/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
thunderace med for store dyser????
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 07-06-06 19:24

Hej.
Jeg har lige haft skilt karburatorer af på min ace,, jeg syns den er lidt
tørstig i det(13km/l) på langtur, med 140/150km/t..
men ellers ok 16/17km/l ved blandet landevej....

Nålene var helt i bund(altså mager)..
hoveddyserne, er 132, men den er vist født med 125, eller 127....
det eneste der er ændret på cyklen udover standart er kn luftfilter, og en
carbon potte..
ikke at potten giver noget larm, eller effekt, da cyklen har exup ventil, så
modtrykket er vel det samme.... kn filter giver måske minimalt bedre flow i
indsugningen...
plus når jeg bare hiver øret på cyklen fra 2500rpm, så lyder det lidt som om
den kører fed..kan vist ikk stave til lyden, men BOOOOAAAAARRRR, eller
lign.. ;)... og den er ikke rigtig kvik i gassen . førend de 4500rpm...
, fik også kigget på exup ventilen, kablerne var lidt lse, ,men er nu
justeret ind, målt co på alle 4 cyllinder, og stillet ind på 4%, de stod
lidt blandet far 2-8%

SÅ mit spørgsmål... vil i mene jeg godt kan montere standart dyser igenb?
eller måske bare nogle som kun er 2 numre over, istedet for 7??

Erfaringer, evt fra ander cykler modtages med kyshånd...

MVH
Johan



 
 
Armand (07-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-06-06 22:30

Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev:
> Hej.
> Jeg har lige haft skilt karburatorer af på min ace,, jeg syns den er lidt
> tørstig i det(13km/l) på langtur, med 140/150km/t..
> men ellers ok 16/17km/l ved blandet landevej....
> Nålene var helt i bund(altså mager)..
> hoveddyserne, er 132, men den er vist født med 125, eller 127....
> det eneste der er ændret på cyklen udover standart er kn luftfilter, og en
> carbon potte.......
> SÅ mit spørgsmål... vil i mene jeg godt kan montere standart dyser igenb?
> eller måske bare nogle som kun er 2 numre over, istedet for 7??

Det eneste pålidelige svar får du fra en CO-test på et rullefelt :-|

--
Armand.

p.jarnbak (07-06-2006)
Kommentar
Fra : p.jarnbak


Dato : 07-06-06 23:32


"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@dsa-net.dk> wrote in message
news:448719c5$0$144$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej.
> Jeg har lige haft skilt karburatorer af på min ace,, jeg syns den er lidt
> tørstig i det(13km/l) på langtur, med 140/150km/t..
> men ellers ok 16/17km/l ved blandet landevej....
>
> Nålene var helt i bund(altså mager)..
> hoveddyserne, er 132, men den er vist født med 125, eller 127....
> det eneste der er ændret på cyklen udover standart er kn luftfilter, og en
> carbon potte..

Jeg ville nok prøve at hæve nålen et hak da en motor godt kan bruge meget
benzin hvis den køre
alt for mager.Desuden lyder 4% co i tomgang som lidt for fed blanding,sådan
omkring 2% lyder mere
rigtigt.Hoveddysen betyder ikke noget ved 130-140km/t med mindre den er helt
i skoven og det lyder jo ikke som
om det er tilfældet.
Hej Palle.



Johan Vikkelsøe-Pede~ (08-06-2006)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 08-06-06 15:56


"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:448752fb$0$47027$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@dsa-net.dk> wrote in message
> news:448719c5$0$144$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej.
> > Jeg har lige haft skilt karburatorer af på min ace,, jeg syns den er
lidt
> > tørstig i det(13km/l) på langtur, med 140/150km/t..
> > men ellers ok 16/17km/l ved blandet landevej....
> >
> > Nålene var helt i bund(altså mager)..
> > hoveddyserne, er 132, men den er vist født med 125, eller 127....
> > det eneste der er ændret på cyklen udover standart er kn luftfilter, og
en
> > carbon potte..
>
> Jeg ville nok prøve at hæve nålen et hak da en motor godt kan bruge meget
> benzin hvis den køre
> alt for mager.Desuden lyder 4% co i tomgang som lidt for fed
blanding,sådan
> omkring 2% lyder mere
> rigtigt.Hoveddysen betyder ikke noget ved 130-140km/t med mindre den er
helt
> i skoven og det lyder jo ikke som
> om det er tilfældet.
> Hej Palle.
>

Hej.
Tak for to korte svar...
Skal have den rullet i næste uge, ville jo bar egerne have den sat sådan
lidt op, så den stod nogenlunde, kunne være nogle havde forslag i den
retning???
i følge data skal den stå fra 3-4% i co...



Molnit (11-06-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 11-06-06 07:50

Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev:

> Tak for to korte svar...
> Skal have den rullet i næste uge, ville jo bar egerne have den sat sådan
> lidt op, så den stod nogenlunde, kunne være nogle havde forslag i den
> retning???
> i følge data skal den stå fra 3-4% i co...

   Når du skal ha den rullet, så bør du ikke gøre andet end lige sikre dig
den er ok i tomgang(ja, det er kun hvis den ik kan stå i tomgang
værkstederne kigger på den slags).

   Resten skal du bare sikre dig er let tilgængelig, da det er der ekstra
timerne kommer ind. De fleste værksteder med gode rulle folk, vil ud fra
den første måling kunne ramme rigtig godt i første om justering, men i
de fleste tilfælde bruges der jo 2 justeringer, worst case 3, men så har
der normalt også ramt ok.

   Ked af at høre min potte ikke larmer godt nok ;) den larmer voldsomt i
forhold til min Yasomura inden den fik dB killer i :) men det er jo en
ok grund til at fjerne Exup-shittet :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Johan Vikkelsøe-Pede~ (11-06-2006)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 11-06-06 15:19


"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:448bbd03$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Johan Vikkelsøe-Pedersen skrev:
>
> > Tak for to korte svar...
> > Skal have den rullet i næste uge, ville jo bar egerne have den sat sådan
> > lidt op, så den stod nogenlunde, kunne være nogle havde forslag i den
> > retning???
> > i følge data skal den stå fra 3-4% i co...
>
> Når du skal ha den rullet, så bør du ikke gøre andet end lige sikre dig
> den er ok i tomgang(ja, det er kun hvis den ik kan stå i tomgang
> værkstederne kigger på den slags).
>
> Resten skal du bare sikre dig er let tilgængelig, da det er der ekstra
> timerne kommer ind. De fleste værksteder med gode rulle folk, vil ud fra
> den første måling kunne ramme rigtig godt i første om justering, men i
> de fleste tilfælde bruges der jo 2 justeringer, worst case 3, men så har
> der normalt også ramt ok.
>
> Ked af at høre min potte ikke larmer godt nok ;) den larmer voldsomt i
> forhold til min Yasomura inden den fik dB killer i :) men det er jo en
> ok grund til at fjerne Exup-shittet :)
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
> Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
> "www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Hej Molnit..
Din potte har jeg ikk fået monteret endnu... skulle file lidt i de huller
der var originalt, plus, så mangler jeg en pakning, og det spændebånd,,, og
det lader til at devil logoet kommer til at sidde i vejen, men sådan går det
jo...
Johan



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste