Er der nogen der har erfaringer med Suzuki~
Fra : Carsten

Dato : 23-05-06 21:04

Er blevet dybt forelsket i denne model, er det en model nogen har positive
eller negative erfaringer med?

MVH Carsten
XJ600 1988

Fra : tb

Dato : 23-05-06 21:52

> Er blevet dybt forelsket i denne model, er det en model nogen har positive
> eller negative erfaringer med?

Den er flot (smagssag naturligvis og kører godt, meeen søg lige tilbage
i tiden på denne gruppe. Suzukis oliekølede motorer, især i GSX-F erne er
vilde med at æde knastaksler og de er dyre :-/ Dette har der været en del
skriverier igennem tiden om...

Fra : MKS - 74

Dato : 24-05-06 00:32

On Tue, 23 May 2006 22:51:41 +0200, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:

>Den er flot (smagssag naturligvis

Hvis man godt kan li' et badekar ja...

>og kører godt

Synes jeg så ikke, jeg har kørt 2 helt nye, og det er ærligt talt
noget af en skuffelse (vi var 2 og vi var _helt_ enige) både
motormæssigt og køreegenskabsmæssigt - Hvis man er til touring, så ja
måske, vil man derimod gerne ha' en MC med lidt bedre egenskaber til
sjov og det skal være en Sutte, så er en SV650'er langt sjovere
IMO....Ikke imponeret over hverken design eller cyklen som sådan.

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 15:37

--

> Hvis man godt kan li' et badekar ja...

Ja spørger du mig ligner den et badekar og kører som en pølsevogn .....
Havde selv engang en gammel 600F'er uha uha hadede den så meget at jeg ikke
havde mc overhovedet i 2 år indtil jeg kom til prøve en CBR600 ... Så vende
livsglæden tilbage.

Summa er ... Prøv en 600 F'er og f.eks. en CBR600 ZX6'er og dan dig dit eget
indtryk.

Om den er pæn eller ej er jo samg og behag ... nogen vil ha moderen andre
datteren.

Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 24-05-06 06:29

> Er blevet dybt forelsket i denne model, er det en model nogen har positive
> eller negative erfaringer med?

Hej Carsten

Et badedyr med en motor der ikke er verdenskendt for sin holdbarhed. Det
største plus ved cyklen er en lav nypris for en fuldkåbemodel. Der er masser
af fede motorcykler derude (ikke nødvendigvis alle CBR'er, så led videre.
Hvad med en ZZR 600 "E" model?

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Carsten

Dato : 24-05-06 06:46

> [...]
> masser af fede motorcykler derude (ikke nødvendigvis alle CBR'er, så led
> videre. Hvad med en ZZR 600 "E" model? SYNTES DEN SER LIDT KLODSET UD

Nu bliver det kaldt for et badedyr/kar, men er den ok som transportmiddel
(motorvej)

ZZR 600 "E" model? (SYNTES DEN SER LIDT KLODSET UD)

Har også set lidt på banditten (600), det skal lige siges at det er ikke
til vejræs, men decideret til små ture med fruen (så må det ikke ligne en
racer, det er vist noget psykologisk som siger hende det ) og så
transportmiddel til mig.

MVH
Carsten
www.mc-zinnegaz.dk

Fra : tb

Dato : 24-05-06 09:16

> [...]
> til vejræs, men decideret til små ture med fruen (så må det ikke ligne en
> racer, det er vist noget psykologisk som siger hende det ) og så

Ja den er meget populær, men det er dybest set samme maskine, blot droslet
lidt anderledes - og så uden plastik

I den genre ville jeg da også kigge på FZS600...

Fra : MKS - 74

Dato : 24-05-06 10:21

On Wed, 24 May 2006 07:46:08 +0200, "Carsten"
<carsten@FJERN_DETTEmc-zinnegaz.dk> wrote:

>Nu bliver det kaldt for et badedyr/kar, men er den ok som transportmiddel
>(motorvej)

Jeg vil tro at det er meget få MC'er som ikke er det...

> ZZR 600 "E" model? (SYNTES DEN SER LIDT KLODSET UD)

Øhhhh - og en GSX-F'er i sammenligning? , nej ok det er jo meget
individuelt den slags

> [...]
>til vejræs, men decideret til små ture med fruen (så må det ikke ligne en
>racer, det er vist noget psykologisk som siger hende det ) og så

Du er sikker på at i ikke skal ha' en bil istedet - Du har ikke så
store krav og det er fair nok, en F'er kan sagtens opfylde dem. At
nogle af os gerne vil ha' noget mere inspirerende/nyere teknik (F'eren
er tudsegammel teknik med en ny kåbe) kan du jo være ret ligeglad med.
Som JJ siger, der er masser af fede(re) cykler derude, men cyklen er
vel ok billig (ikke billig nok IMO) og kan det basale.

Fra : Armand

Dato : 25-05-06 10:10

MKS - 74 skrev:

>...... men cyklen er vel ok billig (ikke billig nok IMO) og kan det basale.

Jeg har det indtryk at brugtprisen dikteres af at der er adskillige
"varme kartofler" der skydes af til lav pris (frem for at ofre en større
sum på en knastudskiftning) :-|

--
Armand.

Fra : AP Skovsen

Dato : 26-05-06 17:01

Armand wrote:

> Jeg har det indtryk at brugtprisen dikteres af at der er adskillige
> "varme kartofler" der skydes af til lav pris (frem for at ofre en større
> sum på en knastudskiftning) :-|

Det kan man mene... Jeg vil så vælge at være uenig.
Min GSXF'er er sat "relativt" billigt til salg.
Det er dog ikke en varm kartoffel, som skydes af til lav pris, det er en
velkørende motorcykel.
Det notoriske problem med knastakslen på den gamle (præ-98) har jeg
aldrig hørt er forekommet på den nye version, og de mekanikere jeg har
snakket med har været enige...

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Fra : Armand

Dato : 26-05-06 17:08

AP Skovsen skrev:

> Det kan man mene... Jeg vil så vælge at være uenig.
> Min GSXF'er er sat "relativt" billigt til salg.
> Det er dog ikke en varm kartoffel, som skydes af til lav pris, det er en
> velkørende motorcykel.

Hvis du læser mine ord igen så er det prislejet der dikteres af dem der
skyder billige skadede modeller af, så dét dækker jo også din velkørende
motorcykel, der åbenbart ikke kan sælges til højere pris :-|

--
Armand.

Fra : AP Skovsen

Dato : 24-05-06 12:58

Carsten wrote:

> Nu bliver det kaldt for et badedyr/kar, men er den ok som transportmiddel
> (motorvej)

Uha uha, ja, det er ikke alle der bryder sig om GSXF'erens bløde former
- jeg synes den er flot, og er meget glad for min cykel.
Den kører godt, er behagelig også ved højere hastigheder (motorvej).
Synes den ligger godt i svingene, og har som Bager skriver, en
overkommelig nypris for en cykel med fuldkåbe.
Jeg købte min som første cykel sidste år, men har dog lige sat den til
salg igen, da jeg skal bruge nogle kontanter til sommer, og så køber nyt
til efteråret.

Fra : Morten dahl

Dato : 24-05-06 22:20

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:4473ef06$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

> Hej Carsten
>
> Et badedyr med en motor der ikke er verdenskendt for sin holdbarhed.

Rolig nu bager der hvis modellen er fra efter 1998 er problemet med
knaster IMHO helt væk.. har altså set mange af disse gennem årene.

Og fælles for Oliekølede suzuki motorer er at er motoren fra før ´98
(facelift på badedyret) har de ALLE slidte knaster, er de fra efter er
problemet løst (tog dem så til gengæld også kun ca 10år)

Men jeg istemmer gerne, modellen er ikke den mest inspirerende at køre på..
så har du lidt hang til kurver og såen.. så kig efter noget andet.

--

Morten Dahl

Fra : Armand

Dato : 25-05-06 10:16

Morten dahl skrev:

> ...før´98 (facelift på badedyret) har de ALLE slidte knaster, er de fra
> efter er problemet løst (tog dem så til gengæld også kun ca 10år)

Ca. ti år?
Mere end ti år (gsxr750 er fra '85):-|

--
Armand.

Fra : Janus

Dato : 25-05-06 12:29

> [...]
> største plus ved cyklen er en lav nypris for en fuldkåbemodel. Der er
> masser af fede motorcykler derude (ikke nødvendigvis alle CBR'er, så led

Jeg mener GSX 600 F er en af de fedeste cykler i prisklassen, jeg ville da
nok vælge en Hayabusa hvis jeg havde råd, men vi har jo lov at drømme. Det
er den bedste maskine jeg har haft At den så er skide svær at få på
baghjul er jo lidt trist, men med lidt øvelse *GG*

Den ligner imho slet ikke et badekar, men en stor stabil sporttouring
maskine og ikke en lille gal skrabet R-model - men igen smagssag.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-05-06 12:48

Janus wrote:

> Jeg mener GSX 600 F er en af de fedeste cykler i prisklassen, jeg
> ville da nok vælge en Hayabusa hvis jeg havde råd, men vi har jo lov
> at drømme. Det er den bedste maskine jeg har haft

Hmm, du har ikke kørekort endnu vel?

> At den så er
> skide svær at få på baghjul er jo lidt trist, men med lidt øvelse GG

Dét er intet problem, hvis man har hang til den slags. Den er desværre
30-40 kg for tung for min smag.

Mvh
Steen

Fra : Janus

Dato : 25-05-06 15:16

"Steen Schmidt" <sschmidt@nospam.dk> wrote in message

> Hmm, du har ikke kørekort endnu vel?
Næhda.. har ikke kort endnu, men har da kørt lidt hist og pist - godt nok
ikke det store. Hvad fik dig til at spørge?

> Dét er intet problem, hvis man har hang til den slags. Den er desværre
> 30-40 kg for tung for min smag.
Erfaring fra crossmaskiner med det baghjulsfis, og i forhold til det er den
lidt tung *S*

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-05-06 22:08

Janus wrote:

> Næhda.. har ikke kort endnu, men har da kørt lidt hist og pist - godt
> nok ikke det store. Hvad fik dig til at spørge?

Blot at du skrev det var den bedste maskine du havde haft Men ok,
man kan selvfølgelig godt have MC uden kort (også på lovlig vis).

> Erfaring fra crossmaskiner med det baghjulsfis, og i forhold til det
> er den lidt tung S

Ja, det er lidt synd at sammenligne GSX-F'eren med en knopracer

Mvh
Steen