klonkelyde når modellen lænes til den ene ~
Fra : Armand

Dato : 17-06-01 23:32

Under et subj. i stil med ovenstående var der en der skrev til gruppen
for et stykke tid siden!

Jeg kan ette finde u' a'et: Indlægget/ene er forsvundet for mig; men jeg
har lige været igennem samme symptomer på CB4½'eren!

Efter at have gransket såvel den meget kortfattede tyske manual, som
havde forhørt mig ved et Honda-værksted (Jydsk MC-center var meget
hjælpsomme, selvom det er årtier siden at jeg senest lagde en krone på
deres, endsige noget mc-værksted!), var jeg stadig ligeså blank omkring
årsagen til at
knasten tilsyneladende kunne vandre og derfor stødte imod moget når man
hældte imod højre :-/

En grundig analyse af de ekstra topstykker jeg havde liggende gav heller
ingen svar og umiddelbart kunne jeg heller ikke se noget ved adskillese!
Tilfældigvis drev min nysgerrighed mig til at tørne motoren på
selvstarteren for at se om oliestrømmen kom samtidig ud af begge ender
på det Y-formede olierør, og derunder opdagede jeg at den ene af de to
løsnede olierørs-ender vippede under motor-tørningen :-/
Det viste sig at røret af en eller anden grund har fået et skub/knæk
under adskillese/samling (?), så det var kommet til at ligge inde over
de to "ører" som knastkædehjulet spændes på, og som derved bankede på
olierøret nedenfra under knastens rotation =
En simpel adskillese afslørede et fladslidt stykke på undersiden af
røret
Godt at have endnu to adskilte motorer liggende i en sådan situation

Dette var så min løsen af problemet!
Var det ikke en GS-ejer der nævnte samme problem tidligere?
Er der mulighed for samme bukning af olierør på topstykket af en GS'er??

--
Armand.