|
| CBR eller VFR ? Fra : B. |
Dato : 01-06-06 20:06 |
|
Hej.
Vil lige høre eksperternes mening:
Honda VFR 750 årg. 1991 ca. 40.000 km
eller
Honda CBR 600 F2 1992 også ca. 40.000 km
Prisen er næste den samme, hvad ville i vælge?
Mvh. Brian
| |
Anders Houmark (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 01-06-06 20:18 |
|
B. wrote:
> Hej.
>
> Vil lige høre eksperternes mening:
>
> Honda VFR 750 årg. 1991 ca. 40.000 km
> eller
> Honda CBR 600 F2 1992 også ca. 40.000 km
>
> Prisen er næste den samme, hvad ville i vælge?
CBR, alene fordi jeg tidligere her i gruppen har læst, at cbr er lagt lidt
mere ud til sport, og knap så meget til touring og, at det er lige omvendt
ved ved VFR'en.
Du må selv vælge hvad du er mest til.. eller måske endda bedre, tage ud og
køre en tur på hver af dem og se hvad du kan lide
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 01-06-06 20:22 |
|
> Vil lige høre eksperternes mening:
>
> Honda VFR 750 årg. 1991 ca. 40.000 km
> eller
> Honda CBR 600 F2 1992 også ca. 40.000 km
Hej Brian
Hvad vil du helst have Kæmpeeskimo eller en københavnerstang? Spøg til side.
De er begge to dejlige cykler. Prøv en tur på begge, og dan din egen mening.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Balfu (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Balfu |
Dato : 01-06-06 22:28 |
|
Hej Brian
For at gøre din forviring total vil jeg sige du skal tage en VFR, da det er
en gammel gennemprøvet model der ikke er til at slide op, der er mange i
tyskland der har gået over 100,000 km uden at have fejlet noget.
Hilsen Balfu
"B." <b_denmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:447f3a95$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Vil lige høre eksperternes mening:
>
> Honda VFR 750 årg. 1991 ca. 40.000 km
> eller
> Honda CBR 600 F2 1992 også ca. 40.000 km
>
> Prisen er næste den samme, hvad ville i vælge?
>
> Mvh. Brian
>
| |
Balfu (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Balfu |
Dato : 01-06-06 22:28 |
|
Hej Brian
For at gøre din forviring total vil jeg sige du skal tage en VFR, da det er
en gammel gennemprøvet model der ikke er til at slide op, der er mange i
tyskland der har gået over 100,000 km uden at have fejlet noget.
Hilsen Balfu
"B." <b_denmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:447f3a95$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Vil lige høre eksperternes mening:
>
> Honda VFR 750 årg. 1991 ca. 40.000 km
> eller
> Honda CBR 600 F2 1992 også ca. 40.000 km
>
> Prisen er næste den samme, hvad ville i vælge?
>
> Mvh. Brian
>
--
----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 721 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda
| |
Balfu (01-06-2006)
| Kommentar Fra : Balfu |
Dato : 01-06-06 22:30 |
|
Hej Brian
For at gøre din forviring total vil jeg sige du skal tage en VFR, da det er
en gammel gennemprøvet model der ikke er til at slide op, der er mange i
tyskland der har gået over 100,000 km uden at have fejlet noget.
Hilsen Balfu
"B." <b_denmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:447f3a95$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Vil lige høre eksperternes mening:
>
> Honda VFR 750 årg. 1991 ca. 40.000 km
> eller
> Honda CBR 600 F2 1992 også ca. 40.000 km
>
> Prisen er næste den samme, hvad ville i vælge?
>
> Mvh. Brian
>
--
----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 721 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda
| |
søren (01-06-2006)
| Kommentar Fra : søren |
Dato : 01-06-06 23:32 |
|
B. wrote:
> Hej.
> Vil lige høre eksperternes mening:
> Honda VFR 750 årg. 1991 ca. 40.000 km
> eller
> Honda CBR 600 F2 1992 også ca. 40.000 km
> Prisen er næste den samme, hvad ville i vælge?
> Mvh. Brian
Hej Brian
Hvis du er over 40 så skal du helt klart vælge VFR . . .
VFR er en touring cykel
CBR er en sport cykel
Det er jo det, hvad vil du ha' . . . sport eller touring ???
Mvh
Søren
| |
Ukendt (02-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-06-06 07:51 |
|
søren skrev i meddelelsen ...
>Hej Brian
>
>Hvis du er over 40 så skal du helt klart vælge VFR . . .
>VFR er en touring cykel
>CBR er en sport cykel
Jae, lad os lufte nogle fordomme :-|
>Det er jo det, hvad vil du ha' . . . sport eller touring ???
Må jeg foreslå at tage med på en DFM-eurotur
--
mvh
Orla, som også går ind for at prøve begge på en laaang tur.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
M. Hoey (02-06-2006)
| Kommentar Fra : M. Hoey |
Dato : 02-06-06 00:10 |
|
http://www.dfmc.dk/?id=355
"B." <b_denmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:447f3a95$0$11170$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej.
>
> Vil lige høre eksperternes mening:
>
> Honda VFR 750 årg. 1991 ca. 40.000 km
> eller
> Honda CBR 600 F2 1992 også ca. 40.000 km
>
> Prisen er næste den samme, hvad ville i vælge?
>
> Mvh. Brian
Hej Brian
Købte en VFR i December, en RC36-2 1996, dejlig maskine, ingen tvivl om det,
lækker til de lange ture, god allround, også fin som begyndercykel, men de
bliver hurtigt tamme at køre på, efter min mening. Jeg har så småt i
tankerne at skifte til en Kawasaki/CBR næste gang, men samtidig er jeg ked
af at skille mig af med så fin en cykel som en VFR, der fås nok ikke mere
stabil cykel efter min mening, og den er letkørt Måske det der er
kedeligt?
Du må ud at prøve dem begge, jeg vil ihvertfald ud at prøve en CBR!
--
Mvh.
M. Hoey
Suzuki GT750A 1976
Honda VFR RC36-2 1996
| |
B. (02-06-2006)
| Kommentar Fra : B. |
Dato : 02-06-06 06:34 |
|
Hej!.
Tak for alle jeres svar
Jeg vil helt klart prøve begge 2, men ville lige høre om der blev råbt "Hold
dig væk fra den!".
Jeg skal lige sige jeg er, begynder, 33år, og 191cm høj, hvilket måske også
har lidt at sige ved valget.
Men som jeg læser svarene, så er det alene en smagssag?
Jeg er nok mest Touring typen (vil bruge den til langturs kørsel),
ihvertfald oppe i mit hovede!, men når jeg først er på vejen så...??
Mvh. Brian
| |
tb (02-06-2006)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 02-06-06 08:03 |
|
> Jeg vil helt klart prøve begge 2, men ville lige høre om der blev råbt
> "Hold dig væk fra den!".
> Jeg skal lige sige jeg er, begynder, 33år, og 191cm høj, hvilket måske
> også har lidt at sige ved valget.
de 191 er måske dit største problem :-/ Jeg endte med en CBR1000 (samme
pris som de to andre), da jeg ganske simpelt er fysisk for stor til en
Viffer. Men prøv dem begge. Det tager dig ikke mange minutter at opdage
hvad du er til
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (02-06-2006)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 02-06-06 08:49 |
|
> de 191 er måske dit største problem :-/ Jeg endte med en CBR1000 (samme
> pris som de to andre), da jeg ganske simpelt er fysisk for stor til en
> Viffer. Men prøv dem begge. Det tager dig ikke mange minutter at opdage
> hvad du er til
Bah. Jeg er 197 og ret.. svær..idet. Jeg har kørt næsten 100.000km på et par
CBR 600 (F2 og F3) og højden er ikke noget problem. Det er meget nemmere at
blide sig selv noget ind.
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
B. (02-06-2006)
| Kommentar Fra : B. |
Dato : 02-06-06 20:38 |
|
Hej
Så fik jeg prøvet "ofrene" og..:
CBR600, nope for lille fysisk sidder ikke godt, og føler jeg kommer med
cyklen og ikke omvendt...
VFR750 rigtig fin cykel, men også en smule for lille. Skinnebenene går imod
kåbekanten, og er bange for jeg bliver træt af det i det lange løb...
> de 191 er måske dit største problem :-/ Jeg endte med en CBR1000 (samme
> pris som de to andre), da jeg ganske simpelt er fysisk for stor til en
Se det prøvede jeg så også, en CBR1000F, og jeg den passede sgu noget
bedre!.
Nu er mine bekymringer så bare ikke løst af den grund,
For det første har jeg altid fået at vide, man ikke bør starte på en for
stor og "kraftig" maskine..., og den har jo lidt "power" og vægten er
rimelig høj. Men jeg følte mig nu helt tryg under prøveturen, hvad siger i
til det ?.
For det andet og nok det største problem?, kan jeg som nybegynder få den
forsikret til en rimelig pris ?. Nu har jeg jo koncentreret mig om Vifferen
og ikke spurgt om forsikring på en CBR1000. Jeg er jo som sagt 33 år, har
kørt bil i 14 år i eget navn uden skader, nogen som kan komme med et "bud"?.
Ellers må jeg jo bare vente til tirsdag inden jeg søger videre, for vil ikke
betale en halv MC i forsikrings præmie hvert år....
Mvh. Brian
| |
Erling Christensen (02-06-2006)
| Kommentar Fra : Erling Christensen |
Dato : 02-06-06 21:04 |
|
On Fri, 2 Jun 2006 21:37:53 +0200, "B." <b_denmark@hotmail.com> wrote:
>Hej
>
>Så fik jeg prøvet "ofrene" og..:
>
>CBR600, nope for lille fysisk sidder ikke godt, og føler jeg kommer med
>cyklen og ikke omvendt...
>
>VFR750 rigtig fin cykel, men også en smule for lille. Skinnebenene går imod
>kåbekanten, og er bange for jeg bliver træt af det i det lange løb...
>
>> de 191 er måske dit største problem :-/ Jeg endte med en CBR1000 (samme
>> pris som de to andre), da jeg ganske simpelt er fysisk for stor til en
>
>Se det prøvede jeg så også, en CBR1000F, og jeg den passede sgu noget
>bedre!.
>Nu er mine bekymringer så bare ikke løst af den grund,
>
>For det første har jeg altid fået at vide, man ikke bør starte på en for
>stor og "kraftig" maskine..., og den har jo lidt "power" og vægten er
>rimelig høj. Men jeg følte mig nu helt tryg under prøveturen, hvad siger i
>til det ?.
>
>For det andet og nok det største problem?, kan jeg som nybegynder få den
>forsikret til en rimelig pris ?. Nu har jeg jo koncentreret mig om Vifferen
>og ikke spurgt om forsikring på en CBR1000. Jeg er jo som sagt 33 år, har
>kørt bil i 14 år i eget navn uden skader, nogen som kan komme med et "bud"?.
>Ellers må jeg jo bare vente til tirsdag inden jeg søger videre, for vil ikke
>betale en halv MC i forsikrings præmie hvert år....
>
>Mvh. Brian
>
Hvis du kan styre din højre hånds bevægelser så er en CBR 1000 ikke
slemmere end en 600....
Forsikringsmæssigt er det jo en anden sag.... men med det du oplyser
bør du kunne få den til en rimelig pris.....
Jeg har fået min CBR600 kasko forsikret hos Tryg for 5300 med 3500 I
selvrisiko..... det er temmelig billigt for en nybegynder på det de
kalder en sports MC.
Dog havde min alder en hvis indflydelse. Men der var flere pris
kategoriet I forhold til alderen.... tror det var 25, 30 og billigst
for dem over 35.... og jeg er tilfældigvis 35.....
Mvh
Erling Christensen
Honda CBR600 F2 '93
http://www.min-mc.dk
| |
Ukendt (02-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-06-06 21:25 |
|
>
> For det andet og nok det største problem?, kan jeg som nybegynder få den
> forsikret til en rimelig pris ?. Nu har jeg jo koncentreret mig om
> Vifferen og ikke spurgt om forsikring på en CBR1000. Jeg er jo som sagt 33
> år, har kørt bil i 14 år i eget navn uden skader, nogen som kan komme med
> et "bud"?.
> Ellers må jeg jo bare vente til tirsdag inden jeg søger videre, for vil
> ikke betale en halv MC i forsikrings præmie hvert år....
>
> Mvh. Brian
har selv lige købt cbr 1000f som min første mc, og har fået den forsikret
hos topdanmark for 7500,-.
jeg er 35 år så det må næsten være samme pris for dig ..
Mv. Henrik Mortensen
| |
B. (03-06-2006)
| Kommentar Fra : B. |
Dato : 03-06-06 08:19 |
|
> har selv lige købt cbr 1000f som min første mc, og har fået den forsikret
> hos topdanmark for 7500,-.
> jeg er 35 år så det må næsten være samme pris for dig ..
>
OK, så burde det kunne lade sige gøre , må starte med at ringe til
forsikringen tirsdag!.
Så skal jeg bare igang med at finde et flot eksemplar inden for min
prisklasse...
Nogen der kender til www.jensenas.dk , ser ud til de har et stor udvalg af
div. MC'er.
Er de OK at handle hos, eller er der dårlige erfaringer?
Mvh. Brian
| |
Ukendt (03-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-06-06 08:24 |
|
"B." <b_denmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:448137cf$0$12109$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> har selv lige købt cbr 1000f som min første mc, og har fået den forsikret
>> hos topdanmark for 7500,-.
>> jeg er 35 år så det må næsten være samme pris for dig ..
>>
>
> OK, så burde det kunne lade sige gøre , må starte med at ringe til
> forsikringen tirsdag!.
> Så skal jeg bare igang med at finde et flot eksemplar inden for min
> prisklasse...
> Nogen der kender til www.jensenas.dk , ser ud til de har et stor udvalg af
> div. MC'er.
> Er de OK at handle hos, eller er der dårlige erfaringer?
>
> Mvh. Brian
Husk blot at du skal være medlem af turingklubben til den pris, det giver
nemlig 20% rabat .
Mvh Henrik mortensen
| |
"J.C. Kløve" (03-06-2006)
| Kommentar Fra : "J.C. Kløve" |
Dato : 03-06-06 08:32 |
|
B. skrev:
> Nogen der kender til www.jensenas.dk , ser ud til de har et stor udvalg af
> div. MC'er.
> Er de OK at handle hos, eller er der dårlige erfaringer?
>
Selv en minimal søgning på google-grupper vildrukne dig i svar på ligre
det spørgsmål.....
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*
| |
Richard (03-06-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 03-06-06 09:03 |
|
J.C. Kløve wrote:
>> Nogen der kender til www.jensenas.dk , ser ud til de har et stor udvalg af
>> div. MC'er.
>> Er de OK at handle hos, eller er der dårlige erfaringer?
>>
> Selv en minimal søgning på google-grupper vildrukne dig i svar på ligre
> det spørgsmål.....
Enig - og for så at bringe et positivt omtalt emne derovre på banen, B.,
så søg også på omtale af MC Sport: http://www.mcsport.dk/ - de har
tilsyneladende et pænt udbud af CBR1k pt.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Allan Bojesen (03-06-2006)
| Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 03-06-06 09:36 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:e5rfoh$q8c$1@abbeden.bunk.cc...
> Enig - og for så at bringe et positivt omtalt emne derovre på banen, B.,
> så søg også på omtale af MC Sport: http://www.mcsport.dk/ - de har
> tilsyneladende et pænt udbud af CBR1k pt.
Mcsport har jeg ihvertfald én god oplevelse med (og ingen dårlige , og
handler gerne der igen.
Allan Bojesen
CBR1000F
Snart på jagt efter VT500C - sønnike har overtaget fruens Babygixer
| |
B. (03-06-2006)
| Kommentar Fra : B. |
Dato : 03-06-06 09:34 |
|
>> Selv en minimal søgning på google-grupper vildrukne dig i svar på ligre
>> det spørgsmål.....
Sorry, kan jeg godt se nu...!
> Enig - og for så at bringe et positivt omtalt emne derovre på banen, B.,
> så søg også på omtale af MC Sport: http://www.mcsport.dk/ - de har
> tilsyneladende et pænt udbud af CBR1k pt.
Ser fornuftigt ud, takker
/Brian
| |
Ukendt (03-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 03-06-06 09:22 |
| | |
tb (03-06-2006)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 03-06-06 18:41 |
|
>>Nogen der kender til www.jensenas.dk , ser ud til de har et stor udvalg af
>>div. MC'er.
>
>
> DON'T
Og ditto komment herfra!! Uanset hvad stand folk fremviser en cykel til for
jensen, så er de køber. Disse cykler bliver jo solgt igen. Og når
klargøringen (læs : sminkningen) er meget sjusket, så er resultatet
tvivlsomt.
Meeen : priserne er også lave, og man får vel hvad man betaler for....
| |
tb (02-06-2006)
| Kommentar Fra : tb |
Dato : 02-06-06 21:38 |
|
> CBR600, nope for lille fysisk sidder ikke godt, og føler jeg kommer med
> cyklen og ikke omvendt...
>
> VFR750 rigtig fin cykel, men også en smule for lille. Skinnebenene går
> imod kåbekanten, og er bange for jeg bliver træt af det i det lange løb...
>
>> de 191 er måske dit største problem :-/ Jeg endte med en CBR1000 (samme
>> pris som de to andre), da jeg ganske simpelt er fysisk for stor til en
>
> Se det prøvede jeg så også, en CBR1000F, og jeg den passede sgu noget
> bedre!.
> Nu er mine bekymringer så bare ikke løst af den grund,
Hæ. Tag den Bager
> For det første har jeg altid fået at vide, man ikke bør starte på en for
> stor og "kraftig" maskine..., og den har jo lidt "power" og vægten er
> rimelig høj. Men jeg følte mig nu helt tryg under prøveturen, hvad siger i
> til det ?.
I modsætning til mange andre store maskiner, så er CBRen MEGET kultiveret.
Den går aldrig på baghjulet, og dens vægt gør at du ikke kører lige så vovet
som en lille 6'er, så jeg ville ikke være bange (siger jeg som CBR1K ejer
gennem mange år)
.....forsikring på en CBR1000. Jeg er jo som sagt 33 år, har
> kørt bil i 14 år i eget navn uden skader, nogen som kan komme med et
> "bud"?.
Så har vi ca samme stats. Jeg er dog blevet elite på mc og overflyttet det
til bil, men den anden vej rundt plejer heller ikke være et problem.
Jeg giver 800 årligt for ansvar ved GF. Bilerne har vi ved FDM og de ville
have omkring 4000 for kasko uden trintab ved skade (ej vinter). Så det er
IKKE slemt. Men det er jo hvordan de forskellige forsikringsselskaber
vurderer den. Nogen tager efter brugtpris, og denne er jo ikke slem (min
skal ex sælges for 45000)
Anyway. læste i et engelsk blad, at der procentvis er tre gange så mange
uheld for en cbr6 end for en cbr1k. Sandsynligvis noget med hvad de ligger
op til. Dette kan du jo tage med til forsikringen :)
| |
Richard (03-06-2006)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 03-06-06 08:57 |
|
B. wrote:
> Se det prøvede jeg så også, en CBR1000F, og jeg den passede sgu noget
> bedre!.
> Nu er mine bekymringer så bare ikke løst af den grund,
> For det første har jeg altid fået at vide, man ikke bør starte på en for
> stor og "kraftig" maskine..., og den har jo lidt "power" og vægten er
> rimelig høj. Men jeg følte mig nu helt tryg under prøveturen, hvad siger i
> til det ?.
Jamen så er det den, du skal have - hvis det skal være en kåbecykel -
rækkefirer eller ej
Men sæt et stop på gasspjældskvadranten, så du ikke kan give mere end fx
1/2 eller 3/4 gas - i D sælges droslingssæt, der virker på den måde. Ved
ikke, om Buchbergs også gør...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (03-06-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-06-06 12:23 |
|
B. skrev:
> Hej
>
> Så fik jeg prøvet "ofrene" og..:
>
> CBR600, nope for lille fysisk sidder ikke godt, og føler jeg kommer med
> cyklen og ikke omvendt...
>
> VFR750 rigtig fin cykel, men også en smule for lille. Skinnebenene går imod
> kåbekanten, og er bange for jeg bliver træt af det i det lange løb...
Er det lige specielt Honda du er frosset fast på?
Måske at f.eks. Suzuki er en anelse bedre egnet til folk med højde :-/
Prøv at se om du kan komme på nakken af en RF600, som i min erindring
har en kørestilling midt imellem mellem CBR og VFR!
--
Armand.
| |
B. (03-06-2006)
| Kommentar Fra : B. |
Dato : 03-06-06 13:13 |
|
> Er det lige specielt Honda du er frosset fast på?
> Måske at f.eks. Suzuki er en anelse bedre egnet til folk med højde :-/
> Prøv at se om du kan komme på nakken af en RF600, som i min erindring har
> en kørestilling midt imellem mellem CBR og VFR!
Nej er ikke "frosset" fast endnu , men synes man ligger for meget ned
efter min smag på de Suzuki'er jeg har siddet på.
Skal faktisk ud og prøve en RF600 en af de nærmeste dage, så det kan da være
jeg bliver af en anden mening!
/Brian
| |
|
|