Bike Center Nykøbing falster
Fra : Christian Møller

Dato : 26-05-06 19:02

Hej,

Er der nogen der har erfaringer med Bike Center i Nykøbing Falster?
http://www.bikecenter.dk

Jeg var nede for at prøve en cykel idag, og det virker umiddelbart som et
godt sted at handle med professionelle folk og god service, men man hører jo
nogle gange skrækhistorier med forhandlere efter køb af cykel.

Mange Hilsener fra
Christian

Fra : Ralfi

Dato : 27-05-06 07:30

"Christian Møller" <ctm@ecoders.dk> wrote in message

> [...]
> godt sted at handle med professionelle folk og god service, men man hører
> jo nogle gange skrækhistorier med forhandlere efter køb af cykel.

Mornings

Har ikke købt cykel hos Bikecenter, men lidt småting er det da blevet til i
ny næ. Jeg har selvfølgelig været rundt og lure på cyklerne i biksen og
snakket lidt med personalet. Jeg har fået det samme umiddelbare indtryk som
dig.

Det bliver nok lidt svært at finde det store erfaringsgrundlag, da butikken
er forholdsvis ung - ca. 2 år. Dog kan jeg da se at der har været
udskiftning i cyklerne i butikken, så der må da være nogle derude med en
bike fra centeret.

Ejeren (Jan ifølge bikecenter.dk) er selv aktiv mc'er og man kan møde ham
til diverse arrangementer i området. Konen, som også står i biksen, er også
at finde på to hjul. At Jan er tidligere betjent, kan man jo så tage
positivt, eller lade sig skræmme af . At han har været betjent på to hjul
kan man vel kun være positivt.

Lykke til med jagten og lad lige høre ang. købet.

Ralfi
Nykøbing F.
Duc 750 Sie

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 08:09

"Ralfi" <ralfi@dsr.kvl.dk-fjern> wrote in

> [...]
> været betjent på to hjul kan man vel kun være positivt.
>
> Lykke til med jagten og lad lige høre ang. købet.

Jeg har også kun handlet lidt småting, men hart samme indtryk som Ralfi.

Jeg manglede en reflex til bagenden af cyklen, og tog derfor ud til
bikecenter for at købe en. Han havde ikke lige nogle liggende, men da
jeg skulle til syn, fandt han en på værkstedet jeg kunne låne.
Thumps up !

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 11:28

"Rasmus TDR \"lightburner\"" <bumbum> wrote in

> [...]
> bikecenter for at købe en. Han havde ikke lige nogle liggende, men da
> jeg skulle til syn, fandt han en på værkstedet jeg kunne låne.

Enenste anke, er at de kun har åbent i weekenden efter aftale

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-05-06 15:26

> [...]

> godt sted at handle med professionelle folk og god service, men man hører jo
> nogle gange skrækhistorier med forhandlere efter køb af cykel.

Har tidligere kørt i samme klub som ham. En super rar fyr, der er
tidligere betjent og ahr også skrevet for Bike. Jeg tør godt stole på at
en MC fra ham er 100% iorden.

/
Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 27-05-06 15:26

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-05-06 22:11

"Christian Møller" <ctm@ecoders.dk> writes:

> Er der nogen der har erfaringer med Bike Center i Nykøbing Falster?
> http://www.bikecenter.dk

Jeg købte en cykel dernede han havde i kommision for 14 dage siden.
Jeg må sige at jeg blev pænt behandlet, og er overordnet godt
tilfreds.

Jeg kom med tog fra København og spurgte derfor om han vidste om der
gik en bus ud til forretningen, så jeg slap for at tage en taxa. Det
vidste han ikke, men jeg kunne da give et ring når toget var ved at
være i Nykøbing, så ville han hente mig på stationen. Det var fin
service.

Jeg fik lavet lidt småting på cyklen før jeg hentede den. Blandt andet
fik jeg skiftet kæden. Da jeg så i dag lige ville justere lidt på den
fandt jeg ud af at bagakslen ikke var spændt specielt hårdt selv om
manualen foreskriver intet mindre en 150 Nm. Heldigvis har akslen ikke
rykket sin i løbet af de ca. 1000 km jeg har kørt siden jeg hentede
cyklen, men det synes jeg ikke var imponerende. Mekanikeren har
tydeligvis haft for travlt til at slå det korrekte moment op i
manualen. Jeg synes til gengæld at timelønnen var lav (375 kroner i
timen inkl. moms) og at tidsforbruget for de ting der blev lavet var
meget rimeligt.

Ud fra hvad jeg har snakket med ham om i forbindelse med min handel,
hvor vi også snakkede om løst og fast, så sælger han ikke cykler der
er så gamle at de reelt skal sælges som sminkede lig da han sælger
alle cykler med 6 måneders garanti. Jeg ville derfor ikke være
specielt bange for at købe et sminket lig af ham.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Christian Møller

Dato : 29-05-06 18:17