Suzuki GS500 ujævn motorgang ved mellemomd~
Fra : Anders

Dato : 28-05-06 10:58

Ved kørsel med konstant fart omkring 5-6000 omdrejninger mister den engang
imellem lidt trækkraft, og hugger lidt i det, men det er ikke sådan at den
sætter helt ud. Gir jeg lidt gas idet den mister lid træk, så er der en
lille forsinkelse på måske ½ sekund før den igen trækker normalt, men det
virker ikke som om den mangler træk når der gis fuld gas og accelererer. Går
fint i tomgang. Tændrør er begge fine, og økonomien er 22-24km/l. Luftfilter
er nyt. Ingen skidt i benzinen når jeg dræner karburatorerne. Den starter
upåklageligt uanset om den er varm eller kold.

Kan nogen gi mig et hint til hvad jeg skal kigge efter?

Andy

Fra : André S Hansen

Dato : 28-05-06 11:27

"Anders" <themcdriver@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> upåklageligt uanset om den er varm eller kold.
>
> Kan nogen gi mig et hint til hvad jeg skal kigge efter?

Uorginalt luftfilter, større indsugningshul, havde samme problem efter
filter skift, blev nød til at tage krave fra gammel filter, over på nyt.

Måske er det det ?

André S Hansen
GS500E

Fra : Hekto

Dato : 28-05-06 11:48

> Uorginalt luftfilter, større indsugningshul, havde samme problem
> efter filter skift, blev nød til at tage krave fra gammel filter,
> over på nyt.

- eller hul i en membran, eller dårlig synkronisering.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ped

Dato : 28-05-06 11:33

Anders skrev:
> [...]
> upåklageligt uanset om den er varm eller kold.
>
> Kan nogen gi mig et hint til hvad jeg skal kigge efter?

Det kan måske - ja, faktisk sandsynligt - være turbulent luft i
indsugningsområdet. Da jeg købte min GSX750ES i 1987 gjorde den netop
sådan, og jeg var ved at gå til i frustration over ikke at kunne finde
årsagen. En gammel artikel i Touring Nyt (husker ikke nummeret) om et
tilsvarende problem på en GS450'er ledte mig på sporet. Jeg fandt ud af,
at når jeg satte mig på sædet opstod der en "revne" på ca. 1 centimeter
mellem sædets forreste del og tankens bagerste del, og at man kunne
kigge lige ned til indsugningsstudsen. Luften omkring cyklen og føreren
er meget turbulent, og hvirvler ville sandsynligvis kunne skabe et lille
undertryk. En strimmel skumgumme limet fast på undersiden af sædet - ind
mod tanken - gjorde tricket. Aldrig mere huggende kørsel. Din fine
benzinøkonomi tyder på et fint afstemt benzin/luft blandingsforhold, så
der skal ikke meget forstyrrelse i indsugningsluften til at forårsage de
symptomer du nævner.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100 ABS

Fra : Anders

Dato : 28-05-06 13:58

"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> benzinøkonomi tyder på et fint afstemt benzin/luft blandingsforhold, så
> der skal ikke meget forstyrrelse i indsugningsluften til at forårsage de

Hej, tak til alle der gav et par hint, specielt det med trubulens lyder
meget sandsynligt. Nu har det jo blæst en halv pellikan den sidste uges tid,
og ved nærmere eftertanke passer det egentligt fint at den drillede på de
strækninger hvor jeg har haft en strid sidevind. Hmmmm.

Har lige kigget på luftfilteret, og sammenlignet med det gamle. Selv om det
har samme nummer (01D00) - så er der faktisk den forskel at det gamle havde
en blød afrundet krave, og det ny er skåret lige af. Begge har ca. 12 mm
krave.

Jeg må vist eksperimentere med en O-ring eller noget som kan give en blødere
overgang.

Mvh Andy