/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor gør I af kædesprayen nå I er på langt~
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-06 06:17

Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan vist
blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?



 
 
Carl Dragert (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 04-06-06 08:05

"Bongo" <news.tele.dk> wrote in message
news:44826cdb$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan
> vist blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?

Jeg tager aldrig kædespray med, selvom turen bliver på 6-7000 km

Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Ukendt (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-06 08:50


Carl Dragert skrev i meddelelsen
<4482863a$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>"Bongo" <news.tele.dk> wrote in message
>news:44826cdb$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan
>> vist blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?
>
>Jeg tager aldrig kædespray med, selvom turen bliver på 6-7000 km


Men siden 70'ernes MV-Agusta har det været småt med sportscykler med kardan
:-/



--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Carl Dragert (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 05-06-06 10:47


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:44829460$0$926$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> Carl Dragert skrev i meddelelsen
> <4482863a$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>>"Bongo" <news.tele.dk> wrote in message
>>news:44826cdb$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan
>>> vist blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?
>>
>>Jeg tager aldrig kædespray med, selvom turen bliver på 6-7000 km
>
>
> Men siden 70'ernes MV-Agusta har det været småt med sportscykler med
> kardan
> :-/
>

Ja - så jeg har (som andre mageligt anlagte) monteret en Scottolier.

Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Arne Lorenzen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 04-06-06 08:22

Bongo skrev den 04 jun 2006 i
news:44826cdb$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan
> vist blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?

Faste plastbokse?
Der bliver ikke varmt i dem, oplever tit at tingene er overraskende
(relativt) kølige efter en dag på vejen.

Men jeg bruger scottoiler, så det....

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Anders Majland (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 04-06-06 08:50

>> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan
>> vist blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?
>
> Men jeg bruger scottoiler, så det....

Jeg vil også montere en kædesmører hvis jeg skulle på langtur. Men der kan
fåes små kædespray der ikke fylder alverden - men de er dyre i forhold til
indholdet. Jeg har også set en variant der kunen genfylndes fra en stor
flaske

To alternativer til scotoileren:
McCoi http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=473
Loobman: http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1386



Studen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Studen


Dato : 04-06-06 13:04


"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:448290cd$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>SNIP....Jeg har også set en variant der kunen genfylndes fra en stor flaske


Det kunne være den her http://www.mandp.co.uk/productInfo.aspx?catRef=530849
.. Jeg har den lille i tasken altid. Det er imponerende så hurtigt "ren" en
kæde bliver, af en lille tur i regnvejr...


Stud




Ukendt (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-06 08:13


Bongo skrev i meddelelsen <44826cdb$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan vist
>blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?


Under sædet, eller i tanktasken.

--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Michael Kristensen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kristensen


Dato : 04-06-06 08:54

> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan
vist
> blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?

Hvor lange er dine ture, siden du er nød til at smøre kæden udenvejs ?



Ukendt (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-06 21:06


Michael Kristensen skrev i meddelelsen
<44829180$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>...

>Hvor lange er dine ture, siden du er nød til at smøre kæden udenvejs ?


Det ku' jo være sådan ca. 2.031 Km. på en forlænget week-end f.eks. ;-D Og
der var nogle stykker, der kørte meget længere....

--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Ukendt (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-06 21:42


>
> Hvor lange er dine ture, siden du er nød til at smøre kæden udenvejs ?

Jeg tænker på min kommende ferie i syd europa, 3000-5000km. Et eller andet
med at tåge rundt i og omkring alperne. Men jeg ved da, at til hverdag må
jeg smøre ofte, lige nu har min TDM gået 2000km og jeg har måtte smøre den
2-3 gange. Jeg syntes det er svært at give et entydigt svar på hvor ofte jeg
smøre. I dag har jeg kørt ca. 350km uden at måtte smøre.



Molnit (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 04-06-06 11:33

Bongo skrev:
> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan vist
> blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?
   
   Sprøjter lidt på kæden, og lader dåsen blive hjemme ;)



--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Jes Vestervang (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 04-06-06 12:34

"Bongo" <news.tele.dk> writes:

> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det
> kan vist blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?

Jeg plejer at have den i tanktasken sammen med andre ting jeg får brug
for undervejs.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jens Jessen (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 04-06-06 12:55

Venter på det STORE brag.


--
Med venlig hilsen
Motor Press
Journalist Jens Jessen (DjF)
Skanderborgvej 140
DK-8660 Skanderborg
Danmark
Tlf. DK + 8657 7201
Fax. DK+ 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"Bongo" <news.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44826cdb$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan
> vist blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?
>



Niels Pein (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 04-06-06 21:37

"Bongo" skrev ...
> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan
> vist blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?
Jeg har altid haft den i en sidetaske under alpeture, hvor vi altid har kørt
i særdeles solrigt og varmt vejr på det meste af turen. Der har aldrig været
problemer, og så vidt jeg kan mærke, bliver der ikke voldsomt varmt i
taskerne.
Nu stiller vi godt nok heller ikke maskinen i solen i timevis, vi kører
altid dagen lang, og holder kun kortere pauser. Ganske vist kører man i sol,
men lidt fartvind køler åbenbart også baggagen. Også selvom det i sagens
natur går langsomt i bjergene.
--
Mvh. Niels
TransAlp
(har været i Alperne på ferie 4 gange på kædetrukket maskine)



Anders Majland (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 04-06-06 21:42

>> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan
>> vist blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?
> Jeg har altid haft den i en sidetaske under alpeture, hvor vi altid har
> kørt i særdeles solrigt og varmt vejr på det meste af turen. Der har
> aldrig været problemer, og så vidt jeg kan mærke, bliver der ikke voldsomt
> varmt i taskerne.

Mhs trykflasker så skal man passe på ikke at mase dem - jeg har præsteret at
prikke hul på en dækpilot og det giver altså et fælt svineri i bagagen ....
(Var punkteret på en skrue, og havde givet den en dækpilot at trille videre
på. Som sikkerhed mod en siver havde jeg så endnu en dækpilot med)



Ukendt (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-06 21:52


> Jeg har altid haft den i en sidetaske under alpeture, hvor vi altid har
> kørt
> i særdeles solrigt og varmt vejr på det meste af turen. Der har aldrig
> været problemer, og så vidt jeg kan mærke, bliver der ikke voldsomt varmt
> i taskerne.
> Nu stiller vi godt nok heller ikke maskinen i solen i timevis, vi kører
> altid dagen lang, og holder kun kortere pauser. Ganske vist kører man i
> sol, men lidt fartvind køler åbenbart også baggagen. Også selvom det i
> sagens natur går langsomt i bjergene.


Det er lige præcis en alpetur jeg tænker på. :)



Niels Pein (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 04-06-06 23:28

"Bongo" skrev ...
>
[Niels]
>> Jeg har altid haft den i en sidetaske under alpeture, hvor vi altid har
>> kørt
>> i særdeles solrigt og varmt vejr på det meste af turen. Der har aldrig
>> været problemer, og så vidt jeg kan mærke, bliver der ikke voldsomt varmt
>> i taskerne.
>> Nu stiller vi godt nok heller ikke maskinen i solen i timevis, vi kører
>> altid dagen lang, og holder kun kortere pauser. Ganske vist kører man i
>> sol, men lidt fartvind køler åbenbart også baggagen. Også selvom det i
>> sagens natur går langsomt i bjergene.
>
>
> Det er lige præcis en alpetur jeg tænker på. :)
En anden ting vedr. varme der er kommet lidt bag på mig: Vi kører med en 1½
liters flaske spændt udenpå baggagen, så vi hurtigt kan få noget at drikke.
Se billede:
http://www.pein.dk/bike/1996/sydfr-96.jpg
Der er jo ofte bagende varmt og brændende sol dernede, så første gang vi
satte en flaske sådan bagpå, så tænkte jeg at det vand nok hurtigt bliver
nærmest udrikkeligt fordi det simpelthen bliver for varmt. Men nix. Ok,
selvfølgelig er det vand ikke koldt ret længe. Det bliver godt og vel
lunkent, men så heller ikke mere.
Jeg havde forventet det ville blive meget varmt, men selv efter flere timers
kørsel i stærk sol, er det stadig "kun" lunkent, og absolut drikkeligt.

Men vi sætter nu også flasken, og evt. tanktasken med mad, lidt i skyggen
når vi holder pause, som f.eks. på dette billede:
http://www.pein.dk/bike/1994/ch_gr1.jpg
--
Mvh. Niels



Armand (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-06 00:29

Niels Pein skrev:
>
> En anden ting vedr. varme der er kommet lidt bag på mig: Vi kører med en 1½
> liters flaske spændt udenpå baggagen, så vi hurtigt kan få noget at drikke.
> Der er jo ofte bagende varmt og brændende sol dernede, så første gang vi
> satte en flaske sådan bagpå, så tænkte jeg at det vand nok hurtigt bliver
> nærmest udrikkeligt fordi det simpelthen bliver for varmt. Men nix. Ok,
> selvfølgelig er det vand ikke koldt ret længe. Det bliver godt og vel
> lunkent, men så heller ikke mere.....selv efter flere timers
> kørsel i stærk sol, er det stadig "kun" lunkent, og absolut drikkeligt.

Tips og tricks afdelingen siger: træk en våd ragsok ud over
drikkevandsflasken og lad fordampnings-kulde gøre resten!

--
Armand.

Carl Dragert (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Carl Dragert


Dato : 05-06-06 10:46

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:44836ca4$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Niels Pein skrev:
>>
>> En anden ting vedr. varme der er kommet lidt bag på mig: Vi kører med en
>> 1½ liters flaske spændt udenpå baggagen, så vi hurtigt kan få noget at
>> drikke. Der er jo ofte bagende varmt og brændende sol dernede, så første
>> gang vi satte en flaske sådan bagpå, så tænkte jeg at det vand nok
>> hurtigt bliver nærmest udrikkeligt fordi det simpelthen bliver for varmt.
>> Men nix. Ok, selvfølgelig er det vand ikke koldt ret længe. Det bliver
>> godt og vel lunkent, men så heller ikke mere.....selv efter flere timers
>> kørsel i stærk sol, er det stadig "kun" lunkent, og absolut drikkeligt.
>
> Tips og tricks afdelingen siger: træk en våd ragsok ud over
> drikkevandsflasken og lad fordampnings-kulde gøre resten!
>

Ja, i Mexico og Sydamerika er (var) det normalt at se lerkrukker med vand
stå i solen, i forhold til den omgivende temperatur er vandet meget køligt.
Dette sker fordi det vand som trænger gennem lerkrukken fordamper og derved
bruger en del af den opsamlede varmeenergi fra vandet i krukken.

Men - det er selvfølgeligt lidt svært at finde plads til en lerkrukke på de
fleste mc'er. Så sokken er nok mere anvendelig, og tager man en brugt bliver
den luftet samtidig med at andre nok skal holde fingrene væk fra vandet


Carl Dragert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=531



Casper (04-06-2006)
Kommentar
Fra : Casper


Dato : 04-06-06 23:36

Det kan sagtens lade sig goere at koere en lang tur uden at skulle
smoere, men hvis du render ind i en regnstorm vil du meget hurtig finde
ud af hvor lidt olie der er paa kaeden. I forige uge koerte jeg 550km i
pisse regnvejr (Holland-Belgien) og da jeg bagefter kiggeded efter var
kaeden mere eller mindre toer.

Jeg har ogsaa faaet en scottoiler, men har ellers haft en lille daase
S100 i tanktasken.

/Casper
Sprint ST ABS 05.

Bongo wrote:
> >
> > Hvor lange er dine ture, siden du er nød til at smøre kæden udenvejs ?
>
> Jeg tænker på min kommende ferie i syd europa, 3000-5000km. Et eller andet
> med at tåge rundt i og omkring alperne. Men jeg ved da, at til hverdag må
> jeg smøre ofte, lige nu har min TDM gået 2000km og jeg har måtte smøre den
> 2-3 gange. Jeg syntes det er svært at give et entydigt svar på hvor ofte jeg
> smøre. I dag har jeg kørt ca. 350km uden at måtte smøre.


Armand (05-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-06-06 00:20

Bongo skrev:
> Min bekymring er en spray i sidetaskerne på en varm sommerdag. Det kan vist
> blive til en explosiv affære. Hvad gør I ?
>

Mnjarh - Ikke alene ved opbevaring i den sorte sidetaske :-/
Under kørsel fartvindkøles taskerne hvorved at de ikke varmes op i
aerosol-sprængnings sfærer, og indholdet er oftest af en vis isolerende
karakter hvorved bagende sol på en stillestående motorcykel ikke breder
sig kritisk i taskens indre. Jeg har aldrig bemærket særskilt varme
indvendigt i de sidetasker jeg har haft, men til gengæld har jeg
udnyttet taskernes solfanger-evner til at vaske ferietøjet á
varm-iblødsætning i den vand-halvfyldte og solbeskinnede taske

Når dét er sagt, så hár jeg rent faktisk modificeret min ene sidetaske
til bordbombe undervejs på en fransk motorvej:
Jeg havde tidligt på ferien smeltet et hul i bunden af den højre
sidetaske p.g.a. misharmoni med udstødsgassernes(!) retning og taskens
placering. En nødflikning á afskæring af det opsmeltede område og
popnitning af et stykke rustfrit plade, skulle redde min videre
feriefærd; men jeg havde vundet en kædespray på samme træfplads som
reperationen blev udført og uden videre omtanke endte dén i samme taske =
Jeg havde ellers placeret et brædt indvendigt i bunden af tasken, for at
isolere tøjet mod varmen som pladen ville kunne afgive; men det var ikke
længere end at det kunne rutsche frem og blotlægge kædespray'en for
direkte kontakt med den isatte plade
Resultatet blev førnævnte bordbombe-effekt og Michelin lastvogns-aftryk
på det meste af mit tøj, samt stor moro blandt mine medkørende
klubkammerater

Summa summarum: Frygt ikke solen som udstødningen :-|

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408542
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste