Bremser igen, igen...
Fra : Morten Holst

Dato : 26-05-06 23:35

Jeg har også lige et spørgsmål ang. bremser.

Som nogen ved har jeg lige købt min første cykel. Alt var i den skønneste
orden indtil jeg fik den hjem og fandt måleværktøjet frem. Begge skiver
foran var under målet og klodserne var næsten væk. Skiven bag på holdte lige
målet men var meget rillet og belægningen på klodserne er helt væk så det
var metal mod metal.
Så undre det mig lidt at den er synes i sidste måned uden en eneste
anmærkning.

Min plan var jo så at bestille komp. bremser hos Louis.de til 2800,- Det er
jo til at leve med. Men det blev jeg så frarådet... meget kraftigt faktisk
Så nu har jeg bestilt tourmax i stedet.

Er de bremser som Louis.de forhandler ikke lige så gode? eller hvad er
forskellen?

--
Morten Holst
<<Honda CBR 600F>>

Fra : Richard

Dato : 27-05-06 08:04

Morten Holst wrote:

> [...]
> Så nu har jeg bestilt tourmax i stedet.
> Er de bremser som Louis.de forhandler ikke lige så gode? eller hvad er

Det skulle du vel egentlig spørge den, der frarådede det - mange af
stumperne stammer sikkert fra de samme fabrikker. Tror du, at Tourmax
producerer selv og i en bedre kvalitet (jeg ved det ikke)?

Men var du i tvivl, havde du sikkert valgt det sikre og købt originalt, så
hvorfor spørger du egentlig nu ?-)

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Henrik

Dato : 27-05-06 12:04

Richard wrote:

> [...]
> producerer selv og i en bedre kvalitet (jeg ved det ikke)?

> Men var du i tvivl, havde du sikkert valgt det sikre og købt originalt, så

Enig Bremse rep. er ikke for alle og en hver, det er nemt for en ukyndig
at ødelægge nye bremsedele . . .

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-05-06 09:42

gununnerfjerndette@tdc-broadband.dk (Henrik) writes:

> Enig Bremse rep. er ikke for alle og en hver, det er nemt for en
> ukyndig at ødelægge nye bremsedele . . .

Jeg synes det virker uoverskueligt svært at ødelægge nye skiver og
klodser? Selv for en der ikke har prøvet det før.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Orla Pedersen

Dato : 29-05-06 10:00

Mikkel Christensen wrote:

> Jeg synes det virker uoverskueligt svært at ødelægge nye skiver og
> klodser? Selv for en der ikke har prøvet det før.

Ork-jo det kan sagtens lade sig gøre at ødelægge nye skiver, man skal bare
være omhyggelig med _IKKE_ at fjerne al den gamle rust/ir på navet inden
de nye skiver monteres

mvh
Orla

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-05-06 10:58

o.pedersen.torsted@post.tele.dk (Orla Pedersen) writes:

> Ork-jo det kan sagtens lade sig gøre at ødelægge nye skiver, man skal
> bare være omhyggelig med _IKKE_ at fjerne al den gamle rust/ir på
> navet inden de nye skiver monteres

Heh, ja OK. Men jeg synes stadig ikke det er nemt :)