Høje priser på bremseskriver til MC ?
Fra : Michael Kristensen

Dato : 06-06-06 10:29

Sad lige og skulle bestille nye bremseklodser til min VW Polo fra 1985. Hvis
man også vil have nye skiver med til bremserne foran, koster der hele 82.50
kr per stk.

Hvorfor skal skiver til MC, selvom man køber i Tyskland koste 1000-1500 ?

Hvad er forskellen på en bremseskive til en bil og en til en MC ?

mvh
Michael Kristensen (SV650s + VW polo 1.3: Med samme slagvolumen per
cylinder)

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 10:55

> Hvorfor skal skiver til MC, selvom man køber i Tyskland koste 1000-1500 ?
>
> Hvad er forskellen på en bremseskive til en bil og en til en MC ?

Et bud er fremstillings mængden.. altså hvor mange poloer er der lige i
verden ? og hvor mange af netop af din mc ??
En anden ting er vel kørte km, hvor mange kørte km har en polo fra 90 i snit
gået i forhold til en mc fra 90 i snit??.. der bliver brugt MANGE flere
bremseskiver til biler...

Det er det jeg vil byde på er årsagen..

Mvh
Morten

Fra : Molnit

Dato : 06-06-06 14:18

Juel skrev:

> [...]
> gået i forhold til en mc fra 90 i snit??.. der bliver brugt MANGE flere

   Og ikke at forglemme, MC skiver er tyspisk støre i diameter, har
flydene ophæng, tyndere gods, men stadig krav om stor styrke osv. men
det er jo bare at kigge på dem, så er man ikke i tvivl om der kræves en
del mere til nymodens MC skiver vs. bil skiver i både matriale kvalitet,
såsom produktions processen... læg så Mortens stk. antal osv. oven i,
f.eks. er der en del flere biler, og en del flere bilerimellem som deles
om de samme skiver osv. end der er MC'er.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jim Andersen

Dato : 06-06-06 15:20

Molnit wrote:
> det er jo bare at kigge på dem, så er man ikke i tvivl om der kræves
> en del mere til nymodens MC skiver vs. bil skiver

Ja.. de skal jo osse helst se smarete ud, ikk' ?

http://www.mconline.dk/cgi-bin/mco/scan/st=db/co=yes/sf=category/se=Bremseskiver/op=eq/sf=prod_group/se=Moto-Master/op=eq.html?id=S9RgDZYe

/jim

Fra : Tommy Fer

Dato : 06-06-06 14:32

Michael Kristensen skrev:
> [...]
>
> mvh
> Michael Kristensen (SV650s + VW polo 1.3: Med samme slagvolumen per

PRisen er nærmest ublu for mc skiver, mne klart de skal være dyrer. Som
andre har været inde på, fremstillingsmængden.Derudover er din polos
skiver en klump støbejern rettet af en 3-4 steder.

Din SV650 skive består af en eller andet næsten rustfast blanding, der
er ca 4 mm tyk, dvs store krav til materiale kvaliteten, derudover er
der boret mange ventilerings huller i disse. Derudover skal der laves et
narv, og narv og skive skal samles med disse semiflydende nitter.

Havde du haft en skive som en Honda CX500 havde der ikke været langt fra
en bil bremse skive.

Jeg har hørt om bilskiver der umotiveret flækker, gerne mens de næsten
er nye, det har jeg aldrig hørt om på mc.

mvh Tommy Fer
z750

Fra : Niels Munk

Dato : 07-06-06 12:27

"Tommy Fer" <NOSPAM@fotofer.dk> skrev i en meddelelse

> ...derudover er der boret mange ventilerings huller i disse.

Nix, hullerne er som oftest standset ud,
hvilket er _meget_ billigere end at bore. - Men de er der :)

/Niels Munk

Fra : tb

Dato : 06-06-06 15:28

> [...]
> kr per stk.
>
> Hvorfor skal skiver til MC, selvom man køber i Tyskland koste 1000-1500 ?

Sammenlign lige prisen på originale vw skiver og mc skiver. De billige
thansen mv slår sig for et godt ord. Men der er stadig stor prisforskel
grundet for lille konkurrence/afsætningsmængde

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-06 16:08

> Sammenlign lige prisen på originale vw skiver og mc skiver. De billige
> thansen mv slår sig for et godt ord. Men der er stadig stor prisforskel
> grundet for lille konkurrence/afsætningsmængde

Ja KUN enten originale skiver, eller Brembo skiver på mine biler tak..

Mvh
Morten

Fra : Armand

Dato : 06-06-06 19:02

tb skrev:

> Sammenlign lige prisen på originale vw skiver og mc skiver. .....
> Men der er stadig stor prisforskel grundet for lille
> konkurrence/afsætningsmængde

Motorcyklister har penge som snot, ligesom GTi-drengene - Dét er
ihvertfald fabrikkernes indstilling!
Prøv lige at sammenlign priser på originale Polo-skiver og Golf GTi
-skiver

--
Armand.

Fra : Ninja Rider

Dato : 06-06-06 21:22

Hejsa

Armand skrev:
> Motorcyklister har penge som snot, ligesom GTi-drengene - Dét er
> ihvertfald fabrikkernes indstilling!
> Prøv lige at sammenlign priser på originale Polo-skiver og Golf GTi
> -skiver

Ja for ikke at snakke om Honda's orginale skiver til både biler og
Mc'er! De er de dyreste priser jeg har set længe.

Jeg har selv en Nissan Primera GT, med støre skiver end alle de alm
Primera'er, og så koster de over 1400,- stykket +moms hvormod de alm,
koster under det halve!

Mvh Emil
--
Suzuki GSX-R 600 SRAD