/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
MotoGP til gaden
Fra : Ukendt


Dato : 02-06-06 13:22

click på desmodeci RR , tør slipperkobling, over 200 HK, öhlins osv.

click på maskine og læs hvad de skriver

http://www.ducati.com/bikes/index.jhtml



 
 
peter (02-06-2006)
Kommentar
Fra : peter


Dato : 02-06-06 15:36

Men pæn synes jeg ikke den er :)
Den er for ."mast"..

-peter

"Poul B-H" <svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
news:44802cd3$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> click på desmodeci RR , tør slipperkobling, over 200 HK, öhlins osv.
>
> click på maskine og læs hvad de skriver
>
> http://www.ducati.com/bikes/index.jhtml
>
>



TGSC (02-06-2006)
Kommentar
Fra : TGSC


Dato : 02-06-06 19:50

En god ting ved den er at kæresten aldrig bliver kold i røven.
Udstødningen kommer vist lige op hvor passagersædet plejer at være
;->
dB-killer og forspil på samme tid !
Skidt med fodhvilerne, hendes fødder dingler alligevel en halv meter
bagude når man drejer håndtaget.


icjinu (28-06-2006)
Kommentar
Fra : icjinu


Dato : 28-06-06 10:28

Poul B-H wrote:
> click på desmodeci RR , tør slipperkobling, over 200 HK, öhlins osv.
>
> click på maskine og læs hvad de skriver
>
> http://www.ducati.com/bikes/index.jhtml
>
>
Den er alt for svedig.

Hva koster den? link. (Skal lige finde ud af hvor meget jeg skal hæve
...)

Casper (28-06-2006)
Kommentar
Fra : Casper


Dato : 28-06-06 13:53

I Holland koster den omkring €65.000, saa i Danmark vil det sikkert
betyde omkring €150.000....

(Min Sprint ST kostede 14.000 her, og i DK 33.500 Euro).

Mvh./Casper

icjinu wrote:
> Poul B-H wrote:
> > click på desmodeci RR , tør slipperkobling, over 200 HK, öhlins osv.
> >
> > click på maskine og læs hvad de skriver
> >
> > http://www.ducati.com/bikes/index.jhtml
> >
> >
> Den er alt for svedig.
>
> Hva koster den? link. (Skal lige finde ud af hvor meget jeg skal hæve
> ...)


Jacob Larsen (30-06-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 30-06-06 12:50

"Casper" <casperghst42@gmail.com> wrote in message
news:1151499161.297329.244520@b68g2000cwa.googlegroups.com
> I Holland koster den omkring ?65.000, saa i Danmark vil
> det sikkert betyde omkring ?150.000....

Hold da op! Det værste er, at man er nødt til at købe to for at få 4
cylindre.

Tror jeg springer over i denne omgang. Har så mange andre ting at bruge
firmakontokortet til.

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Armand (30-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-06-06 22:08

Jacob Larsen skrev:
> "Casper" <casperghst42@gmail.com> wrote in message
> news:1151499161.297329.244520@b68g2000cwa.googlegroups.com
>> I Holland koster den omkring ?65.000, saa i Danmark vil
>> det sikkert betyde omkring ?150.000....
>
> Hold da op! Det værste er, at man er nødt til at købe to for at få 4
> cylindre.

Der er vist en lektie du har glemt at læse på :-|
F.eks. den detalje med 32(!)stk. vippearme - Hvor skulle de befinde sig
på en V2'er??

--
Armand.

--
Armand

Jacob Larsen (30-06-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Larsen


Dato : 30-06-06 23:25

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:44a5929b$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk
> Jacob Larsen skrev:
> > "Casper" <casperghst42@gmail.com> wrote in message
> > news:1151499161.297329.244520@b68g2000cwa.googlegroups.com
> > > I Holland koster den omkring ?65.000, saa i Danmark
> > > vil det sikkert betyde omkring ?150.000....
> >
> > Hold da op! Det værste er, at man er nødt til at købe
> > to for at få 4 cylindre.
>
> Der er vist en lektie du har glemt at læse på :-|
> F.eks. den detalje med 32(!)stk. vippearme - Hvor skulle
> de befinde sig på en V2'er??

Når det nu er en ducati, sikkert i reservedelsmotoren man altid har parat?


Ej ok, for at være helt ærlig gider jeg meget sjældent læse noget som helst
om Ducati. De maskiner keder mig. Denne gang kan jeg dog godt se, at jeg
ikke har undersøgt tingene grundigt nok og dermed fik talt for tidligt.
Ducati har jo lavet en motor med mere mandige specifikationer. Dog med
twin-pulse, men alligevel...

Men føles en 4-cylindret motor med twin pulse ikke bare som en alm. V2?
Vægten den skal rundt med er jo nok ca. den samme som hvis den kun havde to
større stempler? Hvori består den køremæssige forskel ift. en V2?

--
Mvh. Jacob Larsen
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=879



Armand (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-07-06 01:21

Jacob Larsen skrev:
> ............Denne gang kan jeg dog godt se, at jeg
> ikke har undersøgt tingene grundigt nok og dermed fik talt for tidligt.
> Ducati har jo lavet en motor med mere mandige specifikationer. Dog med
> twin-pulse, men alligevel...
>
> Men føles en 4-cylindret motor med twin pulse ikke bare som en alm. V2?
> Vægten den skal rundt med er jo nok ca. den samme som hvis den kun havde to
> større stempler? Hvori består den køremæssige forskel ift. en V2?
>
Tjaeh :-/
Ducati valgte vel det som lidt af en gimmick der ikke afgav for mange
indrømmelser i forhold til deres ærkeprincip med V2 :-/
Derudover begyndte Yamaha'en f.eks. ikke at kunne køre stærkt førend man
havde forsat krumtappen á "big-bang", så pulseren er væsentlig for
dækkets grip når man bruger det så ekstremt!
Endelig viste motoren fra starten af at man ikke stod tilbage for Honda
hvad angik HK's - Temmeligt godt af så lille en gesjæft, synes jeg .-o

--
Armand.

MKS - 74 (01-07-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-07-06 01:45

On Sat, 01 Jul 2006 02:21:14 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Endelig viste motoren fra starten af at man ikke stod tilbage for Honda
>hvad angik HK's - Temmeligt godt af så lille en gesjæft, synes jeg .-o

Er det? En del har stillet det IMO ret relevante spørgsmål om ikke
Ducati har haft fokus det forkerte sted fra starten af og til dels er
fanget i statisk tænkning - Power is nothing without control .

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html

icjinu (01-07-2006)
Kommentar
Fra : icjinu


Dato : 01-07-06 02:20

MKS - 74 wrote:
> On Sat, 01 Jul 2006 02:21:14 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>> Endelig viste motoren fra starten af at man ikke stod tilbage for Honda
>> hvad angik HK's - Temmeligt godt af så lille en gesjæft, synes jeg .-o
>
> Er det? En del har stillet det IMO ret relevante spørgsmål om ikke
> Ducati har haft fokus det forkerte sted fra starten af og til dels er
> fanget i statisk tænkning - Power is nothing without control .
>

"Yokohama - Power is nothing without control!"

Armand (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-07-06 03:09

MKS - 74 skrev:
> On Sat, 01 Jul 2006 02:21:14 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>> Endelig viste motoren fra starten af at man ikke stod tilbage for Honda
>> hvad angik HK's - Temmeligt godt af så lille en gesjæft, synes jeg .-o
>
> Er det? En del har stillet det IMO ret relevante spørgsmål om ikke
> Ducati har haft fokus det forkerte sted fra starten af og til dels er
> fanget i statisk tænkning - Power is nothing without control .
>
Jeg kan godt forstå at det kan gøre ondt i din Honda-muskel; men
Ducatiens formåen står i kontrast til at ihvertfald de tre andre
japanske fabrikker helt faldt til jorden med deres MGP-racer :-|
Og selvom R&D-afdelingen ved Ducati er noget dominerende, så har de
japanske fabrikker helt andre beløb at gøre det med til den slags ting :-|

--
Armand.

MKS - 74 (01-07-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-07-06 10:57

On Sat, 01 Jul 2006 04:08:33 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Jeg kan godt forstå at det kan gøre ondt i din Honda-muskel

Ondt? Tværtimod, det har du _helt_ misforstået, jeg ønsker faktisk at
se dem _mere_ fremme end de er nu, på præcis samme måde som at det er
fint at Yamaha nu har en reel chance, Kawa har fået relativt bedre
styr på det (efter de nåede erkendelsen at der skulle nytænkning til)
og det stadig er skuffende at se hvor svært Suzuki har det på nu gud
ved hvilket år. MotoGP er klar bedst at se på når der er flere om
buddet. Men Ducati har begået den klassiske fejl som flere andre før
dem (også Honda i flere omgange tidligere) at satse for ensidigt på
power og dermed forsømt (eller også _kan_ de ikke) chassisarbejdet -
Det er ganske typisk at de ofte kan sætte en god QP-tid, men meget
sjældent kan følge det op over løbsdistance, fordi den simpelthen er
for "svær" at køre. HRC-bossen har iøvrigt flere gange udtalt at det
ikke ville være et problem at give RCV'en endnu flere HK, men at det
ikke i sig selv ville gøre den bedre, hvis ikke chassisdelen følger
med.... tværtimod. Man kan vel med rette sige at Ducati imponerede det
første år i forhold til de problemer som mange andre havde, men at de
siden ikke er kommet så meget længere....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html

Jakob (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Jakob


Dato : 02-07-06 12:35

MKS - 74 wrote:

> Ondt? Tværtimod, det har du _helt_ misforstået, jeg ønsker faktisk at
> se dem _mere_ fremme end de er nu, på præcis samme måde som at det er
> fint at Yamaha nu har en reel chance, Kawa har fået relativt bedre
> styr på det (efter de nåede erkendelsen at der skulle nytænkning til)
> og det stadig er skuffende at se hvor svært Suzuki har det på nu gud
> ved hvilket år.
Suzuki holder nr 2 grid'en.. Og Nakano burde være en bedre kører end
Vermeulen.

> MotoGP er klar bedst at se på når der er flere om
> buddet. Men Ducati har begået den klassiske fejl som flere andre før
> dem (også Honda i flere omgange tidligere) at satse for ensidigt på
> power og dermed forsømt (eller også _kan_ de ikke) chassisarbejdet -
De havde et skidt år i 2005 hvor de simplethen ikke testede nok i
preseason - hang måske sammen men at de var ved at gå konkurs.

> HRC-bossen har iøvrigt flere gange udtalt at det
> ikke ville være et problem at give RCV'en endnu flere HK, men at det
> ikke i sig selv ville gøre den bedre, hvis ikke chassisdelen følger
> med.... tværtimod.
Og han siger jo altid sandheden, ik? Selvfølgelig kan han de det,
hvis andre kan, men det får vi at se til næste år..

> Man kan vel med rette sige at Ducati imponerede det
> første år i forhold til de problemer som mange andre havde, men at de
> siden ikke er kommet så meget længere....
Og en 3. plads er ikke imponerende? Som iøvrigt var en delt 1. plads før
styrtet på Catalunya. Hvis du venter på at motogp skal blive mere
jævnbyrdigt end det er nu, så tror jeg at du kommer til at vente meget,
meget længe...

--
Jakob

MKS - 74 (02-07-2006)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 02-07-06 14:41

On Sun, 02 Jul 2006 13:35:03 +0200, Jakob <usenet@gertz.net> wrote:

>Suzuki holder nr 2 grid'en..

Og hvad nr. blev de i racet? , der gives ikke mange point for
gridplaceringer... tit samme problematik for Ducati, løbene er
desværre ikke en omgang lange .

> Og Nakano burde være en bedre kører end
>Vermeulen.

Hvorfor mener du det, men igen QP-placeringer er intet værd hvis ikke
de kan følges op over race-distance?

>De havde et skidt år i 2005 hvor de simplethen ikke testede nok i
>preseason - hang måske sammen men at de var ved at gå konkurs.

Når der går skidt har de ingen penge, når det går godt er det
imponerende fordi de jo er små og har ingen penge - dejligt argument
.

>Og han siger jo altid sandheden, ik?

Muligvis ikke, men før de over til den anden konfiguration (4T) var
det iøvrigt den alm. udmelding fra flere sider. At problemet nok
snarere blev at begrænse sig, ydelse i sig selv i MotoGP kan altså
ikke imponere mig.

>Og en 3. plads er ikke imponerende?

Du mener vist en 5. plads , men næh egentlig ikke i sig selv IMO,
hvis den var skabt ved at de jævnligt var med til at kæmpe om sejren
så jo, men det er jo ikke tilfældet....Men som Ducatist gælder det
selvfølgelig om at håbe og se det positive i det .

> Som iøvrigt var en delt 1. plads før
> styrtet på Catalunya. Hvis du venter på at motogp skal blive mere
>jævnbyrdigt end det er nu, så tror jeg at du kommer til at vente meget,
>meget længe...

Jeg har skrevet at MotoGP er bedst når det er jævnbyrdigt, det skal
forstås sådan når flere mærker/kørere kæmper om løbsejrene. Reelt set
er det i øjeblikket mest et spørgsmål om at enten Rossi eller en
RCV-kører vinder, hvilket bestemt er bedre end at en bestemt kører
vinder omtrent hver gang (som f.eks SS600 med Tenkate CBR6'eren og
Charpentier - gaaaaab), men det kunne nu være rart at se et lidt
bredere vinderfelt end Rossis deltagelse i RCV-cuppen....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://www.hondacbr600.frac.dk/index.html

icjinu (01-07-2006)
Kommentar
Fra : icjinu


Dato : 01-07-06 02:23

Casper wrote:
> I Holland koster den omkring €65.000, saa i Danmark vil det sikkert
> betyde omkring €150.000....
>
> (Min Sprint ST kostede 14.000 her, og i DK 33.500 Euro).
>
> Mvh./Casper
>
Det er simpelt hen så ækelt at staten kommer og stjæler ens penge når
man køber motorcykel. Øv øv - og lige lidt mere øv. Vågn op og gør noget
ved vores lortestat med et skattetryk og en offentlig sektor der er
latterlig stor og ineffektiv! For vores lands skyld! Slut med laveste
fællesnævner!


> icjinu wrote:
>> Poul B-H wrote:
>>> click på desmodeci RR , tør slipperkobling, over 200 HK, öhlins osv.
>>>
>>> click på maskine og læs hvad de skriver
>>>
>>> http://www.ducati.com/bikes/index.jhtml
>>>
>>>
>> Den er alt for svedig.
>>
>> Hva koster den? link. (Skal lige finde ud af hvor meget jeg skal hæve
>> ...)
>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408544
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste