Honda VF 400 F
Fra : Lars O.

Dato : 06-06-06 19:13

Jeg har kig på en ældre Honda VF 400 F fra '85, som har gået 80.000 km.

Det er jo en ældre sag og 80.000 km er jo også en pæn slat. Hvor mange
kilometer kan man forvente at sådan en svend kan køre, før den giver op?

Hvad skal jeg ellers være opmærksom på? Har cyklen nogle kendte
svagheder?

/Lars

Fra : Richard

Dato : 06-06-06 17:39

Lars O. wrote:

> Jeg har kig på en ældre Honda VF 400 F fra '85, som har gået 80.000 km.

ikke underligt, kæk cykel

> Det er jo en ældre sag og 80.000 km er jo også en pæn slat.

Ældre og ældre, min '85 VF750S skuler ad dig - iøvrigt stoippede
produktionen af VF400F vist i '84, eller slaget til EU i det mindste.
Check evt. modelhistorikken hos Honda:
http://www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/sports/vf_vt/index3.html

> Hvor mange kilometer kan man forvente at sådan en svend kan køre,
> før den giver op?

Afhængig af pasning og hidtidig servicehistorie sikkert mange flere, måske
ikke ret mange...

...har du mulighed for at få den efterset hos en Honda-forhandler? - eller
købe den hos en forhandler, der er kednt for at stå bag sin lovpligtige
reklamationsperiode?

> Hvad skal jeg ellers være opmærksom på? Har cyklen nogle kendte
> svagheder?

Krumtappen var et svagt punkt på VF500F, og det galdt vel i mindre grad
også 400, på 500 blev den forbedret i sidste årgang, se gerne mere på
honda-v4.com under Modellinfo

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Lars O.

Dato : 07-06-06 12:37

"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse

> ikke underligt, kæk cykel

> Ældre og ældre, min '85 VF750S skuler ad dig

Ups. Beklager hvis jeg sårede din maskines følelser

Tak til jer alle for svarene.

/Lars

Fra : Peter B

Dato : 06-06-06 19:00

"Lars O." <larso@spymac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kilometer kan man forvente at sådan en svend kan køre, før den giver op?
>
> Hvad skal jeg ellers være opmærksom på? Har cyklen nogle kendte

Jeg købte som uvidende nybegynder impulsivt selv sådan en sidste år, fra 85
og med 87.000 km til 19Kkr.
Da jeg havde købt den gik det op for mig at det er en cykel spækket med ting
og teknik der kan gå i stykker.
Jeg kørte den til en autoriseret Honda forhandler, der tørrede mig 5.500 kr
for en utæt forgaffelpakning og ellers fortalte mig at jeg skulle skille mig
af med den hurtigst muligt.
Hvilket jeg så valgte ikke at gøre og har været glad for den lige siden. Min
starter og kører godt- det største problem jeg egentlig har pt er at den
topboks jeg har købt til den ikke passer med nogen standard holder og jeg
derfor har været nødt til at sætte et grimt stativ på min ellers pæne cykel.

/Peter

Fra : Hekto

Dato : 07-06-06 12:32

on 06-06-2006, Lars O. supposed :
> [...]
> kilometer kan man forvente at sådan en svend kan køre, før den giver op?
>
> Hvad skal jeg ellers være opmærksom på? Har cyklen nogle kendte

Vi har en VT250F'er i stalden. Den har mange
lighedspunkter og dele til fælles.

David Silver Spares kan levere det meste til
meget rimelige priser. Det eneste jeg har haft
sved på panden over er den forbandede forbremse.
Mest adskildelsen, for den virker godt nok.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650