|
| Nedsmeltet ensretter Fra : Joakim |
Dato : 26-05-06 12:31 |
|
Hej,
MC'en har en nedsmeltet ensretter, så hovedsikringen skydes af. Kobler
jeg stikket til ensretteren fra kan jeg starte mc'en.
Mit spørgsmål er:
Ensretteren har det formål at konvertere fra ac til dc, men undgår jeg
problemer hvis jeg kører mc'en til værksted, ca 20 km? Dvs, sker der en
større katastrofe, hvis jeg gør det?
Mvh Joakim
| |
Armand (26-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-05-06 12:45 |
|
Joakim skrev:
> Hej,
>
> MC'en har en nedsmeltet ensretter, så hovedsikringen skydes af. Kobler
> jeg stikket til ensretteren fra kan jeg starte mc'en.
>
> Mit spørgsmål er:
> Ensretteren har det formål at konvertere fra ac til dc, men undgår jeg
> problemer hvis jeg kører mc'en til værksted, ca 20 km? Dvs, sker der en
> større katastrofe, hvis jeg gør det?
Næk!
Eneste problem er at der ikke lades på batteriet, men det kan jo hurtigt
blive et problem i sig selv!
Men det er et simpelt regnestykke:
- Mål på hvor meget forbruget er efter opstart og med lys på!
- Find ud af batteriets kapacitet (tallet i dets benævnelse er
almindeligvis kapaciteten i Amperetimer).
- Divider forbruget op i batteriets kapacitet og se hvor mange timer du
kan forvente at køre inden batteriet er tappet!
Udregningen forudsætter et helt fyldt batteri, hvad det sjældent er, og
at du sparer batteriet for at tappes af selvstarteren (= skubber igang)!
--
Armand
| |
Hekto (27-05-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-05-06 21:41 |
|
> Udregningen forudsætter et helt fyldt batteri, hvad det sjældent er,
> og at du sparer batteriet for at tappes af selvstarteren (= skubber
> igang)!
Normalt kan man erfarringsmæssigt køre ca. 2 timer ed lys og det hele!
(-og så bytte batterier på de to motorcykler, for 2 timer senere at
bytte igen!)
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Armand (28-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-05-06 12:51 |
|
Hekto skrev:
>> Udregningen forudsætter et helt fyldt batteri, hvad det sjældent er,
>> og at du sparer batteriet for at tappes af selvstarteren (= skubber
>> igang)!
>
> Normalt kan man erfarringsmæssigt køre ca. 2 timer ed lys og det hele!
Normalt?
Jeg synes at akkumulatorerne er blevet stedse mindre i den tid hvor jeg
har kørt motorcykler og specielt Guzzi og BMW-R kørte (tidligere?) med
kolossale akkumulatorer.
Normen i dag ligger ikke langt over 10Ah - Er det dén str. du skønner
til 2 timers brug??
> (-og så bytte batterier på de to motorcykler, for 2 timer senere at
> bytte igen!)
>
Jup - Under forudsætning at de to modeller matcher batterier!
Et par klubkammerater kørte hjem fra sydfrankrig på et par GT750'ere
v.h.a. tricket!
--
Armand.
| |
Hekto (28-05-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-05-06 13:16 |
|
> Jup - Under forudsætning at de to modeller matcher batterier!
> Et par klubkammerater kørte hjem fra sydfrankrig på et par GT750'ere
> v.h.a. tricket!
Nej, det er godt nok på rigtige motorcykler man kan dét! På de nye
modeller er der jo sparet på alt, så der er kun lige strøm nok til 2
tryl på starteren!
Jeg ved ikke hvad 'satndard-akku'en' er på 80'er Ducati'er; men det er
samme størrelse som på Paso'en.
Sidst gennemførst Bremen - Assen - Kbh.
Længste tur gennemført med akku-byt er Hamburg - Bologna - København.
Så var der dog også en racer-lettet krydspind der opgav på vejen hjem,
ca. i Muenchen, og efter at have skaffet en ny, blev lejet lige rettet
for de værdste skader med en nålefil, og så gik turen hjemad. Trods
advarsler, blev reparationen først færdiggjrt efter 1½ år, uden at der
dog havde været problemer i mellemtiden. Såsan en Pantah er ikke lige
til at slå i jorden!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Armand (28-05-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-05-06 13:51 |
|
Hekto skrev:
>> Jup - Under forudsætning at de to modeller matcher batterier!
>> Et par klubkammerater kørte hjem fra sydfrankrig på et par GT750'ere
>> v.h.a. tricket!
>
> Nej, det er godt nok på rigtige motorcykler man kan dét! På de nye
> modeller er der jo sparet på alt, så der er kun lige strøm nok til 2
> tryl på starteren!
>
> Jeg ved ikke hvad 'satndard-akku'en' er på 80'er Ducati'er; men det er
> samme størrelse som på Paso'en.
14Ah, akkurat som Sei'en også har.
CBR'en har 9Ah og GT750 (nu den blev nævnt) har 12Ah. Mine to første
motorcykler: XS360 hhv. 500 havde 12Ah!
Men omkring ombytning er Ah-størrelsen ikke ene-faktor: Polernes
placering og ditto for udluftningsstuts skal også matche!
--
Armand.
--
Armand.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (29-05-2006)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 29-05-06 14:32 |
|
> 14Ah, akkurat som Sei'en også har.
> CBR'en har 9Ah og GT750 (nu den blev nævnt) har 12Ah. Mine to første
> motorcykler: XS360 hhv. 500 havde 12Ah!
Carinas GPZ 500 S har et 14Ah batteri! På en CB 500 er der et 9Ah. Kawa har
igen levet op til navnet "KHI".
DR'en har et 5Ah batteri fra en knallet
--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85
Polyteknisk MC og Ténéré.dk
| |
Hekto (29-05-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-05-06 15:06 |
|
Jens Jacob Bager Jensen formulated the question :
> DR'en har et 5Ah batteri fra en knallet
- og pedal!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!
| |
Joakim (03-06-2006)
| Kommentar Fra : Joakim |
Dato : 03-06-06 16:32 |
|
Joakim skrev:
> Hej,
>
> MC'en har en nedsmeltet ensretter, så hovedsikringen skydes af. Kobler
> jeg stikket til ensretteren fra kan jeg starte mc'en.
>
> Mit spørgsmål er:
> Ensretteren har det formål at konvertere fra ac til dc, men undgår jeg
> problemer hvis jeg kører mc'en til værksted, ca 20 km? Dvs, sker der en
> større katastrofe, hvis jeg gør det?
>
> Mvh Joakim
Så kom der en ny ensretter i, skiftet på garantien af Stevens MC. Ikke
udskiftet med en original, men på værkstedets initiativ udskiftet med
en.... JEP, en Schnabel! Kanon, da man har hørt meget positivt om den.
Umiddelbart bliver den absolut ikke så varm som den originale.
Top-muffin, siger jeg bare.
/Joakim
| |
Steen Gruby (03-06-2006)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 03-06-06 17:04 |
|
On Sat, 03 Jun 2006 17:31:56 +0200, Joakim <jokkefar@hotmail.com>
wrote:
Hej Joakim.
>
>Så kom der en ny ensretter i, skiftet på garantien af Stevens MC. Ikke
>udskiftet med en original, men på værkstedets initiativ udskiftet med
>en.... JEP, en Schnabel! Kanon, da man har hørt meget positivt om den.
>Umiddelbart bliver den absolut ikke så varm som den originale.
>Top-muffin, siger jeg bare.
>
Det bytte skal du være glad for.
Det forunderlige ved Schnabels produkter er at de både er billigere og
bedre end de originale.
Lige der er der noget der er smuttet med hensyn til pris og kvalitet
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (03-06-2006)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 03-06-06 17:23 |
|
> Lige der er der noget der er smuttet med hensyn til pris og kvalitet
.... eler lige dér er der for en gangs skyld overenstemmelse - til
kundens fordel!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
|
|