/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ringe motorer på Suzuki GN250?
Fra : mail_FJERNDETTE@ezbe~


Dato : 28-05-06 19:47

Jeg har hørt, at motoren på Suzuki GN250 ofte ryger sig en tur efter
ikke specielt mange kilometer (fx. 30.000km). Er der nogle, der kan
bekræfte dette rygte? Eller er det blot et rygte?

Takker,

Esben


 
 
Molnit (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 28-05-06 19:52

mail_FJERNDETTE@ezben.dk skrev:
> Jeg har hørt, at motoren på Suzuki GN250 ofte ryger sig en tur efter
> ikke specielt mange kilometer (fx. 30.000km). Er der nogle, der kan
> bekræfte dette rygte? Eller er det blot et rygte?

   Hvem har dog sagt det ? det er jo en god gammel slider, som lige som
GS500'eren ikke er til at slå ihjel så længe man husker at holde sine
service, og tjekke oliestanden med faste mellemrum(og hælde olie på når
den er under min.).


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Knud Dam (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 28-05-06 21:00


"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4479f154$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...

og tjekke oliestanden med faste mellemrum(og hælde olie på når
> den er under min.).

En meget vigtig pointe !

Der er meget lidt motorolie på (1,3 liter ?), så selv et ret lille forbrug
vil hurtigt forårsage en død motor, hvis der ikke bliver efterfyldt.

Min kone kørte sin 1. sæson på GN 250, og den var hun glad for, omend den
hurtigt blev for lille.

; - )

KD Bandit 600 S



P+J (28-05-2006)
Kommentar
Fra : P+J


Dato : 28-05-06 19:56


<mail_FJERNDETTE@ezben.dk> skrev i en meddelelse news:1148841994.005251.168400@j73g2000cwa.googlegroups.com...
Jeg har hørt, at motoren på Suzuki GN250 ofte ryger sig en tur efter
ikke specielt mange kilometer (fx. 30.000km). Er der nogle, der kan
bekræfte dette rygte? Eller er det blot et rygte?

Jeg har aldrig hørt rygtet, men jeg ved at min kollega´s motor røg efter små 23000 km. Vistnok knastkæden der røg så den hamrede stemplet op i ventilerne.

Peter



Molnit (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 28-05-06 19:59

P+J skrev:
> <mail_FJERNDETTE@ezben.dk> skrev i en meddelelse news:1148841994.005251.168400@j73g2000cwa.googlegroups.com...
> Jeg har hørt, at motoren på Suzuki GN250 ofte ryger sig en tur efter
> ikke specielt mange kilometer (fx. 30.000km). Er der nogle, der kan
> bekræfte dette rygte? Eller er det blot et rygte?
>
> Jeg har aldrig hørt rygtet, men jeg ved at min kollega´s motor røg efter små 23000 km. Vistnok knastkæden der røg så den hamrede stemplet op i ventilerne.

   GN'en den har da vel manuel knastkædestrammer, så mon ik det heri er
glemt efterspænding af knastkæde, og derved hoppede den lige en tand =
smadret ventiler ind i stemplet. ;) altså overset service... det er jo
meget normalt at jo mindre/billigere MC'er er, jo lettere blir der set
på serviceringen.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Morfar (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Morfar


Dato : 28-05-06 23:27


"Molnit" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4479f2e9$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...
> P+J skrev:
> > <mail_FJERNDETTE@ezben.dk> skrev i en meddelelse
news:1148841994.005251.168400@j73g2000cwa.googlegroups.com...
> > Jeg har hørt, at motoren på Suzuki GN250 ofte ryger sig en tur efter
> > ikke specielt mange kilometer (fx. 30.000km). Er der nogle, der kan
> > bekræfte dette rygte? Eller er det blot et rygte?
> >
> > Jeg har aldrig hørt rygtet, men jeg ved at min kollega´s motor røg efter
små 23000 km. Vistnok knastkæden der røg så den hamrede stemplet op i
ventilerne.
>
> GN'en den har da vel manuel knastkædestrammer, så mon ik det heri er
> glemt efterspænding af knastkæde, og derved hoppede den lige en tand =
> smadret ventiler ind i stemplet. ;) altså overset service... det er jo
> meget normalt at jo mindre/billigere MC'er er, jo lettere blir der set
> på serviceringen.
>

Hej - til Lars's kommentar og vel nærmest et spørgsmål ang. manuel
knastkædestrammer eller
ej, så har jeg fundet noget om en kæde, nu er jeg ikke for skrap til det
"vestjydske", men der er
noget der kan drejes på med en skruetrækker, er det den efterspænding du
omtaler ?
Se her øverst på min side om GN250 - http://home7.inet.tele.dk/exphirts/

Venlig hilsen -
Morfar




Molnit (28-05-2006)
Kommentar
Fra : Molnit


Dato : 28-05-06 23:36

Morfar skrev:

> Hej - til Lars's kommentar og vel nærmest et spørgsmål ang. manuel
> knastkædestrammer eller
> ej, så har jeg fundet noget om en kæde, nu er jeg ikke for skrap til det
> "vestjydske", men der er
> noget der kan drejes på med en skruetrækker, er det den efterspænding du
> omtaler ?
> Se her øverst på min side om GN250 - http://home7.inet.tele.dk/exphirts/

   Hej Morfar ;) det viser at det er en automatisk knastkædestrammer. Da
denne virke ved kraft af olietrykket, så er vi tilbage til den del med
at huske og tjekke om der er olie på maskinen :) hvor lidt olie motoren
kan køre med uden at knaststrammeren gir problemer, det er så en hel
anden side af sagen :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Citroen Saxo 1,5D
"www.dfmc.dk/Lars_Molnit" , "www.molnit.com"

Armand (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-05-06 00:03

Molnit skrev:
> Morfar skrev:
>
>> Hej - til Lars's kommentar og vel nærmest et spørgsmål ang. manuel
>> knastkædestrammer eller
>> ej, så har jeg fundet noget om en kæde, nu er jeg ikke for skrap til det
>> "vestjydske", men der er
>> noget der kan drejes på med en skruetrækker, er det den efterspænding du
>> omtaler ?
>> Se her øverst på min side om GN250 - http://home7.inet.tele.dk/exphirts/
>
> Hej Morfar ;) det viser at det er en automatisk knastkædestrammer.
> Da denne virke ved kraft af olietrykket,

Ved olietrykket??
Det er da vel blot fjedertryk, der som på så mange andre strammere
holder strammeren an mod kædeskinnen og en kontra-mekanisme der
forhindrer den at trykkes tilbage :-/

--
Armand.

Henrik og Britta (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik og Britta


Dato : 29-05-06 18:31

¨Hej Esben.

Vi bruger modellen på vores køretekniske anlæg. De er nu omkring 8 år, og
INGEN af dem har på noget tidspunkt haft problemer med enten motor eller
gear.
Vi kører i alt vejr, de voldes med og uden kobling, og bliver pint af mange
hundrede forskellige brugere.
Mht. service består den af olieskift/ filter en gang årligt.
Så køb du roligt en sådan, hvis du kan nøjes med en effekt på godt 20 hk.

mvh Henrik


<mail_FJERNDETTE@ezben.dk> wrote in message
news:1148841994.005251.168400@j73g2000cwa.googlegroups.com...
Jeg har hørt, at motoren på Suzuki GN250 ofte ryger sig en tur efter
ikke specielt mange kilometer (fx. 30.000km). Er der nogle, der kan
bekræfte dette rygte? Eller er det blot et rygte?

Takker,

Esben



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste