MB stjerne-hærværk
Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-06-06 13:12

Hej Alle,

Jeg er den lykkelige ejer af en Mercedes C st.car. Eller, det vil sige,
det ville jeg være hvis dog bare folk kunne holde nallerne for sig selv
og lade stjernen på kølerhjelmen være.

Efter at have mistet 2 på 5 mdr. var ærgelsen stor da den, igen, var
flået af og stjålet i morges. Men man kan åbenbart ikke parkere på
gaden i Aalborg mere...

Så jeg vil egentligt bare høre om der er nogen derude der har lavet
nogle countermeasures mod hærværksmænd (M/K)? Jeg har plads til mange
batterier i bagagerummet...

Eller er løsningen en (aflåst) garage?

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-06 13:17

Mikkel Christensen skriver:

> Efter at have mistet 2 på 5 mdr. var ærgelsen stor da den, igen, var
> flået af og stjålet i morges. Men man kan åbenbart ikke parkere på
> gaden i Aalborg mere...

Ikke kun i Ålborg....

> Så jeg vil egentligt bare høre om der er nogen derude der har lavet
> nogle countermeasures mod hærværksmænd (M/K)? Jeg har plads til mange
> batterier i bagagerummet...
>
> Eller er løsningen en (aflåst) garage?

Eller aftagelig stjerne. Så kan du tage den med ind sammen med fronten
til radio'en.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sweet victory: http://home6.inet.tele.dk/moppe/stave.html

Fra : Hr. Jensen

Dato : 06-06-06 13:28

Den Tue, 06 Jun 2006 14:17:19 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>Mikkel Christensen skriver:

>Ikke kun i Ålborg....

>Eller aftagelig stjerne. Så kan du tage den med ind sammen med fronten
>til radio'en.

Eller en motoriseret stjerne der kunne køre ned når man slår tændingen
fra.

--
For fremtiden ryger alle der beskyttes
af den gratis SPAMFIGHTER i mit kill-filter

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-06-06 23:54

Hr. Jensen skrev:
> Eller en motoriseret stjerne der kunne køre ned når man slår tændingen
> fra.

så er der bare det problem at det ikke kun er når man parkerer at man
kan miste stjernen.

Min makker, da jeg kørte taxi,var ude for en dag han holdt for rødt at
en fodgænger på vej over lige brækkede stjernen af og gik videre. :-?

--
MVH Finn
...der har fået arbejde. Kan nu ses i en Volvo FH12 "handicapbil" rundt

Fra : PetrolHead

Dato : 17-06-06 18:40

On Sat, 10 Jun 2006 00:54:29 +0200, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

> [...]
>
>Min makker, da jeg kørte taxi,var ude for en dag han holdt for rødt at
>en fodgænger på vej over lige brækkede stjernen af og gik videre. :-?

Så havde jeg personligt stoppet bilen og låst den og været løbet after
ham og råbt stop tyven eller nogen i den stil og nok givet ham nogle
knubs.
Flemming Jacobsen
Formerly Known as "ThunderBird"

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-06 21:00

In article <bif892hvui0v4dnhqintier15d8cpd3ghf@4ax.com>,
PetrolHead <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> wrote:

> Så havde jeg personligt stoppet bilen og låst den og været løbet after
> ham og råbt stop tyven eller nogen i den stil og nok givet ham nogle
> knubs.

Subscribe! Den eneste grund til at sådanne hærværk forefindes er, at der
ingen konsekvens er...

MVH

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-06-06 22:05

PetrolHead skrev:
> Så havde jeg personligt stoppet bilen og låst den og været løbet after
> ham og råbt stop tyven eller nogen i den stil og nok givet ham nogle
> knubs.

Det gjorde han også. Og fik fat i en voksen kvinde der ikke kunne indse
at det var et problem. Men det kunne hendes far, for det var ikke første
gang hun gjorde lignende irrationelle ting. Faderen betalte en ny
stjerne. Det var han efterhånden vandt til. :-/

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-06-06 13:30

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> writes:

> Mikkel Christensen skriver:

> Eller aftagelig stjerne. Så kan du tage den med ind sammen med fronten
> til radio'en.

Jah, det er bare så pragmatisk. Jeg havde håber stadig på forslag der
involverer sydamerikansk pilegift, flammekastere eller mange tusinde
volt

Jeg har også fundet en fyr på eBay der sælger stjerne-badges til erstatning
for stjernen - det er bare ikke helt det samme.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 13:50

On 06 Jun 2006 14:30:23 +0200, Mikkel Christensen
<mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg har også fundet en fyr på eBay der sælger stjerne-badges til erstatning
>for stjernen - det er bare ikke helt det samme.

Alle de der "sjove" forslag er jo ulovlige - men ellers kunne en fiks
lille "three-step charlie", der fulgte med stjernen op skabe en del
ravage. ("three-step-charlie" var de amerikanske soldaters betegnelse
for de slanger, vietcongerne lod hænge ned fra loftet i tunnelerne)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-06-06 14:13

In article <6dua82l9mqpv8knobf28tk7acj6tq365p0@4ax.com>, Ivan Madsen <>
wrote:

> Alle de der "sjove" forslag er jo ulovlige

Er vi ikke ovre i at "vi" er hamrende ligeglade om det så var dobbelt
ulovligt? ;)

Der begåes en forbrydelse, denne straffes og en sådan straf var slet
ikke kommet til udfoldelse hvis føromtalte forbrydelse ikke var
påbegyndt.

Lidt ligesom hvis en indbrudstyv kommer ind på min grund.. det bekymrer
mig mindre om han slipper levende væk... han kunne bare have holdt sig
væk fra starten ;)

Og Ja jeg kender straffen for selvtægt og ja jeg "betaler" gerne.

MVH

Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 06-06-06 14:39

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> wrote in message

> [...]
> væk fra starten ;)
>
> Og Ja jeg kender straffen for selvtægt og ja jeg "betaler" gerne.

En indbrudstyv kan vel også bare blive "helt væk" . Først i fryseren og
derefter i flishuggeren for til sidst at blive spredt udover en pløjemark.

UPS. Har vist set for mange FBI files på sateliten.

Benny

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-06 16:06

Benny Hojvaelde skriver:

> En indbrudstyv kan vel også bare blive "helt væk" . Først i fryseren og
> derefter i flishuggeren for til sidst at blive spredt udover en pløjemark.

Genialt....

Fra : Leonard

Dato : 06-06-06 18:37

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Genialt....

Men ikke genialt nok, for ham med flishuggeren blev jo opdaget.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Armand

Dato : 06-06-06 22:14

Leonard skrev:

> Men ikke genialt nok, for ham med flishuggeren blev jo opdaget.

Hvem ham?
Er de da andre?

--
Armand.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-06 22:16

Armand skriver:

> Hvem ham?
> Er de da andre?

ROFL...

Fra : Otto J.

Dato : 06-06-06 20:59

> En indbrudstyv kan vel også bare blive "helt væk" . Først i fryseren og
> derefter i flishuggeren for til sidst at blive spredt udover en pløjemark.

Ifølge "Snatch" skal man bare kende en landmand...

"No sugar - I'm sweet enough!"
Mvh. Otto

Fra : Armand

Dato : 06-06-06 22:16

Otto J. skrev:

> Ifølge "Snatch" skal man bare kende en landmand...

Garage i kælderen er også en god ide når man diskret skal fylde bilen

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 06-06-06 22:21

Benny Hojvaelde skrev:

> En indbrudstyv kan vel også bare blive "helt væk" . Først i fryseren og
> derefter i flishuggeren for til sidst at blive spredt udover en pløjemark.
>
> UPS. Har vist set for mange FBI files på sateliten.

Cement-sokker á Capone-style - Pickup med simpel katapult på ladet - Ud
på den nærmeste bro en mørk nat - *Boiinnngg - - - PLUMP*

--
Armand.
(der bruger fantasien til bearbejdning af forarget vrede over de der

Fra : Andersen [3650]

Dato : 06-06-06 16:51

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Og Ja jeg kender straffen for selvtægt og ja jeg "betaler" gerne.

Hvorfor brumme 8-12 år (alt efter opførsel) pga. en idiot
man ikke engang kender.

Fra : Armand

Dato : 06-06-06 22:13

Andersen [3650] skrev:
> "Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor brumme 8-12 år (alt efter opførsel) pga. en idiot
> man ikke engang kender.

Det må være alle årene værd at se mandens ansigt når man viser ham den
sidste, der stadig ligger i fryseren

--
Armand.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-06-06 14:49

In article <8shhg.31$Iw7.23@news.get2net.dk>,
"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> wrote:

> Hvorfor brumme 8-12 år (alt efter opførsel) pga. en idiot
> man ikke engang kender.

Den besvares lettest med at du sætter dig ned og dagdrømmer lidt.. det
du skal "drømme" om er at en person kommer og invaderer dit privatliv,
ødelægger det du har svedt og knoklet for, truer måske dine kære på
livet mv...

Hvis du stadig sidder tilbage med samme spørgsmål så lad være med at
stille det igen for det nytter ikke :)

MVH

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-06-06 14:28

"Jeg havde håber stadig på forslag der involverer sydamerikansk pilegift,
flammekastere eller mange tusinde volt "

Det med mange volt er ikke det store problem. El-hegn kan købes i HN. Kender
en som kender en, som har forsøgt det. Men en dag holdt han ulovlig parkeret
og en parkeringsvagt fik et ordentligt rap over nallerne. Han til tiltalt
for vold mod tjenstemand i aktion. Så der er ikke længere elhegn monteret i
den bil....

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er ved svar på mail

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 15:00

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tiltalt for vold mod tjenstemand i aktion. Så der er ikke længere elhegn

ROFL! Så kan de bare holde nallerne væk, de skide parkerings-nazister. Vi
burde alle køre med den slags anordninger i bilerne.

Bil-hærværksmænd burde i øvrigt straffes sådan her:

http://carmacowboys.fjolletobak.com/film/riflen.WMV

Og

http://carmacowboys.fjolletobak.com/film/keyboard.WMV

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-06-06 19:48

"Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

Der tales om at montere el-hegn i biler til beskyttelse mod hærværk...

> [...]
> tiltalt for vold mod tjenstemand i aktion. Så der er ikke længere elhegn

Er der nogen der kender den sag?

Kræver vold mod tjenestemand ikke et fortsæt?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Frank Leegaard

Dato : 06-06-06 23:40

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Henrik Nielsen" <xng@xpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der tales om at montere el-hegn i biler til beskyttelse mod hærværk...

> Er der nogen der kender den sag?
>
> Kræver vold mod tjenestemand ikke et fortsæt?

Men fortsættet ligger vel også i at parkere en armeret bil på et offentligt
sted så.

Derudover kan det anses for selvtægt ved en gerningsmand og uagtsom vold
hvis det bare er lille Per der læner sig om af bilen.

Ideen virker ganske ude af trit med tankegangen i DK..

Hvis man ejer en bil må man nok forvente at hvis den er parkeret offentlige
steder vil enkelte komme til at strejfe den.

Kunne også forestille mig det mere indgød til hærværk hvis man kom til at
strejfe en bil og fik et ordentligt rap over nallerne. (Tror ikke at
brostenen der efterfølgende blev tyret gennem forruden vil føle sig
afskrækket af det gevaldige rap )
--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under pseudonym
mindre vægt.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-06-06 06:03

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Men fortsættet ligger vel også i at parkere en armeret bil på et
> offentligt sted så.

Fortsæt til vold mod tjenestemand?

> Derudover kan det anses for selvtægt ved en gerningsmand og uagtsom vold
> hvis det bare er lille Per der læner sig om af bilen.

Ja, der er jeg mere forstående.

> Ideen virker ganske ude af trit med tankegangen i DK..

Ja, enig.

Fra : blue

Dato : 07-06-06 08:24

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Men fortsættet ligger vel også i at parkere en armeret bil på et
> offentligt sted så.

Forsæt til hvad?

> Derudover kan det anses for selvtægt ved en gerningsmand og uagtsom vold
> hvis det bare er lille Per der læner sig om af bilen.

Uagtsomt vold - hvad mener du lige med det? Hvorfor gør det nogen forskel om
det er lille Per eller en parkeringsvagt, der læner sig op af bilen?

Og så har du lige skrevet, at der er forsæt. Det hænger da ikke helt sammen.

--

/blue

Der grundlæggende tillægger indlæg skrevet af folk, der ikke ved, hvad de
snakker om, nul vægt uanset om de er skrevet under pseudonym eller personens
rigtige navn.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-06-06 17:28

blue wrote:
> [...]
> af bilen?
> Og så har du lige skrevet, at der er forsæt. Det hænger da ikke helt

Fortsætttet ligger da i at have en armeret bil .. så er det jo ligemeget om
det er lilleper eller parkeringsvagten selvom sidstnævnte nok har større
føling med at visse mennesker har en speciel måde at hævde deres
ejendomsret.

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : blue

Dato : 07-06-06 18:11

> [...]
> om det er lilleper eller parkeringsvagten selvom sidstnævnte nok har
> større føling med at visse mennesker har en speciel måde at hævde deres

Forsæt til hvad? Hvilke paragraffer?

Og hvorfor snakkede du om uagtsomt vold?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-06-06 18:17

blue wrote:
> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Forsæt til hvad? Hvilke paragraffer?

Gider ikke finde paragraffer men mener begrebet hedder dolus eventualis
(ikke sikker)

> Og hvorfor snakkede du om uagtsomt vold?

Fordi sgu da sådan et elektrochok da er vold. Hvis ikke fortsæt kan bevises
er det jo eventuel uagtsom vold.

Fra : blue

Dato : 07-06-06 18:32

> Gider ikke finde paragraffer men mener begrebet hedder dolus eventualis
> (ikke sikker)
> Fordi sgu da sådan et elektrochok da er vold. Hvis ikke fortsæt kan
> bevises er det jo eventuel uagtsom vold.

Jeg undrer mig igen og igen, når folk udtaler sig om noget, de ikke kender
til...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-06-06 18:39

blue wrote:
> "Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg undrer mig igen og igen, når folk udtaler sig om noget, de ikke
> kender til...

Så gør os alle sammen klogere...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-06-06 07:51

> Gider ikke finde paragraffer men mener begrebet hedder dolus eventualis
> (ikke sikker)

Ja, men man skal have en vis ide om hvad man kan forårsage før det begreb
kommer ind.

> Fordi sgu da sådan et elektrochok da er vold. Hvis ikke fortsæt kan
> bevises er det jo eventuel uagtsom vold.

Uagtsom vold?

Fra : per christoffersen

Dato : 08-06-06 08:01

> Ja, men man skal have en vis ide om hvad man kan forårsage før det begreb
> kommer ind.

Vold kan straffes efter §244:

§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens legeme,
straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.

Forsættet skal være til at gøre nogen skade, ikke nødvendigvis en bestemt
person i en bestemt sitiation.

Bliver der dømt efter denne § bliver dette interessant (stk. 2):

§ 247. Begås nogen af de lovovertrædelser, der er nævnt i §§ 244-246, af en
person, der tidligere er dømt for forsætligt legemsangreb eller for en
forbrydelse, der har været forbundet med forsætlig vold, kan straffen
forhøjes med indtil det halve.

Stk. 2. Det samme gælder, når en lovovertrædelse som nævnt i §§ 244-246
begås over for en person, der efter karakteren af sit arbejde er særlig
udsat for vold.

> Uagtsom vold?

§ 249. Den, som uagtsomt tilføjer nogen betydelig skade på legeme eller
helbred, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder eller under
skærpende omstændigheder med fængsel indtil 8 år.

/Per

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-06-06 11:00

per christoffersen wrote:
> [...]
> eller helbred, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder eller
> under skærpende omstændigheder med fængsel indtil 8 år.

Takker for det mere juridisk korrekte - men humlen er jo ikke så vidt jeg
kan se forskellig fra det jeg skriver.

Fra : per christoffersen

Dato : 08-06-06 12:53

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Takker for det mere juridisk korrekte - men humlen er jo ikke så vidt jeg
> kan se forskellig fra det jeg skriver.

Nej, det er det nok ikke.
Men det kan måske gøre diskussionen mere korrekt ifht. det konkret
juridiske.
Indlægget var jo affødt af spørgsmålet om uagtsom vold findes, og det gør
det for så vidt at det delvist ihvertfald kan dækkes under §249.

/Per

Fra : Frank Leegaard

Dato : 08-06-06 21:21

per christoffersen wrote:
> [...]
> Indlægget var jo affødt af spørgsmålet om uagtsom vold findes, og det
> gør det for så vidt at det delvist ihvertfald kan dækkes under §249.

Ok - startede jo så med Blue, der lød til at vide en hel masse, men hvis
eneste ærinde så nok var forsøg på nedgørelse men som nok er forsøg på
revanche fra diskussion i en anden tråd.

Sådan er usenet jo også....

Ikke desto mindre forekommer tanken om at lade en bil være strømførende mig
lidt pervers.

Minder mig om min gamle overlærer der ville stille snapsglas og snaps frem i
sommerhuset hvis der kom ubudne gæster. Dog med den lille tilføjelse at der
skulle være gift i glassene ..
Hans ide var også at plante planter med torne der vandrer i kroppen, i de
blomsterkummer der ind i mellem blev udsat for hærværk.
Så ideen er ikke ny ... ikke sært hvis man er lidt miljøskadet med
sådan en lærer..

Fra : Anders Majland

Dato : 09-06-06 09:19

> Så ideen er ikke ny ... ikke sært hvis man er lidt miljøskadet med
> sådan en lærer..

Hvis man gentagne gange er ude for hærværk kan det ikke undre at man
begynder at tænke i de baner - Jeg var også ved at overveje "elefanthegn" på
en motorcykel efter mere end 5 gange tyveriforsøg og hærværk. (jeg var nødt
til at parkere på gaden)

Det er der afholdte mig var dels risikoen for at skade "de forkerte"* men
også risikoen for elnettet på motorcyklen.

*F.eks hunde som deres ejere lod lette ben op ad den, ikke så fedt når
skivelåsen er våd i tørvejr

Fra : blue

Dato : 09-06-06 15:37

> [...]

Du skrev ikke noget med humle i og dine efterfølgende svar viste tydeligt,
at dit kendskab til dette område er begrænset.

> Ok - startede jo så med Blue, der lød til at vide en hel masse, men hvis
> eneste ærinde så nok var forsøg på nedgørelse

Det havde ikke noget med nedgørelse at gøre, men når man skriver noget
vrøvl, må man forvente svar på tiltale. Og jeg gentager gerne: Jeg forstår
ikke, hvorfor folk udtaler sig om noget, de ikke har forstand på.

> men som nok er forsøg på revanche fra diskussion i en anden tråd.

Revanche? Diskussion? Hvad snakker du om?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-06-06 16:01

blue wrote:
> [...]
> på.
>
> Revanche? Diskussion? Hvad snakker du om?

I stedet for alt din korreksen kunne du da bare fortælle hvad du mente der
manglende. Det er den konstruktive usenet måde at gøre det på.

Det var ikke juridisk korrekt formuleret, men humlen var korrekt.

Hvorfor kom du ikke straks med en konkret kritik?

Var det mon fordi du skulle ligge i baghjulet af nogen der endte med i
substansen at give mig ret. Hvorfor kom din kritik ikke og var præcis.

Kritik der skyder med spredhagl er værdiløs og vidner ofte om lige så lidt
kendskab som den man kritiserer.

Vær konkret og konstruktiv i din kritik. Det giver respekt. At kalde andres
indlæg vrøvl vidner om at man ikke selv har fattet det, når man ikke
konkretiserer sin kritik.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-06-06 16:16

Fra : blue

Dato : 09-06-06 15:27

"per christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Forsættet skal være til at gøre nogen skade, ikke nødvendigvis en bestemt
> person i en bestemt sitiation.

Jep, og han har tydeligvis forsæt til at gøre én skade. At det så ikke lige
er gerningsmanden til hærværk, der får et rap over nallerne er formentlig
underordnet. Tiltale efter §§ 244 eller 119 er en mulighed.

> [...]
>
> Stk. 2. Det samme gælder, når en lovovertrædelse som nævnt i §§ 244-246
> begås over for en person, der efter karakteren af sit arbejde er særlig

Det er nok mere tvivlsom om denne paragraf kommer i anvendelse. Han går jo
ikke bevidst efter den personkreds, som paragraffen dækker (tværtimod).

> § 249. Den, som uagtsomt tilføjer nogen betydelig skade på legeme eller
> helbred, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder eller under
> skærpende omstændigheder med fængsel indtil 8 år.

Der er ikke noget, der hedder uagtsom vold. § 249 dækker uagtsom
legemsbeskadigelse.

Og § 249 vil aldrig komme i anvendelse i en sag af denne art. For det første
foretager ejeren af bilen en forsætlig handling ved at montere et el-hegn og
for det andet vil et rap over nallerne ikke kunne betegnes som "betydelig
skade på legeme".

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-06-06 15:32

blue wrote:
> [...]
> et el-hegn og for det andet vil et rap over nallerne ikke kunne
> betegnes som "betydelig skade på legeme".

Ikke korrekt. Mange mennesker tåler dårligt elektrochok. Alt lige fra folk
med dårligt hjerte til folk med pacemaker.

Fra : blue

Dato : 09-06-06 16:06

> Ikke korrekt.

Du citerer hele indlægget og skriver "ikke korrekt"?

> Mange mennesker tåler dårligt elektrochok. Alt lige fra folk med dårligt
> hjerte til folk med pacemaker.

Ja, jeg kan godt se, at der er mange mennesker omfattet af dine to
yderpunkter.

Alt lige fra folk med dårlig hjerte til folk med dårlig hjerte.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-06-06 16:13

blue wrote:
> [...]
> yderpunkter.
>
> Alt lige fra folk med dårlig hjerte til folk med dårlig hjerte.

Af en eller anden grund kommer meget lidt af mine indlæg med

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-06-06 16:18

blue wrote:
> [...]
> yderpunkter.
>
> Alt lige fra folk med dårlig hjerte til folk med dårlig hjerte.

Jae .. for ikke alle med dårlig hjerte har pacemaker. Jeg skrev ikke noget
om bredden af gruppen - den forsøger du at tillægge mig.

Ikke desto mindre er de jo også mennesker man ikke uden videre kan aflive
for at hævde sin ejendomsret.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-06-06 16:14

Frank Leegaard wrote:

> Ikke korrekt. Mange mennesker tåler dårligt elektrochok. Alt lige fra
> folk med dårligt hjerte til folk med pacemaker.

Prøver igen,,

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-06-06 14:15

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mikkel Christensen skriver:

> Ikke kun i Ålborg....

> Eller aftagelig stjerne. Så kan du tage den med ind sammen med fronten
> til radio'en.

De er jo aftagelige.. det er det der er problemet ;)

Men som Hr. Jensen har jeg også undret mig over der ikke for længst er
blevet monteret en lille elektromotor på, der trækker stjernen i
sikkerhed når tændingen tages fra bilen.

Så svært kan det vel ikke være at lave... og prismæssigt kan det vel
ikke gøre den store skade på biler der allerede koster en halv
ejerlejlighed.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 15:09

Robert Eriksen wrote:
> [...]
>
> Så svært kan det vel ikke være at lave... og prismæssigt kan det vel
> ikke gøre den store skade på biler der allerede koster en halv

Der er vel ikke et reelt behov for sådan en løsning?
Lur mig om det ikke kun er i misundelses-Danmark at denne type hærværk er
mest udbredt.
I Tyskland er en Mercedes jo hvermands-eje og ikke et uopnåeligt
statussymbol som her.

MVH P.

Fra : Morgan Jones

Dato : 06-06-06 17:48

Tjah, de gør det på Rolls.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-06-06 22:05

Morgan Jones skriver:

> Tjah, de gør det på Rolls.

Tænk, jeg vidste sku ikke at der var stjerner på Rolls.

Fra : Morgan Jones

Dato : 07-06-06 09:09

> Tænk, jeg vidste sku ikke at der var stjerner på Rolls.

Smartass.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-06-06 12:36

Morgan Jones skriver:

> Smartass.

Hvor ???
(kigger mig omkring

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-06-06 07:55

Robert Eriksen <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> writes:

> Men som Hr. Jensen har jeg også undret mig over der ikke for længst er
> blevet monteret en lille elektromotor på, der trækker stjernen i
> sikkerhed når tændingen tages fra bilen.

Heh, jeg har faktisk været ved at lure på en Rolls løsning, men så skal
frontklappen modificeres en del for at få det til at fungere. Når alle
stenslagene skal repareres alligevel kan det være jeg brygger noget sammen
af en gammel antennemotor.

> Så svært kan det vel ikke være at lave... og prismæssigt kan det vel
> ikke gøre den store skade på biler der allerede koster en halv
> ejerlejlighed.

Arh, det er jo en halvgammel slæde fra 98, så den får man ikke meget lejlighed
for (men nu ved jeg selvfølgelig heller ikke hvad lejligheder koster i dit
nabolag

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 18:14

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:kkdhd2ymqk3.fsf@rrnord.dk...
> [...]
>
> Så jeg vil egentligt bare høre om der er nogen derude der har lavet
> nogle countermeasures mod hærværksmænd (M/K)? Jeg har plads til mange

Set et Skoda logo på i stedet for. Det har også ca. samme størrelse

--
Tom

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-06-06 08:07

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> writes:

> Set et Skoda logo på i stedet for. Det har også ca. samme størrelse

Se dèt ville være vandalisme

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-06-06 19:15

Mikkel Christensen wrote:
> [...]
>
> Så jeg vil egentligt bare høre om der er nogen derude der har lavet
> nogle countermeasures mod hærværksmænd (M/K)? Jeg har plads til mange

I "gamle dage" (ca. 25 år siden) kunne man købe sådan en kontakt, som man
satte på underneden på stjernen, som bevirkede at hornet gik igang når nogen
rykkede hårdt i stjernen.
Lidt a'la en tyverialarm og det virkede fortrinligt
Men om noget lignende kan købes i dag, det ved jeg ikke.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 06-06-06 19:26

> [...]
> nogen rykkede hårdt i stjernen.
> Lidt a'la en tyverialarm og det virkede fortrinligt
> Men om noget lignende kan købes i dag, det ved jeg ikke.

Og man skal ikke engang så langt tilbage.
I starten af 90'erne havde min daværende vognmand det på den 190'er han
havde.
Den var "desværre" lidt over-følsom, så hvis man holdt i rækken på
stationen - stod ud og låste bilen - og så en kollega fik lænet sig op ad
den under afvikling af dagens løgnhistorie - ja så lettede de gerne mindst
en halv meter

Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-06-06 07:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> writes:

> [...]
> når nogen rykkede hårdt i stjernen. Lidt a'la en tyverialarm og det
> virkede fortrinligt Men om noget lignende kan købes i dag, det ved

Se det var en fin ide. Det vil jeg straks undersøge.

Fra : Ukendt

Dato : 07-06-06 10:41

> I "gamle dage" (ca. 25 år siden) kunne man købe sådan en kontakt, som man
> satte på underneden på stjernen, som bevirkede at hornet gik igang når
> nogen rykkede hårdt i stjernen.

hehe man skal sq ikke kigge på den sætning med sjofle øjne

Mvh
Morten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 07-06-06 17:57

Juel wrote:

> hehe man skal sq ikke kigge på den sætning med sjofle øjne

Fy fy, slemme dreng

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-06-06 23:58

Den Wed, 7 Jun 2006 18:56:42 +0200 sendte "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> følgende røgsignaler:

>Fy fy, slemme dreng

Ja, hvad hovedet er fuldt af, løber bukserne over med.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-06 08:44

> Ja, hvad hovedet er fuldt af, løber bukserne over med.

hehe )

Mvh
Morten

Fra : claus b. p.

Dato : 07-06-06 00:22

"Mikkel Christensen" <mikkel.christensen+news@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Så jeg vil egentligt bare høre om der er nogen derude der har lavet
> nogle countermeasures mod hærværksmænd (M/K)? Jeg har plads til mange

Jeg har nu webcam overvågning af min indkørsel efter at have mistet et par
stjerner. Med lidt held vil en eller anden kunne betragte sit portræt nogle
dage oppe i den lokale SuperBrugsen. Det er ikke prisen, så dyr er en ny
ikke, men irritationen over at fladpanderne ikke kan lade andres ting være.
www.mercedesimport.dk har aftagelige stjerner. Ellers har jeg tænkt på at
konstruere en stjerne af barberblade, det kan P-vagterne da ikke komme til
skade af, men nogen andre kunne måske få en lærestreg....
/Claus

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-06-06 08:03

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> writes:

> Jeg har nu webcam overvågning af min indkørsel efter at have mistet et par
> stjerner. Med lidt held vil en eller anden kunne betragte sit portræt nogle
> dage oppe i den lokale SuperBrugsen.

Heh, ja jeg krydser fingre for at du napper dem. Jeg må desværre holde på
gaden, så mit webcam skal monteres inde i bilen. Det er da bestemt en
mulighed, men med mit held så bryder de vel bare ind i bilen og stjæler det
efter de har voldet stjernen

> Det er ikke prisen, så dyr er en ny ikke, men irritationen over at
> fladpanderne ikke kan lade andres ting være.

Præcis!

> www.mercedesimport.dk har aftagelige stjerner.

Tak for linket - det vil jeg kigge på.

Fra : Bjarne

Dato : 07-06-06 10:17

In article <kkd4pyxmp4t.fsf@rrnord.dk>,
   Mikkel Christensen <mikkel.christensen+news@gmail.com> writes:

> [...]
> frontklappen modificeres en del for at få det til at fungere. Når alle
> stenslagene skal repareres alligevel kan det være jeg brygger noget sammen

So ein ding så jeg for nogle år siden. Virkede fuldstændig som en eletrisk
antenne.

Kontakt www.autoimport.dk og hør om de stadig kan skaffes.

mvh,
Bjarne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 07-06-06 10:27

Pedro wrote:

> Er det ikke også et bil uland?

Det syntes jeg nu ikke. il`parken er vñsentligt nyere end den danske
og store luksusbiler er dagligvarer. Undtaget herfra er naturligvis
alle feriestederne hvor der er overvñgt af sm`potter til
turistudlejning.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-06-06 23:52

Mikkel Christensen skrev:
> [...]
> Så jeg vil egentligt bare høre om der er nogen derude der har lavet
> nogle countermeasures mod hærværksmænd (M/K)? Jeg har plads til mange

Eller en stjerne du kan pille af når du parkerer.