Ja så tror jeg beslutningen er taget MEN
Fra : Carsten

Dato : 28-05-06 11:09

Jeg forespurgte tidligere om der var nogen der havde erfaringer med Suzuki
Gsx-f årgang 1998 -2002, og efter en masse fine svar, og jeg ikke skal
bruge den til at komme på baghjulet så lander vi nok på sådan en Gsx-f.
MEN nu har jeg kontaktet forsikringen og sjovt nok er 750 kubik drengen
2000.- billigere end 600 kubikken om året.
Så nu er spørgsmålet, er der en mærkbar stor forskel på de 2 modeller?
optræk/hastighed?

MVH Carsten

Fra : MKS - 74

Dato : 28-05-06 11:35

On Sun, 28 May 2006 12:08:35 +0200, "Carsten"
<carsten@FJERN_DETTEmc-zinnegaz.dk> wrote:

>Så nu er spørgsmålet, er der en mærkbar stor forskel på de 2 modeller?
>optræk/hastighed?

Nej - forskel ja, men ikke specielt stor, de er populært sagt temmelig
ens (lige ringe om man vil , skulle man forsøge at kvantificere
det ville jeg sige omkring 5-10% i 750'erens favør, om det er nok at
gå efter må din specielle situation og indstilling jo afgøre.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-05-06 12:41

MKS - 74 wrote:

> [...]
> det ville jeg sige omkring 5-10% i 750'erens favør, om det er nok at
> gå efter må din specielle situation og indstilling jo afgøre.
_________________________________

Hvad brugbart finder du i den fortælling, du giver ovenfor Michael?
Mon ikke det mest var din egen holdning til Skruzuki, der lige skulle
luftes?

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : MKS - 74

Dato : 28-05-06 12:57

On Sun, 28 May 2006 13:40:41 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:

>Hvad brugbart finder du i den fortælling, du giver ovenfor Michael?

Der bliver spurgt om hvor meget forskel der er og det svarer jeg så
på, kan du ikke læse?

>Mon ikke det mest var din egen holdning til Skruzuki, der lige skulle
>luftes?

Næh...men min holdning til GSXF'erne ja da bestemt i parantes (ikke
mest), det er nogle dødkedelige MC'er IMO.

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-05-06 13:02

MKS - 74 wrote:

> Der bliver spurgt om hvor meget forskel der er og det svarer jeg så
> på, kan du ikke læse?
__________________________________

F*ck, du har ret... Det fik jeg slet ikke set!
Jamen så kan jeg da langt nemmere forstå hvor stor forskellen er.
__________________________________

> KLIP ...men min holdning til GSXF'erne ja da bestemt i parantes (ikke
> mest), det er nogle dødkedelige MC'er IMO.
__________________________________

Heri er vi helt enige, men det kommer jo også an på kørselsmønster og hvad
man har lyst til, og egentlig henvender F'erne sig jo nok til den brede del
af befolkningen.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : MKS - 74

Dato : 28-05-06 13:11

On Sun, 28 May 2006 14:02:24 +0200, "Psycho Cowboy"
<chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote:

>F*ck, du har ret... Det fik jeg slet ikke set!

Det overrasker mig ikke, S-blindhed hedder det.

>Jamen så kan jeg da langt nemmere forstå hvor stor forskellen er.

Jeg kunne da godt ha' skrevet 55 vs 66nm 78 vs 93 hk 210 vs 220 km/t
og 4.5 vs 4.2 fra 0-100 km/t plus nogle mellemacc. men valgte istedet
en nemmere forståelig %-sats og så har jeg faktisk prøvet begge.
Baseret på det er der en vis men ikke stor forskel i mellemacc, ellers
rimelig ens (og ringe/kedelige).

Hvad _du_ kan forstå er nok ikke så relevant. Men måske det er styret
af dit mærkevalg .

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-05-06 11:46

Carsten skrev:
> [...]
> 2000.- billigere end 600 kubikken om året.
> Så nu er spørgsmålet, er der en mærkbar stor forskel på de 2 modeller?

Jeg kan godt klare mig med det optræk der er i min gsx-f 750'er, som
godt nok er en 1994'er.
Ved ikke hvordan det er på den nye model i forhold til.

Fra : MKS - 74

Dato : 28-05-06 12:05

On Sun, 28 May 2006 12:46:28 +0200, Anders Christensen
<vladimirr@vladimirr.dk> wrote:

>Jeg kan godt klare mig med det optræk der er i min gsx-f 750'er, som
>godt nok er en 1994'er.
>Ved ikke hvordan det er på den nye model i forhold til.

De nye badekarsmodeller blev begge (600 og 750) let droslede i forhold
til de gamle tepottemodeller...(106-->93 hk for 750'eren 86-->78 hk i
max ydelse opgivet) nok i erkendelse af det køberpotentiale der var.

Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 28-05-06 12:08

Hej

Inden du køber en GSX-F så gør dig selv den tjeneste at få en prøvekørsel på
en Kawasaki ZZR-600, det er ligesom GSX-F en sportstouring MC med
sammenlignelig komfort og vindbeskyttelse.

Den har ligesom GSX-F 600 en 4 cylinderet rækkemotor på 600cc, men i
modsætning til GSX-F er den VANDKØLET og har desuden 100hk istedet for 80hk,
motoren spinner frit til 14000 rpm før omdrejningsbegrænseren slår til, og
sidst men ikke mindst en motoren meget mere slidstærk.

Den bremser også bedre, dels pga. de 13kg vægtforskel og dels fordi
bremserne er en tak bedre.

Sidste år kostede en ZZR-600 139.995kr fra ny, mod ca. 90.000kr for en ny
GSX-F 600, men på trods af forskellen på 50.000 i nypris er brugtpriserne på
ZZR-600 konkurrence dygtige med GSX-F 600.

Du snyder dig selv hvis du ikke får en prøvekørsel på ZZR-600 og helst
indenfor kort tid af en prøvekørsel på en GSX-F 600, så du kan se hvor stor
forskellen faktisk er.

Mvh.
Martin Guld Thomsen

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 28-05-06 12:41

Carsten wrote:

> [...]
> er 750 kubik drengen 2000.- billigere end 600 kubikken om året.
> Så nu er spørgsmålet, er der en mærkbar stor forskel på de 2

For mig at se, er der stortset kun den forskel, at 750'eren vejer 211 kg mod
600'erens 208 kg. Tilgengæld har 750'eren 15 flere hk og 11,5 flere nm i
moment end 600'eren.
Køreegenskaber burde være nogenlunde det samme, men det er kun bedømt ud fra
papiret, da jeg aldrig har prøvet andet end 600F'eren af de 2... Og ved gud,
det er en færge, men nu er jeg jo selvfølgelig også mest vandt til at køre
min egen gixxer.

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600

Fra : Knud Dam

Dato : 28-05-06 12:57

"Carsten" <carsten@FJERN_DETTEmc-zinnegaz.dk> skrev i en meddelelse

> Så nu er spørgsmålet, er der en mærkbar stor forskel på de 2 modeller?
> optræk/hastighed?

Der er markant bedre bundtræk i en 750 kubik.

; - )

KD Bandit 600 S

Fra : Molnit

Dato : 28-05-06 15:02

Carsten skrev:
> [...]
> 2000.- billigere end 600 kubikken om året.
> Så nu er spørgsmålet, er der en mærkbar stor forskel på de 2 modeller?

   Hvis 750'eren er den som er billigst i forsikring, og købs prisen ikke
er mærkbart forskellig, så er det da 750'eren du skal ha.

   begge cykler er lidt tunge i det, men hva pokker, det er jo ik den MC
du skal ha resten af livet, og sørger du for at få pruttet den ok ned i
pris fra starten, kan du skifte den senere med meget meget lidt i tab :)
(de heldige kan nogen gange sælge med fortjenste).

   Jeg har prøvet dem begge, og de er nu ok, så længe du ikke er det store
TT-racer legebarn, og til alt lovlig kørsel i dk. dækker de rigeligt
til, og mere til :) så køb du trykt ud fra hjertet, og pengepungen :)
det er trods alt de to vigtigste parameter for ens legetøj ;) og modsat
fruen kan pengepungen også holdes i kontrol efter købet :)

   På den anden side... der var flere der snakkede om at du skulle tage og
prøve osv. har du prøvekørt nogen af de tilspurgte modeller endnu ???
ellers kan jeg kun sige, glem alt om det der er skrevet herinde indtil
nu, man SKAL IKKE, og MÅ IKKE købe sin første MC uden at ha prøvet X
antal interesanter. Og at få prøveture er ikke svært, rundt til
forhandlere, og spørge om modellerne, og bede om prøveture osv... samt
ring rundt i den blå avis anoncerne, og kom ud og se på de forskellige,
samt prøve dem :) det gør det så meget nemmere... en anden fordel ved at
få dem prøvet er at ved at prøve den samme model hos flere personer, vil
du selv som 100% grøn MC køber, nemt kunne mærke forskel i søndags
modellerne osv. f.eks. ryster den ene mere end den anden, er der flere
lyde hos den ene end den anden osv. alm. fornuftige observationer, og
samtidig for du fjernet blindheden fra første MC købs turen :)

--
VH
Lars Molnit