Er der salg i Ducati? (906 paso)
Fra : Ninja Rider

Dato : 05-06-06 21:49

Hejsa

jeg er blevet tilbudt en Ducati 906 paso i bytte for en bil jeg længe
har villet af med, men jeg aner ikke om den er nemmere at sælge end min
bil. Jeg tror ikke jeg kan forelske mig i en Ducati, så jeg skulle bare
af med den igen hvis det var.

er der nogle der har en ide om hvad den kan koste, og om der er et køber
markede for den?

(Ducati 906 paso årg. 89 km 44.000. Nyserviceret og nylakeret i den
farve du ønsker. Den er pt. koksgrå mat. )

Mvh emil
--
Kawasaki GPz 550....
http://dfmc.dk/?id=26

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-06 22:22

On Mon, 05 Jun 2006 22:48:30 +0200, Ninja Rider <Gundersen@Tdcadsl.dk>
wrote:

Hej Emil.

>er der nogle der har en ide om hvad den kan koste, og om der er et køber
>markede for den?

906'eren er lidt svær at bedømme.
Det er en opdatering af 750, med 17" hjul, vandkølet 906 motor dog
stadig med den ikke nemme Weber karburator.
Den står i skyggen af 907ie der er udstyret med benzinindsprøjtning.
Madsens garage har en til salg for knapt 59.000, og det er nok prisen.
Hvis jeg skulle bytte 750'eren ville det med sikkerhed blive en 907ie
og ikke en 906.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 05-06-06 23:23

Steen Gruby skrev:

> [...]
> Madsens garage har en til salg for knapt 59.000, og det er nok prisen.
> Hvis jeg skulle bytte 750'eren ville det med sikkerhed blive en 907ie

En lille korrektion:
Det var først 907Ie (som forøvrigt ikke hedder Paso, som de to
forgængere), der fik 17" hjul!

Om der er et marked?
Jeg regner ejere af BMW og italienske motorcykler for at overvurdere
deres motorcykler hinsides sælgelig fornuft. Da især markedet for
italienere, og måske især de ikke helt hotte, er temmeligt indskrænket
er der meget lille køberpotentiale, hvorfor man skal klippe voldsomt af
prisen hvis man skal sælge her og nu og ikke har tid til at varme en
troskyldig motorcyklist op til køb :-|

--
Armand.
(CBR 600 på vej ud - Paso 750 på vej ind)

Fra : Hekto

Dato : 06-06-06 09:09

Armand was thinking very hard :
> [...]
> sælge her og nu og ikke har tid til at varme en troskyldig motorcyklist op

Man kan ikke kalde det et stort marked; men
faktisk er der importeret en lille håndfuld
Paso'er (af blandet udgave) til lille DK i løbet
af foråret. Nogen er vilde med designet, andre
ikke. Det er et udemærket bud på en touring-Duc'.

Et tilsvarende antal Pantah'er er også importeret
i år.

Ellers har du sikkert ret i at det kun er for de
få udvalgte at erhverve disse køretøjer, og ikke
nødvendigvis noget man slipper af med på 14 dage
- hvad ejeren sikkert også har fundet ud af,
siden han vil bytte.

(jeg har til gengæld totalt-rationaliseret og
dækker nu næsten alle kattegorier med Ducati!
'Racer', Chopper og Enduro - dejligt enklet
m.h.t. service og værktøj))

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-06-06 21:12

On Tue, 06 Jun 2006 00:23:00 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>En lille korrektion:
>Det var først 907Ie (som forøvrigt ikke hedder Paso, som de to
>forgængere), der fik 17" hjul!

Der fik du mig.
Jeg var faktisk overbevist om at 906 har 17" hjul, men et opslag i min
Duc bibel indikerer at du har ret.
Det påfører 906'eren endnu et minus: Der er kun et dækvalg til den -
Michelin A59 & M59.

> [...]
>er der meget lille køberpotentiale, hvorfor man skal klippe voldsomt af
>prisen hvis man skal sælge her og nu og ikke har tid til at varme en

Hvis man er til klasisk Duc skal man være udstyret med lysten til at
vedligeholde det selv.
Der er ikke mange der vil skrue i dem, og de der vil - Sådan rent
kommercielt - ved godt hvad de skal have for det.
Hvis man til gengæld har lysten er det alle tiders legetøj ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 07-06-06 22:49

Armand skrev:

> [...]
> er der meget lille køberpotentiale, hvorfor man skal klippe voldsomt af
> prisen hvis man skal sælge her og nu og ikke har tid til at varme en

Aprospos, så har værktøjspiraten i Hammel en antrazit 906 der i et års
tid er forsøgt solgt til 20.000,- excl. afgift og nu er nede i 18.000,-
Hvis ikke det endda er den samme, så ville ham(/hun?) du regner med at
skulle sælge "din" til have købt den i Hammel forlængst :-/

--
Armand.