Airoh & HJC Hjelme ?
Fra : Ukendt

Dato : 25-05-06 13:38

Hej NG.

Er i min søgen efter en lettere afløser til min Caberg Justissimo (1840g),
faldet over Airoh Dragon en Carbon/Kevlar hjelm med en vægt på ca.1200g ,
samt en HJC HQ Carbon med en vægt på ca.1150g

Har endnu ikke prøvet nogen af dem, men kan se på nettet (
http://www.mc-select.dk/ ) at Køge Mc forhandler begge mærker, så er der jo
mulighed (teoretisk) for at hoppe fra den ene til den anden model

Er der nogen der har erfaring med det to mærker, ikke nødvendig vis de samme
modeller, som de gerne vil dele lidt ud af ?

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 25-05-06 15:27

> [...]
> faldet over Airoh Dragon en Carbon/Kevlar hjelm med en vægt på ca.1200g ,
> samt en HJC HQ Carbon med en vægt på ca.1150g

Jeg har en Airoh Warrior 2, den er er jeg ret glad for, selvom visiret er
lidt pebret i prisen, men dog billigerer i DK end i DE. Der findes også en
del reservedel til Airoh hjelmene, og inder foret er vist udtageligt og
lavet af " CoolMax".

Kæresten har en HJC ZF8 som hun også er glad for. Dog synes jeg den ser ud
som om den er lavet lidt billigere end min Warrior, men sikkerheden fejler
ikke noget, der er bare noget ved luftkanalerne der ser billigt ud, men det
fungerer fint.

Jeg tror ikke du går forkert i byen med nogen af dem, men personligt ville
jeg vælge Airoh, sådan rent designmæssigt.

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
Suzuki GSX-R 250

Fra : Armand

Dato : 25-05-06 15:45

Jon&Ann-Rikka skrev:
> [...]
> del reservedel til Airoh hjelmene, og inder foret er vist udtageligt og

Linnea købte sig en Warrior II ud fra en forelskelse i et stars&stripes
decor som hun så tilfældigt:
Den er ikke så blød i foret som hendes AGV Ghost og er temmelig nøgen
omkring kind og kæbe hvorfor der også er anderledes højt træk bag
visiret på den.
Men den sidder langt bedre på hendes(!) hoved end AGV'en og trods træk
under op har den ikke samme tendens til at løfte sig i fartvinden som
AGV'en har.

Hun så den tilfældigt Hos Frankie i Randers hvor den kostede 1200,-, men
de havde lige netop ikke hendes sædvanlige størrelse (hvorved hun fik
bekræftet at de to sideliggende størrelse ikke matcher!) så hun fik ikke
én med hjem den dag.
Efterfølgende fandt hun ud af at KS, der egentlig = mc-select, havde den
på tilbud til 800,-kr - men så ikke i de rette farver.

Hvad gør en hærdet E-bay hund så? Finder den hjemme foran PC'en og får
den ind ad døren til 375,-kr
Til dén pris har alle råd til en ekstra hjelm!

--
Armand.

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 27-05-06 12:23

> [...]
> Men den sidder langt bedre på hendes(!) hoved end AGV'en og trods træk
> under op har den ikke samme tendens til at løfte sig i fartvinden som

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Det er faktisk sjovt du nævner lige præcis at AGV-hjelmen hæver sig i
fatvinden, det gør min gamle AGV Rossi replica nemlig også... Gad vide om
det er et generelt problem ved AGV ???

Fra : Armand

Dato : 28-05-06 12:38

Jon&Ann-Rikka skrev:

> Det er faktisk sjovt du nævner lige præcis at AGV-hjelmen hæver sig i
> fatvinden, det gør min gamle AGV Rossi replica nemlig også... Gad vide om
> det er et generelt problem ved AGV ???

Det har ikke generet så jeg har tænkt nærmere over det ved min AGV!
Men jeg vil lige holde xtr øje mæ'ed i den nærmeste fremtid, og hvis det
pludselig begynder at genere mig, så er det din skyld at du ved det :-|

--
Armand.

Fra : Gert

Dato : 27-05-06 19:57

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> [...]

> Er der nogen der har erfaring med det to mærker, ikke nødvendig vis de samme
> modeller, som de gerne vil dele lidt ud af ?

Nu du nævner hjelme . . . .
Så her jeg lige fået en ny Nolan X-801R Replica Checa
Til en sum af 2999 . . .
Go' pris for en af Nolans Replica tophjelme
Kanon hjelm, jeg havde også en Nolan før, men en ældre model.

http://www.mc-direct.dk/catalog/product_info.php?products_id=166&osCsid=ee30222d1a62b9e64b9b881a09758570

Mvh.
Gert

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 29-05-06 07:42

"Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> writes:

> Er der nogen der har erfaring med det to mærker, ikke nødvendig vis de
> samme modeller, som de gerne vil dele lidt ud af ?

Jeg har en HJC cross hjelm, og pris og kvalitet ser ud til at hænge fint
sammen.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.