Mallorca - køb af hjelm og leje af cykel
Fra : Harry Teicher

Dato : 29-05-06 08:59

Davs, der...

Vi skal til Mallorca (Alcudia) i 2 uger her til sommer, og jeg vil,
traditionen tro, leje en offroader en dags tid. I år skal det være en
BMW F650, da jeg morderisk gerne kunne tænke mig at købe en sådan,
man har aldrig prøvet at køre en. Er der nogen der har erfaringer /
evt. en adresse mht. at leje i Alcudia område?

Så var det jeg også ville købe et hjelm. Da mit hoved er 61-62cm
skal den helst prøves, så at købe den via Louis er nok ikke så
godt, og så tænkte jeg at jeg kunne slå to fluer med et smæk, og
købe på Mallorca, hvor jeg samtidigt vil have et hjelm der passer til
lejecyklen. Igen, er der nogen der ved om der er en ordentlig MC butik
i Alcudia?

På forhånd tak!

Harry
XT600 ´85

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-05-06 14:06

[...]

Hej Harry

Jeg skal selv til Mallorca først i Juli, og har fundet følgende forhandlere
via en Google søgning:

http://www.mallorca-motorbike.com
http://www.rentzoom.mallorca.com/
http://toptravel.com/rentabike/index-e.htm
http://www.mallorca-market.com/english/reusbike/index.htm
http://www.blaurent.com/rent_motorbike_majorca/index.asp
Rent A Bike Jose Luis ES-07015 +34 971401821 +34 971403243

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Harry Teicher

Dato : 29-05-06 15:12

Årgh, det ser lovende ud! Tak for det!

Fra : Armand

Dato : 30-05-06 16:09

Harry Teicher skrev:
> Årgh, det ser lovende ud! Tak for det!

Da jeg var på Solkysten med flyver gjorde jeg den erfaring at hjelme og
påklædning generelt var dyrt, faktisk næsten dyrere end herhjemme.
Når man ser motorcyklisters påklædning, kan det for såvidt heller ikke
undre en: Der er jo ingen omsætning på kulfiberhjelme og læderdragter
Jeg ken ikke forestille mig andet end at billedet er det samme på
Mallorca :-/

--
Armand.

Fra : Carl Dragert

Dato : 30-05-06 14:12

"Harry Teicher" <harry_teicher@yahoo.com> wrote in message
[...]

Passer til lejecyklen?
skal en hjelm ikke kun passe til hovedet

Fra : Jim Andersen

Dato : 31-05-06 06:57

Carl Dragert wrote:
> Passer til lejecyklen?
> skal en hjelm ikke kun passe til hovedet

Nej. Til en lejecykel skal den være knaldrød så de andre trafikanter kan se
at her komme en turist der kigger efter alt muligt andet end trafikken, og
nok også er vant til at køre i den anden side af vejen. De lokale har jo
ikke hjelm på.

/jim

Fra : Harry Teicher

Dato : 30-05-06 14:31

Narj, jeg har selv set hvordan de køre i bandana og solbriller med
hjelmen fastmonteret på hjelmeholderen...

Fra : Harry Teicher

Dato : 31-05-06 07:20

Åh, apropos, jeg var på Samos og lejede en KLR, I kan læse om det
her hvis I alligevel er på arbejde og har intet andet at lave...

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=136414&highlight=Samos

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 31-05-06 08:01

"Harry Teicher" <harry_teicher@yahoo.com> writes:

> Åh, apropos, jeg var på Samos og lejede en KLR, I kan læse om det
> her hvis I alligevel er på arbejde og har intet andet at lave...

That would be me... :)

God historie (og din regel om aldrig at drille militærfolk i lande
hvor overskægget dominerer er god at huske )

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Armand

Dato : 31-05-06 16:34

Harry Teicher skrev:
> Åh, apropos, jeg var på Samos og lejede en KLR, I kan læse om det
> her hvis I alligevel er på arbejde og har intet andet at lave...
>
> http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=136414&highlight=Samos

Fedt skrift.
Mangler bare lige prislejet for sådan en KLR !?

--
Armand.

Fra : Harry Teicher

Dato : 01-06-06 16:31

Armand skrev:

> Mangler bare lige prislejet for sådan en KLR !?

Øh, mon ikke det var lidt mindre end en plovmand? Billigt nok til at
jeg kan huske jeg tænkte "Det var sgu da billigt..." Og, ja, jeg er
Jyde af overbevisning, så pengene bliver vendt inden de bli' r brugt...