Endnu en gang: (Lidt) tyskhjælp, please
Fra : Finn og Angela

Dato : 25-05-06 09:25

Hej

Sidder m. en kopi af en tysk reg.attest og der er en bemærkning, jeg ikke
forstår:

Sclussl. u. fahrtricht. anz. nicht bauart gepr., "in etwa wirkung nachgew.
**

nedenunder står der så (det kan jeg forstå, men ved ikke om det har
sammenhæng med ovenstående?):

Ziff. 20: Muss lauten: 100/90 - 19 54H

(Ciffer 20 er dækstørrelse foran, bemærkningen går på, at der står 16 (i
stedet for 19 for foran) både for for og bag) .

Men den øverste gang forkortelser kan jeg ikke greje..

På forhånd tak,
Finn

Fra : Dr.Enduro

Dato : 25-05-06 18:57

Hej

> Sclussl. u. fahrtricht. anz. nicht bauart gepr., "in etwa wirkung nachgew.

Schlusslicht und Fahrtrichtungsanzeige nicht bauartgeprüft, in etwa
Wirkung nachgewiesen

=

"baglygte og blinkere er ikke godkendt til denne model, men de virker
efter hensigten."

I Tyskland skal alt, hvad man sætter på cyklen, godkendes af TÜV
(synshallen), medmindre det har et ABE-Nummer til lige netop ens
mc-model. Baglygten og blinkerne er altså uoriginale og, så vidt jeg kan
se, ikke specifikt godkendt til denne model (=ABE), men synshallen har
godkendt dem.

Det nedenunder (med dækstørrelsen) har ikke noget at gøre med det andet.
Der er kun visse størrelser dæk, der er godkendt til en model, hvis man
vil have andre, skal de også godkendes i en synshal, jeg formoder, det
er det, der er sket (eller også er der tale om en slåfejl i den
oprindlige tekst, der så er blevet rettet 16->19).

--

Hilsen Jan

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-06 18:15

"Finn og Angela" <afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> forstår:
>
> Sclussl. u. fahrtricht. anz. nicht bauart gepr., "in etwa wirkung nachgew.

Schlusslicht und fahrtrichtung anzeiger nicht bauart geprüfft,
gætter jeg på.
Baglys og forreste blinklys er ikke af godkendt design/konstruktion

"in (aner det ikke, trykfejl ?, måske kein) etwa wirkung nachgewiesen
der har ikke kunnet konstateres nogen virkning,(det virker ikke)

poul

Fra : Finn og Angela

Dato : 25-05-06 22:41

Hej Poul og Jan

Mange tak, det kaster jo lidt lys over sagerne. Blinkere er ihvertfald
uoriginale, men både de og baglys virker, så det burde vel ikke give
problemer herhjemme?

Jeg tror også det er en slåfejl mht. dækstørrelser (specs. på modellen siger
ihvertfald 19" foran)

Hilsen Finn

Fra : Armand

Dato : 26-05-06 01:46

Finn og Angela skrev:
> [...]
> problemer herhjemme?
>
> Jeg tror også det er en slåfejl mht. dækstørrelser (specs. på modellen siger

Jeg kunne heller ikke forestille mig at det var de 19", men derimod at
belastnings-koden er mindre end "54" på de monterede dæk :-/

--
Armand.