW, Mercedes, Audi eller hvad de nu hedder med lidt mere
prestige. Derudover er listepris og salgspris jo to vidt forskellige
ting - allerede dengang gav man jo pæne rabatter til flådeejere. Jeg
så for et par år siden en prisliste for biler, der kunne købes "bagud"
af firmaet og kunne have været fristet af en Mondeo V6, 2 år gammel og
100 k på klokken til 45% af officiel nypris.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

Morgan Jones (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 08-06-06 05:59


> hellere en BMW, Mercedes, Audi eller hvad de nu hedder med lidt mere
> prestige. Derudover er listepris og salgspris jo to vidt forskellige

"Lidt" mere prestige?

LOL

> ting - allerede dengang gav man jo pæne rabatter til flådeejere. Jeg
> så for et par år siden en prisliste for biler, der kunne købes "bagud"
> af firmaet og kunne have været fristet af en Mondeo V6, 2 år gammel og
> 100 k på klokken til 45% af officiel nypris.

Jeg tror mere det er det faktum at man kan flytte ind hos sin mekaniker, der
koster på C5 afskrivningen. ;)

M



Kasper Hansen [8270] (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Kasper Hansen [8270]


Dato : 08-06-06 06:36

> Jeg tror mere det er det faktum at man kan flytte ind hos sin mekaniker,
> der koster på C5 afskrivningen. ;)

Det er jo den evindelige diskussion... Men jeg har altså to kolleger der har
sådan en C5'er, og ingen af dem er på værksted meget oftere end
serviceintervallerne foreskriver.
Men du har fuldstændig ret i at den opfattelse i høj grad er det der
påvirker afskrivningen.



Andreas M. Hansen (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 08-06-06 07:28

> Det er jo den evindelige diskussion... Men jeg har altså to kolleger der
har
> sådan en C5'er, og ingen af dem er på værksted meget oftere end
> serviceintervallerne foreskriver.
> Men du har fuldstændig ret i at den opfattelse i høj grad er det der
> påvirker afskrivningen.
>

Og det det gør at man kan gøre et kup på brugtmarkedet , og købe en stor
velfungerende og stabil slæde for en slik - hvis bare man sørger for at få
een af de nye faceliftede modeller, hvor alle skavankerne er udbedrede.
--
mvh

Andreas M. Hansen



Thomas Landberg (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 08-06-06 07:33

>> hellere en BMW, Mercedes, Audi eller hvad de nu hedder med lidt mere
>> prestige. Derudover er listepris og salgspris jo to vidt forskellige
>
> "Lidt" mere prestige?
>
> LOL

Er det ikke trist at være så svag en personlighed, at man skal købe en
bestemt bil for at føle sig tilpas og sende de "rigtige" signaler?


MVH

Thomas Landberg



Morgan Jones (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 08-06-06 08:30


> Er det ikke trist at være så svag en personlighed, at man skal købe en
> bestemt bil for at føle sig tilpas og sende de "rigtige" signaler?

Er det ikke mere trist at være dig?

Mvh Morgan :)



Lars Jensen (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 08-06-06 11:59

Morgan Jones skrev:
>> Er det ikke trist at være så svag en personlighed, at man skal købe en
>> bestemt bil for at føle sig tilpas og sende de "rigtige" signaler?
>
> Er det ikke mere trist at være dig?

Jeg synes faktisk at Thomas har fat i noget...

Jeg har ind i mellem set folk afvise f.eks. at købe Mazda 6, men i
stedet bruge samme beløb som en ny Mazda 6 kan købes for, til at købe en
BMW eller Mercedes med en del kilometer og år på bagen - jeg forstår
det simpelthen ikke, at "signaler" kan være så vigtige...

> Mvh Morgan :)

Lars B

Morgan Jones (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Morgan Jones


Dato : 08-06-06 13:23


> Jeg har ind i mellem set folk afvise f.eks. at købe Mazda 6, men i
> stedet bruge samme beløb som en ny Mazda 6 kan købes for, til at købe en
> BMW eller Mercedes med en del kilometer og år på bagen - jeg forstår det
> simpelthen ikke, at "signaler" kan være så vigtige...

Prøv at læse udenlandske bilblade og deres tests. Også brugt bils tests. Så
læs i danske. Vi har her i landet en perverteret tendens til at bilde os ind
at "det og det" bilmærke er faktisk godt selvom det ikke koster noget... Og
at "de og de" ting er ikke så nødvendige... Det er fint nok. Men kom ikke og
fortæl mig at en C5 er en god bil. Det er en skodspand, der kun findes et
marked til, herhjemme pga. afgifterne.

Mvh Morgan



Ukendt (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-06 13:45


"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
news:mEUhg.21689$cl7.13299@news.get2net.dk...

Det er en skodspand, der kun findes et marked til, herhjemme pga.
afgifterne.
>
> Mvh Morgan

Sikke en overdrivelse, men bare du får det bedre af at komme ud med det ;)



Brian (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 08-06-06 19:02

Morgan Jones wrote:

> Det er fint nok. Men kom ikke og fortæl mig at en C5 er
> en god bil. Det er en skodspand, der kun findes et marked til,
> herhjemme pga. afgifterne.

Så vidt jeg ved, er C5 ikke markant billigere end andre biler i dén klasse ?

Tro det eller ej, så er det ikke alle der finder tyske biler charmerende...

Derimod er der ingen der finder japanske biler charmerende,
sådan en køber man kun for at være fornuftigt

/Brian



Henrik B. (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-06-06 09:14

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:448865fa$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

> Derimod er der ingen der finder japanske biler charmerende,
> sådan en køber man kun for at være fornuftigt

Eller for ikke at holde på værksted hele tiden.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Brian (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 23-06-06 19:55

Henrik B. skrev:

>> Derimod er der ingen der finder japanske biler charmerende,
>> sådan en køber man kun for at være fornuftigt
>
> Eller for ikke at holde på værksted hele tiden.

Netop - derfor er det et fornuftigt valg.

/Brian



Henrik B. (23-06-2006)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-06-06 09:13

"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:44880309$0$4820$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Morgan Jones skrev:
>>> Er det ikke trist at være så svag en personlighed, at man skal købe en
>>> bestemt bil for at føle sig tilpas og sende de "rigtige" signaler?
>>
>> Er det ikke mere trist at være dig?
>
> Jeg synes faktisk at Thomas har fat i noget...
>
> Jeg har ind i mellem set folk afvise f.eks. at købe Mazda 6, men i stedet
> bruge samme beløb som en ny Mazda 6 kan købes for, til at købe en BMW
> eller Mercedes med en del kilometer og år på bagen - jeg forstår det
> simpelthen ikke, at "signaler" kan være så vigtige...

Det behøver absolut ikke at have noget som helst med signaler at køre, men
kan måske henføres til noget så simpelt som komfort, plads, sikkerhed m.m.

--
--------------------------------
Rigtige biler har over 420 Nm...



Ukendt (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-06 08:09


".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
news:448732ee$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er den virkelig så ringe ??


Hej.


Vi havde en C5 2,0 HDI (2003model) i 2½ år og 120000 km, den var så absolut
bedre end sit ry !


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06



Jens (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 08-06-06 21:11

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> wrote:

> Vi havde en C5 2,0 HDI (2003model) i 2∏ år og 120000 km, den var så absolut
> bedre end sit ry !

Shhhh!

Ikke ødelægge markedet!
--

Jens F (Xantia HDI St.car. 1999, 292.000 km and counting)

Jørgen M. Rasmussen (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 09-06-06 11:11


"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:e3a18

> Vi havde en C5 2,0 HDI (2003model) i 2½ år og 120000 km, den var så
> absolut bedre end sit ry !
>
Det er heller ikke svært at opnå ;))). Købte I en ny siden "havde", evt
hvorfor ikke?.



Ukendt (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-06 11:41


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:448948b5$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
> meddelelse news:e3a18
>
>> Vi havde en C5 2,0 HDI (2003model) i 2½ år og 120000 km, den var så
>> absolut bedre end sit ry !
>>
> Det er heller ikke svært at opnå ;))). Købte I en ny siden "havde", evt
> hvorfor ikke?.
>

Køge bugt motorvejen om morgen'en og eftermiddagen med meget tæt/kø kørsel,
gjorde at vi blev trætte af manuelt gear, så C5'ern måtte vige pladsen for
en med automat gear, og så faldt valget på en SEAT med DSG gear


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06



Jørgen M. Rasmussen (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 09-06-06 19:21


"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse

> Køge bugt motorvejen om morgen'en og eftermiddagen med meget tæt/kø
> kørsel, gjorde at vi blev trætte af manuelt gear, så C5'ern måtte vige
> pladsen for en med automat gear, og så faldt valget på en SEAT med DSG
> gear
>
Der er det sikkert velegnet. Men nogen påstår at DSG-bilerne ikke lever op
til det opgivne, hverken mht. ydelse el. forbrug?.



Klaus D. Mikkelsen (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-06-06 21:18

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Der er det sikkert velegnet. Men nogen påstår at DSG-bilerne ikke lever op
> til det opgivne, hverken mht. ydelse el. forbrug?.

Hvem ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Ukendt (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-06-06 21:35

On Fri, 09 Jun 2006 22:17:55 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>>
>> Der er det sikkert velegnet. Men nogen påstår at DSG-bilerne ikke lever op
>> til det opgivne, hverken mht. ydelse el. forbrug?.
>
>Hvem ?
>

Jeg aner ikke om det er generelt - men i seneste "Motor" er der en
kort test af Golf+ Van 2.0 TDI DSG - normforbrug 17.5 km/l,
testforbrug 13.5 km/l.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

Klaus D. Mikkelsen (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-06-06 21:42

Ivan Madsen skriver:
>
> Jeg aner ikke om det er generelt - men i seneste "Motor" er der en
> kort test af Golf+ Van 2.0 TDI DSG - normforbrug 17.5 km/l,
> testforbrug 13.5 km/l.

Jørgen har kommet med hentydningen før. Enten er det på grund af han
VWhadeflip, ellers ved jeg det ikke, men han har ikke kunnet pege nogle
steder hen hvor andre fortæller om det.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Jørgen M. Rasmussen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 10-06-06 06:55


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Jørgen har kommet med hentydningen før. Enten er det på grund af han
> VWhadeflip, ellers ved jeg det ikke, men han har ikke kunnet pege nogle
> steder hen hvor andre fortæller om det.
>
Jeg tænkt nok det var med den "hat" på, lige så snart nogen er kritiske mod
deres produkter, udråber du dem straks til nar. Jeg spørger efter en
objektiv vurdering fra en bruger, ikke fra en religiøs-"salig i sin tro".
Landberg er kritisk mod DSG, og det bakkes op af den test. Jeg er ligeglad
med "fremskridt for fremskridtets skyld", dvs hvis der ikke er vundet noget
ifht. et konventionelt aut.gear. Det ser ikke sådan ud :(



Klaus D. Mikkelsen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-06-06 06:59

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Jeg tænkt nok det var med den "hat" på, lige så snart nogen er kritiske mod
> deres produkter, udråber du dem straks til nar.

Fori du komemr med postulater du ikke kan underbygge.

> Jeg spørger efter en
> objektiv vurdering fra en bruger, ikke fra en religiøs-"salig i sin tro".
> Landberg er kritisk mod DSG, og det bakkes op af den test.

Landberg er ikke kritisk overfor forbruget, han er bare af den type der
hellere vil have manuelt gear.

At en kort køretest ikke opnår det antal km/l som fabrikekn opgiver
overrasker mig ikke.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Jørgen M. Rasmussen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 10-06-06 12:43


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

>
> Fori du komemr med postulater du ikke kan underbygge.
>
Du ser syner lige så snart nogen er kritiske mod VW, det er næsten morsomt
;). Jeg påstår ikke noget, jeg kommer med en forespørgsel, og du læser det
som et udsagn :(.

> Landberg er ikke kritisk overfor forbruget, han er bare af den type der
> hellere vil have manuelt gear.
>
Du har ikke læst alt hvad der er skrevet ved forsk. lejligheder, kan jeg
forstå.

> At en kort køretest ikke opnår det antal km/l som fabrikekn opgiver
> overrasker mig ikke.
>
Netop derfor ville det være rart med flere udsagn. Men VW, Seat's fabrikstal
for den Toledo jeg har set på, siger også at DSG "suger" ifht. tilsvarende
med alm. manuelt gear. Og det forstår jeg ikke, teoretisk er det bare et
manuelt gear, som skiftes automatisk?.



Jørgen M. Rasmussen (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 09-06-06 21:47


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

>> Der er det sikkert velegnet. Men nogen påstår at DSG-bilerne ikke lever
>> op
>> til det opgivne, hverken mht. ydelse el. forbrug?.
>
> Hvem ?
>
Har du info som siger andet?.



Klaus D. Mikkelsen (09-06-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 09-06-06 21:44

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:
>
> Har du info som siger andet?.

Skulle jeg have det ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Ukendt (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-06-06 13:12


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:4489bb5c$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
> meddelelse
>
>> Køge bugt motorvejen om morgen'en og eftermiddagen med meget tæt/kø
>> kørsel, gjorde at vi blev trætte af manuelt gear, så C5'ern måtte vige
>> pladsen for en med automat gear, og så faldt valget på en SEAT med DSG
>> gear
>>
> Der er det sikkert velegnet. Men nogen påstår at DSG-bilerne ikke lever op
> til det opgivne, hverken mht. ydelse el. forbrug?.


Jeg er nok ikke den rigtige at spørge !, kører lidt frisk når der ikke er
kø, og så er den ikke helt standart mere, så bilens egen forbrugsmåler er
for optimistisk (siger 17,5 i snit), den ene måling jeg har lavet sagde 13,6
km/l , det var inkl. en tur til Holeby (legal streetrace) og retur (Haslev)
og derned kørte jeg noget over den tilladte hastighed, og hjem lå den på de
lovlige 130 (ægte km) hele vejen , sårhh alt ialt er det vel ikke så
dårligt for en bil med autogear ?


--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06 /
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=53084



Jørgen M. Rasmussen (10-06-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 10-06-06 20:40


"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse

, så bilens egen forbrugsmåler er
> for optimistisk (siger 17,5 i snit), den ene måling jeg har lavet sagde
> 13,6 km/l , det var inkl. en tur til Holeby (legal streetrace) og retur
> (Haslev) og derned kørte jeg noget over den tilladte hastighed, og hjem lå
> den på de lovlige 130 (ægte km) hele vejen ,

OK.



Lars Hoffmann (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 08-06-06 08:47

..J.S... wrote:
> Er den virkelig så ringe ??

Jeg blev her til morgen overhalet af en C5, Jeg l`med 120 markeret på
fartpiloten og Citroënen fløj forbi med 180-200 km/t - der var
virkelig fart på!

Da han var nået ca 200 meter foran mig, kørte han over et lille dyk i
vejen (15cm højdeforskel), hvilket resulterede i at bagenden af bilen
slog imod asfalten og hele den bagerste kofanger blev pulveriseret og
fløj af i en sky af plastikstumper.

Dens støddæmpere var øjensynligt alt for bløde til den høje fart -
jeg har selv kørt over samme højdeforskel med 160-180 i timen i min
Renault Scenic og det er intet problem.

Med venlig hilsen
Lars hoffmann


claus b. p. (08-06-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 08-06-06 13:32


".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message
news:448732ee$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Er den virkelig så ringe ??

Har haft en Xantia, ingen store problemer, men masser af små. Tabte 50% på 4
år og 100k kilometer. (vel ok.)
Jeg bemærkede at i -93 da den kom var salget ca. det samme som den dengang
nye Mondeo. men efter et par år var Mondeoens salgstal nogenlunde det samme,
mens Xantiaens var faldet 50%. Hvorfor mon?
En ven (i Belgien) har en C8 af største model, mekanikeren elsker den. Den
betaler hele hans feriebudget.
Kan man selv lave noget StormP en gang imellem er det ok, for det er ikke en
bil der bliver slidt op, det er bare alle de små tekniske detaljer der ofte
bryder sammen. En elrude der ikke vil rulle ned, oliespild fra tandstangen,
gummibøsninger der går løs osv.
Det er den slags småting man ikke gider, når man er afhængig af sin bil,
derfor falder brugtpriserne.
Bemærk at Peugeot også har et blakket ry, men deres teknik er ikke så
sofistikeret, derfor er brugtpriserne lidt bedre. (så vidt jeg kan se)

/Claus



Ukendt (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-06-06 14:40

On Thu, 8 Jun 2006 14:31:43 +0200, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

>
>".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message
>news:448732ee$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Er den virkelig så ringe ??
>
>Har haft en Xantia, ingen store problemer, men masser af små. Tabte 50% på 4
>år og 100k kilometer. (vel ok.)
>Jeg bemærkede at i -93 da den kom var salget ca. det samme som den dengang
>nye Mondeo. men efter et par år var Mondeoens salgstal nogenlunde det samme,
>mens Xantiaens var faldet 50%. Hvorfor mon?

Tjaaah........de første 1.8i maskiner fra Peugeot/Citroen havde
problemer med olieforbrug....der blev skiftet stempelringe en masse.
Det kombineret med den "ukendte" affjedring gjorde nok folk
forsigtige.

>En ven (i Belgien) har en C8 af største model, mekanikeren elsker den. Den
>betaler hele hans feriebudget.
>Kan man selv lave noget StormP en gang imellem er det ok, for det er ikke en
>bil der bliver slidt op, det er bare alle de små tekniske detaljer der ofte
>bryder sammen. En elrude der ikke vil rulle ned, oliespild fra tandstangen,
>gummibøsninger der går løs osv.
>Det er den slags småting man ikke gider, når man er afhængig af sin bil,
>derfor falder brugtpriserne.
>Bemærk at Peugeot også har et blakket ry, men deres teknik er ikke så
>sofistikeret, derfor er brugtpriserne lidt bedre. (så vidt jeg kan se)

Så er det man undres.....en Xsara, der er identisk med 306 koster
mindre....men sådan er der så meget..........og Pug'erne har i den
grad præget mediebilledet mht. "brandbiler" på det sidste

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408598
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste