Ducati stå stille!!!
Fra : Lars

Dato : 05-06-06 10:38

Hej i gruppen.

For lidt siden skrev jeg, at jeg var blevet en lykkelig ejer af en Ducati
999 - det er jeg stadig.... selvom bæstet ikke gider køre!

Til alle jer som ikke gider læse en trist og sørgelig historie... bare stop
her!

Jeg kørte maskinen hjem fra tyskland (631 km på tælleren) kørte ca. 1000 km.
En morgen da maskinen skulle startes havde den en mislyd? maskinen bliver
slukket, men startmotoren køre stadig.... dødmandsknappen bliver fluks
trykket, stadig mekanisk motor start lyd... efter ganske kort tid INTET liv
i maskinen. Nå for søren af med siden og forsøge at lade batteriet, men da
laderen kommer på starten elstarteren... uden nøgle MØG. Jeg ringer til
ducati forhandleren som kommer og henter maskinen, men de kan dog ikke
presse den ind for lidt over en uge efter, okay den er jo helt ny, men det
er tilsyneladende lige meget. Efter en uge ringer de og sider et ECU'en er
død... Sådan en sag koster 13.500 kr. som jeg selv skal betale, jeg kan dog
få pengene refunderet fra ducati i Italien efterfølgende, men jeg skal
stadig betale arbejdsløn samt transport... Nu er der gået 3 uger stadig
INTET nyt fra maskinen, man bliver holdt hen med snak hver gang vi ringer
til dem....

SÅ skete der noget... vi tog kontakt til FDM, og nøj hvor de syntes det var
sjovt med sådan en historie... de lovede fri proces til alt de juridiske
samt snakkede med importøren og forhandleren mht. til at fremskaffe den ECU.
Jeg har stadig ikke min Mc, men den skulle gerne være på trapperne, men lads
os nu se.

Jeg blev bare nød til at dele min situation med nogle L

Venlig hilsen Lars

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-06-06 10:56

"Lars" <Lars@[REMOVE]Gimsing.com> writes:

> [...]
> 999 - det er jeg stadig.... selvom bæstet ikke gider køre!
>
> Til alle jer som ikke gider læse en trist og sørgelig historie... bare stop

Øv hvor surt!

Hvorfor skal en væsentlig del af de danske MC-forhandlere nærmest gøre
en æressag ud af ikke at holde hvad de lover og i øvrigt være en flok
arrogante tåber? Ja, OK - det måske at skære dem lidt hårdt over en
kam. Jeg har trods alt kun selv erfaring med 3 værksteder, hvoraf 2
var meget dårlige. De må ikke kunne lide kunder!?!

Jeg håber at du, om ikke andet via FDM, snart får den fornødne hjælp
til at komme på vejene igen.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 05-06-06 11:36

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> var meget dårlige. De må ikke kunne lide kunder!?!
>
> Jeg håber at du, om ikke andet via FDM, snart får den fornødne hjælp

Hvis jeg forstår der ret, så har Lars selv importeret den fra Tyskland?
Hvis det er rigtigt, så kan jeg da godt forstå at den danske
forhandler/importør ikke er særlig villig til at bruge tid på den, når han
har nok at gøre med alle hans andre kunder.
Alle burde vel også vide, at reservedelsforsyningen fra Italien som regel
ikke er særlig god. Om det ligger ved importøren eller italienerne ved jeg
ikke.
Hvis importøren godt vil hjælpe, så kan FDM sikkert ikke gøre ret meget. Så
må man bare vente til delene kommer.
Hilsen Matthias

Fra : Lars

Dato : 05-06-06 11:53

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> wrote in message

så kan jeg da godt forstå at den danske
> forhandler/importør ikke er særlig villig til at bruge tid på den, når han
> har nok at gøre med alle hans andre kunder.

Det er helt korrekt, at jeg selv har importeret den, jeg kan sådanset også
godt forstå de meget nødigt vil udføre rep på sådan en maskine når de ikke
har modtaget en avance på den, MEN da det er et autoriseret værksted som jeg
benytter er de forpligtet til det... det fremgår at ducati's worldwide
warranty.

vh Lars

Fra : Armand

Dato : 05-06-06 12:28

Matthias H Matthiessen skrev:

> [...]
> forhandler/importør ikke er særlig villig til at bruge tid på den, når han
> har nok at gøre med alle hans andre kunder.

Tjaeh :-/
Han må på et tidspunkt have indvilliget i en given Europa-fabriksgaranti
for at få importør-rettighederne, og der burde ikke være nogen forskel
på Jürgen Schnellefahrer's ferieproblemer og Ducati Dennis' problemer
med i princippet samme maskine :-|

Men problemet er det samme overalt hvor man bliver lovet
"verdens-garanti" og egentlig burde nogen køre fabrikanterne lidt på
klingen omkring villighed til at sanktionere lokale importører ind til
højre omkring dét (fabriks)løfte!

--
Armand.

Fra : Carl Dragert

Dato : 05-06-06 11:27

"Lars" <Lars@[REMOVE]Gimsing.com> wrote in message

> [...]
> er der gået 3 uger stadig INTET nyt fra maskinen, man bliver holdt hen med

Jeg fristes til at opfordre mit Toyotaværksted (Monk) til at starte et mc
værksted. De vil jo kunne få næsten hele det danske marked, hvis de
overfører blot en brøkdel af deres normale serviceniveau.

--
Carl Dragert
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-06-06 11:29

Lars skrev:

> [...]
> i maskinen. Nå for søren af med siden og forsøge at lade batteriet, men da
> laderen kommer på starten elstarteren... uden nøgle MØG.

Jeg vil æde min gamle hat på at det er startrelæet der er brændt fast. 2
sekunder med et ohmmeter kan afsløre dette. Kan absolut ikke se hvad
ECUen har med det at gøre. Men de ved vel bedre?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Calle Nielsen

Dato : 05-06-06 12:17

Ib Jakobsen wrote:
> Jeg vil æde min gamle hat på at det er startrelæet der er brændt fast. 2
> sekunder med et ohmmeter kan afsløre dette. Kan absolut ikke se hvad
> ECUen har med det at gøre. Men de ved vel bedre?.

Ja, det lyder unægteligt som et svejst relæ.

Det kunne også være at startknappen er en indgang til ECU'en, som så
styrer starter-relæet. Dog vil jeg da mene at man vil designe skidtet
sådan at hvis den brænder af, aktiverer den ingen udgange.

Calle

Fra : Hekto

Dato : 05-06-06 12:39

> Jeg vil æde min gamle hat på at det er startrelæet der er brændt
> fast. 2 sekunder med et ohmmeter kan afsløre dette. Kan absolut ikke
> se hvad ECUen har med det at gøre. Men de ved vel bedre?.

Det kan være relæet, og det kan være ECU'en.

Havde maskineriet nu ikke stået nytteløst i .... Sorø??? ... havde det
været til at finde fejlen og få den lavet. Det er bare at finde
ledningen der aktiverer startrelæet, fjerne spadeskoen fra relæet og
gentager probelemt sig er det relæet! Alternativt som foreslået, bare
Ohm-måle det.

Moralen er ... meld dig ind i DKD, når du har en Duc' Dit problem ville
sikkert have været løst, og du havde måske endda kunnet låne
reservedele indtil de rigtige blev leveret.

Problemet med reservedele er ikke så voldsomt, men ét af problemerne er
at Danmark er et lille marked! Det medfører små lagre og høje priser.
Så køber kunderne i udlandet pr WEB, og reultatet er endnu mindre lagre
og endnu højere priser!!!Hvem der startede det race i sin tid er svært
at afgøre - nærige kunder eller påholdne forhandlere??? Dette gælder
ikke bare Ducati-kræmmerne; men en overvejende del af markedet. Nogle
uafhængige værksteder har allieret sig med tyske forhandlere, og kan
skaffe de utroligste stumper på rekordtid.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 12:45

Hmmmmm
En 999 er meget special vedr. start og noget med startmotoren kører 2 sek ,
når man starter , og meget mere end lige som sådan

Men ring da til Henning tlf.20-11-13-36 Han har da et par CDU er til at
ligge på lager :) har lige talt med ham og bare hils ham fra Per E. så ved
han besked

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-06 15:09

On Mon, 5 Jun 2006 13:44:59 +0200, "P.E." <x112kvik4u(a)dotcomprik.dk>
wrote:

Hej.

>En 999 er meget special vedr. start og noget med startmotoren kører 2 sek ,
>når man starter , og meget mere end lige som sådan

Jeg er ikke helt sikker på at det er så simpelt.
Startrelæet trækkes af ECU'en, så den kan sagtens være defekt.
ECU'en er så vidt jeg husker kodet sammen med instrumentbordet.
Hele skidtet skal skiftes samtidig eller også skal der bestilles en ny
ECU med det rigtige nummer.
Geg "mødte" for nogen tid siden en 998 der havde fået skiftet hele
elektronikken.
Årsagen var at ECU'en var gået, og efter ½ års venten på en ny valgte
man at tage hele skidtet fra en demomaskine og sætte det på i stedet.
Her er der ikke meget hjælp at hente hvis ikke importøren vil makke
ret.
Så vidt jeg ved er importøren forpligtet under Ducati Worldwide
Warrenty, både hvad angår reservedele og arbejdsløn hvis det er inden
for maskinens garantiperiode - Med dit Km tal burde den være dækket.
Hvis ekvipagen er udenfor garanti er du så vidt jeg kan se overladt
til importørens nåde.
Send fabrikken en mail og beskriv hændelsesforløbet.

Nu kommer så min personlige mening om den form for hændelser.
Når man er voksen nok til at importere MC fra udlandet er man vel også
voksen nok til at gennemskue konsekvenserne af en sådan handling.
Når man har valgt at importere uden om importøren er det for at spare
penge.
Man kan ikke spare penge på den måde og så regne med at kunne
fortsætte med at få super service uden at have spyttet i bøssen.
Jeg kan da godt sætte mig i forhandleren/importørens sted når du ryger
bagest i køen.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 05-06-06 15:48

Steen Gruby skrev:

> Jeg er ikke helt sikker på at det er så simpelt.
> Startrelæet trækkes af ECU'en, så den kan sagtens være defekt.

Ja, noget tyder på at selv en startkontakt kan laves computerstyret. Det
nok lige som på de nyere MB hvor man drejer og slipper nøglen. Starteren
kører indtil motoren starter. Til gengæld sker der ikke noget hvis
motoren er startet. Hvor det skal være sådan kan vist kun kategoriseres
som porno. Har man ikke kræfter til at dreje nøglen eller trykke på
knappen, kan man så i det hele taget køre?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 05-06-06 16:23

Ib Jakobsen skrev:

> [...]
> kategoriseres som porno.
> Har man ikke kræfter til at dreje nøglen eller trykke på knappen,

Er det mon ikke blot forstadiet til fuldelektronisering af lås og
tændings -systemet :-/

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-06 16:31

On Mon, 05 Jun 2006 17:22:41 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Er det mon ikke blot forstadiet til fuldelektronisering af lås og
>tændings -systemet :-/

Du har helt ret.
Det er en del af tyverisikringen.
Du kan ikke få en stump til det system uden at røbe hvad det er for et
eksemplar af racen du har fat i.
Første gang man forsøger at gå på et værksted eller bestille
reservedele til EL systemet er man afsløret.
At Ducati så har haft allerhelvedes problemer med det system er så en
anden sag

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 15:52

Steen Gruby skrev i meddelelsen ...

> [...]
>fortsætte med at få super service uden at have spyttet i bøssen.
>Jeg kan da godt sætte mig i forhandleren/importørens sted når du ryger

Tjae, hvor længe tror Du at der vil være forhandlere i Danmark ? Jeg plejer
at sammenligne med købmændenes ramaskrig i 70'erne, supermarkederne ville
ødelægge alt. Men i modsætning til de forkælede bil og
motorcykelforhandlere, så lever købmændene i bedste velgående, trods
supermarkeder, trods grænsehandel. Købmænd er meget smartere end
mc-forhandlere.

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-06-06 16:07

On Mon, 5 Jun 2006 16:52:28 +0200, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

> [...]
>motorcykelforhandlere, så lever købmændene i bedste velgående, trods
>supermarkeder, trods grænsehandel. Købmænd er meget smartere end

Jeg tror nu nok at forhandlerne, lige som købmændene, skal overleve.
Men importørene har et problem.
De skal leve op til fabrikkens krav og forsøger samtidig at styre det
hjemlige marked.
Det kan kun lade sig gøre med fabrikkernes stilletiende samtygge.
Altså - Hvis fabrikkerne lader importørene dirigere de lokale forhold
er der ikke meget der tyder på at parallelimport vil blive en lukrativ
geschäft.
Hvis fabrikkerne derimod lever op til forbrugernes krav og også sælger
reservedele til parallelimport så vil mærkeimportørene dø.
Det er med andre ord reservedelsmarkedet der bestemmer hvilken vej vi
skal.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Lars

Dato : 05-06-06 16:11

Hej i gruppen...
Det er sørme en masse aktivitet jeg fik lavet der. Jeg har helt midstet
forbindelsen til hvem som skrev hvad!
Jeg har førsøgt mig med nyt relæ, men det var ikke sagen... så var der en
som skrev jeg kunne forsøge at ringe til henning? Hvem er han???
Tak for jeres mange gode besvarelser.
Venlig hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-06 16:39

Henning fra MC-Hospitalet han har en del DUCer til at stå

www.mc-hospitalet.dk

Per Emborg

Fra : Lars

Dato : 05-06-06 17:51

> Henning fra MC-Hospitalet han har en del DUCer til at stå
>
> www.mc-hospitalet.dk

Mange tak... ham vil jeg ringe til...
vh Lars

Fra : Hekto

Dato : 06-06-06 09:03

Steen Gruby used his keyboard to write :
> [...]
> reservedele til parallelimport så vil mærkeimportørene dø.
> Det er med andre ord reservedelsmarkedet der bestemmer hvilken vej vi

Hvis importørerne skal overleve, tror jeg det
kræver en langt mere aktiv indsats og større
købmandskab. På et lille marked med høje
afgifter, skal der forhandles priser meget hårdt,
og ikke tjenes mere end højst nødvendigt.
Reinhardt har øje for at tage restlagre og
lignende hjem. Fin Ingenting har gjort det her
ved årsskiftet, og vi så nogle rimelige tilbud,
der også hurtigt var udsolgt.

M.h.t. forhandlerne er vi p.t. dér hvor man skal
BESTILLE en udstødningspakning. Jeg har bestilt 3
olietrykskontakter, der er kommet; men når jeg
skulle hente dem er de allerede brugt på
værkstedet p.gr.a. leveringstiden! (jeg skulle
også bare have en som reserve). Et eller andet
sted kunne man vel forvente at de stumper,
pakninger og filtre der medgår til ganske
almindelig service, er på lager, eller ihvertfald
kan skaffes fra importøren til dagen efter -
eller sådan noget lignende. Så jeg synes ikke at
forhandlerne gør det godt nok, heller.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!

Fra : Anders Majland

Dato : 07-06-06 09:13

> [...]
> pakninger og filtre der medgår til ganske
> almindelig service, er på lager, eller ihvertfald
> kan skaffes fra importøren til dagen efter -

Jeg startede min 2hjulede kariere med en peugeot knallert dengang det var
bilforhandlerne der både solgte og servicere dem. Indlevering til service og
afhentning foregik som en for en bil, helt strømlinet. Stumper fik de
leveret dagligt og hvis det skulle fra det europæiske centrallager kunne det
lige tage en dag eller 2 ekstra...

Jeg skal love for at jeg blev hevet tilbage til "virkeligheden" da jeg
bagefter købte en Aprilia. Ikke at jeg havde så forfærdeligt meget at
udsætte på forhandlerne men importøren var godt nok for viderekomne. Både
mhs reservedelspriserne men ikke mindst på leveringstiden...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-06-06 12:19

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> writes:

> Hvis jeg forstår der ret, så har Lars selv importeret den fra Tyskland?

Ja, sådan har jeg også forstået det.

> Hvis det er rigtigt, så kan jeg da godt forstå at den danske
> forhandler/importør ikke er særlig villig til at bruge tid på den, når han
> har nok at gøre med alle hans andre kunder.

Det kunne jo være at han gad at tage sig af alle kunder, som kom og
gav ham penge for et stykke arbejde og/eller nogle reservedele. Det
ville jeg da forvente.

Det er i hvert fald for plat bare at sylte sagen, så skulle han
hellere sige at han ikke har ressourcer til det, så Lars kan finde et
andet sted at få lavet sin motorcykel.

> Alle burde vel også vide, at reservedelsforsyningen fra Italien som regel
> ikke er særlig god. Om det ligger ved importøren eller italienerne ved jeg
> ikke.

Det har jeg hørt før, og det er også muligt at det forholder sig
sådan. For mit eget vedkommende har jeg kun haft japanske motorcykler.
Der har det ikke været slemt med reservedele, men forhandlerne har til
gengæld været nogle fjolser uafhængigt af reservedelssituationen.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-06-06 06:18

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Der har det ikke været slemt med reservedele, men forhandlerne har til
> gengæld været nogle fjolser uafhængigt af reservedelssituationen.

Ja jeg har så også købt mine sidste reservedele i DK til den gamle
Yamahakker, den sidste forhandler i København jeg troede var god
nok viste sig også at være et dårligt sted, det er trist.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.