Den tager ikke rigtigt gas
Fra : Søren

Dato : 28-05-06 22:11

Jeg har lige fået min motorcykel, en Honda CB 500 fra 1996 og i den her
weekend har jeg for første gang haft den på motorvej. Jeg fandt ud af, at
når jeg køre en jævn hastighed og så gasser fuldt op, så er det ligesom om
at motoren ganske ganske kortvarigt går ud før den giver gas. Da jeg først
opdagede det, var jeg helt bange for om jeg kom hjem, for det virkede lidt
"mistænkeligt", men hjem kom jeg da Når den køre med jævn hastighed, har
jeg ikke mærket noget og jeg synes heller ikke, at der er noget hvis jeg
f.eks. holder stille i et kryds og så accelerere op.

Jeg ved ikke hvornår der er kommet nye tændrør i, men kan det være dem?

Den skal til service nu her snart og så vil jeg selvfølgelig nævne det for
ham, men er der nogen gode bud på hvad det kan være?

Fra : Michael Kristensen

Dato : 28-05-06 22:55

> Den skal til service nu her snart og så vil jeg selvfølgelig nævne det for
> ham, men er der nogen gode bud på hvad det kan være?

Kaburatoren, der står forkert.

Beskidt luftfilter

Fra : Armand

Dato : 28-05-06 23:28

Michael Kristensen skrev:

> Kaburatoren, der står forkert.
>
> Beskidt luftfilter

Vand og/eller skidt i kerburatorens svømmerhus!?
En udtømning v.h.a. den lille ventil med skruekærv der sidder
allernederst på begge karbunader er en enkel måde at gardere sig mod dét
problem!

--
Armand.

Fra : Steen E.

Dato : 29-05-06 17:47

> Vand og/eller skidt i kerburatorens svømmerhus!?
> En udtømning v.h.a. den lille ventil med skruekærv der sidder
> allernederst på begge karbunader er en enkel måde at gardere sig mod
> dét problem!

Hvis rensning af karburator/filter ikke hjælper, så er det
ekspert-arbejde

Men du kan da prøve at skyde dig ind på problemet :

Prøv at give den fuld gas i højt gear, både når den er kold og når den
er gennemvarm :

- hvis den tøver mest når den er kold tyder det på for mager blanding
- hvis den tøver mest når den er gennemvarm tyder det på for fed
blanding

Det bør give mekanikeren noget at gå efter.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : S@nd

Dato : 29-05-06 18:58

Kunne godt lyde som om karburatorerne ikke er synkroniserede.

Virker motorgangen "tung" i tomgang??

Mvh. S@nd
--= CBR900RR - "Evolution" ==-

Fra : Søren

Dato : 29-05-06 19:12

> Kunne godt lyde som om karburatorerne ikke er synkroniserede.
> Virker motorgangen "tung" i tomgang??

Nu har jeg ikke den store erfaring i hvordan sådan én skal lyde og jeg har
jo også kun kørt på den et par gange, men jeg synes ikke umiddelbart at den
lyder "tung" eller forkert. Den går lavt i tomgang, men næste gang jeg
kommer ud (når det bliver lidt bedre vejr), vil jeg helt sikkert lige høre
efter de par forslag jeg har fået.

Fra : Steen E.

Dato : 29-05-06 19:30

"Søren" <soren@removethis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> men næste gang jeg kommer ud (når det bliver lidt bedre vejr), vil jeg
> helt sikkert lige høre efter de par forslag jeg har fået.

Står den med original udstødning ?

Min CB500 ('01) reagerede uden tøven på gassen og gik helt rent, og jeg
har ikke hørt om at der skulle være generelle problemer med CB500, det
er en rigtig god lille slider

Fra : Søren

Dato : 29-05-06 19:58

> Står den med original udstødning ?

Jeg må desværre melde pas - det ved jeg ikke :-/ Ham jeg købte den af,
vidste ikke ret meget om den. Den er helt sort, så jeg kan ikke en gang give
et mærke.

> Min CB500 ('01) reagerede uden tøven på gassen og gik helt rent, og jeg
> har ikke hørt om at der skulle være generelle problemer med CB500, det er
> en rigtig god lille slider

Det var derfor jeg købte sådan én

Fra : Steen E.

Dato : 29-05-06 20:47

> Jeg må desværre melde pas - det ved jeg ikke :-/ Ham jeg købte den af,
> vidste ikke ret meget om den. Den er helt sort, så jeg kan ikke en
> gang give et mærke.

Hel sort udstødning lyder som den originale (der er nok et Honda stempel
i den) - så er den nok heller ikke modificeret andre steder, bør derfor
være let at få til at gå perfekt

Måske bare et sæt friske tændrør, luftfilter og justering af
karburatorer ?

Fra : Søren

Dato : 29-05-06 20:51

> [...]
> let at få til at gå perfekt
> Måske bare et sæt friske tændrør, luftfilter og justering af karburatorer

Lidt et sidespor (ud fra emnet), men ved du noget om hvor man kan skaffe
billige originale reservedele? F.eks. til VW biler er der Høyers Autodele
(eller noget i den stil), så måske er der noget lignende til Honda MC
istedet for at skulle spørge en masse forhandlere?

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-05-06 07:40

http://www.davidsilverspares.co.uk/

--
vh
Torben

Fra : Brian Larsen

Dato : 29-05-06 22:25

Søren wrote:
> [...]
>
> Den skal til service nu her snart og så vil jeg selvfølgelig nævne det for
> ham, men er der nogen gode bud på hvad det kan være?

Min gør det også i starten og slutningen af sæsonen, det er hver
gang blevet løst med en smule karburator sprit, det er et billigt
forsøg og på min er det omgående væk.

De symptomer jeg har er at der ikke er noget når jeg starter en tur,
men efter en del km med ca. samme hastighed på motorvej tøver den
pludseligt når jeg accelererer, efter et par sekunder hvor jeg er ved
at overveje om jeg skal hjem med falck tager den pludseligt fat igen og
springer fremaf.

Når jeg så kommer af motorvejen og ind i byen er problemet gerne væk
igen og jeg kan accelerere som jeg har lyst.

// brian - FZR600R

Fra : Steen E.

Dato : 30-05-06 06:08

>Når jeg så kommer af motorvejen og ind i byen er problemet gerne
>væk igen og jeg kan accelerere som jeg har lyst.
>
>// brian - FZR600R

Hvis problemet kun opstår efter længere tids hurtig kørsel, så kan det
naturligvis også skyldes det "klassiske" problem med for lidt
benzintilførsel:

Check slanger for knæk, rens benzinfilter, rens tankudluftning