vmx skrev i meddelelsen <4483e0b9$0$60787$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...
>Min "lokale" MC forhandler kan heldigvis forstå nødvendigheden
>af korrekt afbalancering - og apparatets funktion. Og jeg ville
>nødigt selv give mig i kast med den slags (specielt baghjulet).
>En kammerat har bøvlet i 1/2 år med slingende opførsel ( fra
>140 km/t og op; tiltagende faretruende tendens ). Alt (næsten)
>blev prøvet / skiftet.. endda dæk
Problemet forsvandt først
>da (bag)hjulet blev korrekt afbalanceret vha. en maskine... i stedet
>for hjemmesløjdsmetoden.
Jamen problemet er da reelt, men hva' hjælper det når man alligevel ender
med at måtte gøre arbejdet selv. :-/
>Jeg har selv været ude for et Metzeler dæk der var så skjævt,
>(horisontalt) at det ikke kunne afbalanceres overhovedet (!)
>Hvis jeg selv havde været i gang, ville jeg ikke have bemærket
>fejlen før vibrationer og slinger ville optræde under kørsel.
>Og så kunne man jo begynde at spilde tid på fejlsøgning.
Jeg har så heldigvis kun været udsat for dæk i nær perfekt balance, (Avon)
de klodser som sidder på fælgene nu afbalancerer (kun) støbefejlene i
fælgene, og det er i grunden ikke så lidt :-|
>Desuden er det vel ok hvis en forhandler tager 100 - 200 kr. for
>den slags (og man selv kommer med fælge og dæk). Det har (er)
>jo ikke været gratis at anskaffe og vedligeholde værksted og maskiner.
Men så skal forhandleren sgu' bruge maskinerne, som min bekendte oplevede
det, efter to forsøg, så var hjulet stadig ude af horisontal balance.
--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr