Peugeot - generelt mange fejl?
Fra : MacX

Dato : 07-06-06 18:08

Hej

Jeg er lun på en Peugeot 207 HDi 109HK, men det bekymrer mig noget, at
mærket omtales med mange el-fejl. Min mekaniker har fortalt at de får
mange nye Peugeot'er ind, med underlige el-fejl, som kommer og går -
aibag, abs og motorlampe.

Nu kommer jeg fra en BMW 328, og er vandt til at tingene fungerer. Har
desvære ikke budget til en 320D - eller var det jo klart valget. Skal
bare have noget der kan køre 20 km/l, og helst være næsten nyt.

Har disse rygter noget på sig, og bør jeg styre uden om mærket, selvom
deres design og priser er yderst fornuftige?

Mvh
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-06 18:16

MacX skriver:

> [...]
> mærket omtales med mange el-fejl. Min mekaniker har fortalt at de får
> mange nye Peugeot'er ind, med underlige el-fejl, som kommer og går -

Er han "pug" mekaniker ?

> Nu kommer jeg fra en BMW 328, og er vandt til at tingene fungerer. Har
> desvære ikke budget til en 320D - eller var det jo klart valget. Skal
> bare have noget der kan køre 20 km/l, og helst være næsten nyt.

Golf V 1,9TDI...... (hvis du har penge nok)

> Har disse rygter noget på sig, og bør jeg styre uden om mærket, selvom
> deres design og priser er yderst fornuftige?

En lidelsesfælle af min har lige investeret i en 407SW med glastag, men
får den snart leveret, han har i dag en 406SW der har kørt nogenlude
fejlfrit.

Du kan se Christian her i gruppen der har en 306'er med "få" fejl. Jeg
ville hellere turde satste på en 306'er end en splinterny bil. De første
modeller har altid et eller andet (ikke kun et pug problem).

En tidligere kollega har skiftet deres 306'er ud med en 307'er. Det har
de inderligt fortrudt, da 307'eren har "værkstedstendenser" (også
mekanik). En anden ex-kollega kører rundt i en 406'er uden de voldsomme
elproblemer.

Mit råd vil være at lade den stå og købe en model med et par år på bagen
der ikke har sådanne "rygter" hængende på skulderen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 18:34

On Wed, 7 Jun 2006 19:08:04 +0200, MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Har disse rygter noget på sig, og bør jeg styre uden om mærket, selvom
>deres design og priser er yderst fornuftige?

Du kunne jo prøve at bruge prisen for en ny Pug207 som max. i bilbasen
og så se, hvad for nogle dieselbiler, du kunne få.
Et hastigt forsøg med max pris 250k og 2005-2006 gav
- et hav af Berlingoer
- et par Citroen C4 110 HK 1.6 HDi
- Ford Focus 1.8 TDCi
- Fiat Grande Punto 1.9 JTD 130 HK (smager da lidt af fut i æsken)
- Skoda Octavia af den gamle model
- Skoda Fabia
- VW Polo og VW Lupo
- et hav af Peugeot 206, 306, 406, 307 med 1.4, 1.6 eller 2.0 HDI.

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-06 18:44

Ivan Madsen skriver:

> VW Lupo

Uha, nu kommer der snart en og skriger "defekte gearkasser det koster en
millionmilliard at have en Lupe med dieselmotor".

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 18:58

On Wed, 07 Jun 2006 19:43:33 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:

>Uha, nu kommer der snart en og skriger "defekte gearkasser det koster en
>millionmilliard at have en Lupe med dieselmotor".

Det har været dyrt for nogen 3L-ejere, men den her var en 1.4 TDI, så
den har vistnok manuelt gear.
Iøvrigt glemte jeg Corollaerne, men de er jo før blevet afvist
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 19:18

> Ivan Madsen skriver:

> Uha, nu kommer der snart en og skriger "defekte gearkasser det koster en
> millionmilliard at have en Lupe med dieselmotor".

Vil bare tilføje, Lupo'en er en dyr bil.
Alle tal fra FDM siger det samme.
Lupo haver totalt på en 6-8 plads har jeg læst.
Nu er den jo også udgået, så en hel fed fidus
for VW var den næppe.

Fra : Tom K.

Dato : 07-06-06 19:20

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Har disse rygter noget på sig, og bør jeg styre uden om mærket, selvom
> deres design og priser er yderst fornuftige?
>
> Hans

Gå på biblioteket og læs nr. 5-2006 af FDM's blad kaldet MOTOR. Der finder
du deres Auto Index, som fortæller noget om hvad 23.000 danskere syntes om
deres biler.

Kort fortalt viser det at franske biler er noget shit og BMW samt Toyota
kæmper om første pladsen.

Så køb du dig bare en BMW igen. Eller en Toyota hvis det skal være lidt
billigere.
Du kan også købe en Peugot og holde os andre orienteret på www.mandagsbil.dk

--
Tom K.

Fra : MacX

Dato : 07-06-06 20:29

On 2006-06-07 20:19:45 +0200, "Tom K." <nospam@xx.xx> said:

> [...]
> Toyota kæmper om første pladsen.
>
> Så køb du dig bare en BMW igen. Eller en Toyota hvis det skal være lidt

Argh faldt ned af stolen, da jeg besøgte mandagsbiler.dk - har da
aldrig kendt mage! Det er bare ærgeligt, men forklarer måske den lave
pris.

Nå... Skal nok kigge mig om efter en 320D, Golf V TDI eller en lille
Fabia RS :)

Tak for jeres input

Mvh
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-06 20:33

MacX skriver:

> Argh faldt ned af stolen, da jeg besøgte mandagsbiler.dk - har da
> aldrig kendt mage! Det er bare ærgeligt, men forklarer måske den lave
> pris.

Mandagsbiler.dk kan du ikek bruge til en skid. Kig ud af vinduet, se
hvor mange pug'er der kører, de fleste af dem lider ikke af voldsomme
problemer.

En ansat hos en kammerat har en G-IV der har masser af problemer - han
hører til mindretallet......

> Nå... Skal nok kigge mig om efter en 320D, Golf V TDI eller en lille
> Fabia RS :)

Jeg er ihvertfald fuldt ud tilfreds med min Golf V... Købte den brugt
(lidt over 1 år gammel og 13.900 på "klokken") og sparede 42.000 kr i
forhold til nypris. Det er over et år siden nu..

Fra : MacX

Dato : 07-06-06 21:06

> Mandagsbiler.dk kan du ikek bruge til en skid. Kig ud af vinduet, se
> hvor mange pug'er der kører, de fleste af dem lider ikke af voldsomme
> problemer.

Det er måske rigtigt... Peugeot er jo en af DK's mest solgte bilmærker,
men er alligvel meget betænkelig...

Der har lige været nogen at kigge på min 328, og har det faktsik skidt
over at sælge den. Tror jeg er blevet for godt vant med en 328'er -
det er jo både godt og skidt. Det er gået op for mig, at jeg har ligeså
mange følser for den min kone ;) Tror sq jeg køber en billig microovn
hun kan køre i til hverdag! Det er vidst en god løsning, pånær jeg
falder over en billig 320D.

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 21:14

> MacX skriver:

> Mandagsbiler.dk kan du ikek bruge til en skid. Kig ud af vinduet, se
> hvor mange pug'er der kører, de fleste af dem lider ikke af voldsomme
> problemer.

FDM skrev for nyligt, at den lille løve ikke var helt fejlfri.
Det lød nærmest som om, den faktisk var temmelig fejlramt
og ikke mekanisk stabil.
Sæderne er stadig for korte i sædet.

Fra : TDN

Dato : 07-06-06 20:55

> [...]
> kendt mage! Det er bare ærgeligt, men forklarer måske den lave pris.
>
> Nå... Skal nok kigge mig om efter en 320D, Golf V TDI eller en lille Fabia

Her FDM artiklen, husk det er ejernes mening om bilmærkerne, Peugeot ligger
helt i bund med tilfredshed med bilen kun overgået af Fiat.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DBD31860-1414-4A51-93F8-01412CCC64EB/0/2228.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Brian

Dato : 07-06-06 21:00

MacX wrote:

> Argh faldt ned af stolen, da jeg besøgte mandagsbiler.dk - har da
> aldrig kendt mage! Det er bare ærgeligt, men forklarer måske den lave
> pris.

En anden forklaring er at der kører ufatteligt mange Peugeot'er her i
landet.

/Brian

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-06-06 20:00

> [...]

>mærket omtales med mange el-fejl. Min mekaniker har fortalt at de får
>mange nye Peugeot'er ind, med underlige el-fejl, som kommer og går -

Tja-bum.. Vi har tidligere haft en Pug 205 1.4 den var der så absolut
ingen problemer med, men den var også ret simpel. Nu en Pug 406 coupé
3.0V6 fra 1999 med 115.000 km bag sig og der fungerer alt - også det
elektriske som den har den del af. Vi har dog kun haft den et par
måneder, men der har absolut ingen problemer været.

Som sådan ville jeg ikke have nogen betænkeligheder ved en Peugeot -
har tidligere også haft Citroën uden de store problemer bortset fra at
den ene blev utæt efter den blev påkørt bagfra. Køber du den fra ny er
der jo også garanti til at tage diverse børnesygdomme.

>Nu kommer jeg fra en BMW 328, og er vandt til at tingene fungerer. Har
>desvære ikke budget til en 320D - eller var det jo klart valget. Skal
>bare have noget der kan køre 20 km/l, og helst være næsten nyt.

Uha... Husk lige at regne kapitalomkostningerne med i en helt ny bil
hvis du skal låne pengene.

Jeg tror du kommer til at savne din 328.......

** Lars

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-06-06 07:51

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> ville hellere turde satste på en 306'er end en splinterny bil. De første
> modeller har altid et eller andet (ikke kun et pug problem).

Helt klart en bedste bil vi har haft.

> [...]
> de inderligt fortrudt, da 307'eren har "værkstedstendenser" (også
> mekanik). En anden ex-kollega kører rundt i en 406'er uden de voldsomme

Jeg har en kollega som har en 406'er som har kørt næsten 300.000 km,
og den kører stadig de 15-16-17 km/l og der har ikke været specielt
mange rep.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk