Dainese vs Rukka
Fra : Jeppe Høiby

Dato : 23-05-06 17:54

Jeg har kigget en del på tøj fra Rukka og Dainese (har også været ude at
prøve). Jeg tænkte på, om man kan sige noget generelt om de to mærker,
eller om man bare skal rulle en terning og vælge efter udfaldet...?

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-05-06 19:28

Jeppe Høiby <invalid@example.com> writes:

> Jeg har kigget en del på tøj fra Rukka og Dainese (har også været ude at
> prøve). Jeg tænkte på, om man kan sige noget generelt om de to mærker,
> eller om man bare skal rulle en terning og vælge efter udfaldet...?

De er begge kendt som gode mærker. Rukka er typisk lidt dyrere end
Dainese. Mere kan man vel ikke sige uden at du nævner specifikke
modeller, og så kan jeg næppe sige noget. Prøv at spørge hos en
forretning der handler med begge dele, fx Aagesen (så vidt jeg
husker).

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Michael Kristensen

Dato : 23-05-06 19:39

> Prøv at spørge hos en
> forretning der handler med begge dele.

Nogle forretninger kan have den mening, at det de har størst fortjeneste på,
også er det bedste.

Fra : Jeppe Høiby

> [...]
> modeller, og så kan jeg næppe sige noget. Prøv at spørge hos en
> forretning der handler med begge dele, fx Aagesen (så vidt jeg

Måske kan du gennemskue om Dainese har en model, der matcher Rukkas APR3?

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-05-06 20:12

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> writes:

> Nogle forretninger kan have den mening, at det de har størst fortjeneste på,
> også er det bedste.

Ja, det er klart. Det skal man altid have med i baghovedet når man
handler med nogen.

Ham du køber en MC af vil også gerne sælge den med mest mulig
fortjeneste og rådgiver måske derfor heller ikke helt uvildigt. Det
kan man vel godt forstå.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-05-06 09:29

Jeppe Høiby <invalid@example.com> writes:

> Måske kan du gennemskue om Dainese har en model, der matcher Rukkas APR3?

Det tror jeg ikke du skal regne med. Jeg har ikke for alvor kigget på
den slags siden jeg selv købte tøj for halvandet års tid siden. Det
lyder som om du selv har sat dig ret godt ind i tingene. Når du endda
har været ude og prøve, så har du vel dannet dig et godt overblik?

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : AP Skovsen

Dato : 24-05-06 14:44

Jeppe Høiby wrote:
> Jeg har kigget en del på tøj fra Rukka og Dainese (har også været ude at
> prøve). Jeg tænkte på, om man kan sige noget generelt om de to mærker,
> eller om man bare skal rulle en terning og vælge efter udfaldet...?

Begge mærker har ry for at være fin kvalitet..
Synes du skal vælge det sæt der passer bedst, og det du helst vil have

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Fra : Jeppe Høiby

> Begge mærker har ry for at være fin kvalitet..
> Synes du skal vælge det sæt der passer bedst, og det du helst vil have

Ja, du har ret, og ender det med Dainese, så har jeg jo også sparet
nogle kroner ift. Rukka

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 15:40

"Jeppe Høiby" <invalid@example.com> wrote in message
> [...]
> prøve). Jeg tænkte på, om man kan sige noget generelt om de to mærker,
> eller om man bare skal rulle en terning og vælge efter udfaldet...?

Jeg 1 stk. Rukka goretex jakke og et stk. Dainese goretex jakke ..... Begge
er fine dress og der er ikke meget at sige om kvaliteten på de to den er
100% iorden. Så er det mere designet og pasformen der skal få dig til vælge.

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Jeppe Høiby

> [...]
> 100% iorden. Så er det mere designet og pasformen der skal få dig til vælge.

Må jeg spørge, hvilke modeller du har? Og jeg vil også gerne høre noget
om åndbarheden. Altså hvordan de er i 25+ graders varme.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Anders Majland

Dato : 24-05-06 20:03

> Må jeg spørge, hvilke modeller du har? Og jeg vil også gerne høre noget om
> åndbarheden. Altså hvordan de er i 25+ graders varme.

Det kan jeg godt svare på uanset om det er den ene eller anden model - de er
for varme ! Altså til at holde stille i solen en vindstille dag, men så
snart jeg bare triller lidt kan jeg godt holde temperaturen nede. Ved at
åbne velcroen ved hænderne er det nemt at få blæst noget luft igennem
jakken, mens det kniver mere for benene. Men inden jeg købte rukka havde jeg
nogle IXS bukser der var tætte som en plastikpose.... Altså jeg kan stadig
godt blive klam men slet ikke som med IXS'en (Mener de hed tundra eller
sådan noget) Selv med Goretex er der jo grænser for åndbarheden ...

Fra : Janus

Dato : 25-05-06 12:10

Hej Jeppe

Nu er det ikke et decideret svar på dit spørgsmål, men jeg står selv i en
lignende situation vedr. beklædning. Jeg har efter megen tids søgen, fundet
nogle ret gode anmeldelser på Teknic (Rukka og Dainese kan ikke være med i
den kaliber). Jeg er grøn som dig, men overvejer kraftigt at købe deres
Violator jakke -
http://www.teknicgear.com/catalog.php?categoryid=2&materialid=0&styleid=1 -
nederst til højre.

Teknic udmærker sig ved en ret ny og kontroversiel måde at sy på sammensætte
materialer på, mange mener det er fremtidens svar på mc-jakker. Well, tag et
kig og lad mig høre hvad du mener om det.

PS: Hvordan går det forresten hos TipTop? *GG*, jeg har 1kørelektion og bane
tilbage og så skal jeg bare derudaf

Hygge

Fra : Jeppe Høiby

> [...]
> materialer på, mange mener det er fremtidens svar på mc-jakker. Well, tag et
> kig og lad mig høre hvad du mener om det.

Hej Janus

Teknic ser også lækkert ud, men jeg kender det ikke, så jeg må lige
researche lidt Og så ved jeg egentlig heller ikke hvad forskellen er
på en læderjakke med Goretex og en tekstiljakke med Goretex... Teknic
har begge dele, kan jeg se.

> PS: Hvordan går det forresten hos TipTop? *GG*, jeg har 1kørelektion og bane
> tilbage og så skal jeg bare derudaf
>
> Hygge

Det går fint hos TipTop, jeg var lige på 2. lektion rundt på
Frederiksberg/Valby her for et par timer siden. Jeg styrtede da ikke...
hehe... Lidt irriterende, at der er så lang ventetid hos politiet, så
jeg bliver nok desværre først klar i august (jeg har lige en ferie
indimellem teoriprøven og den praktiske prøve) :-/

Nå, men du er jo snart færdig, jeg håber det går godt med de sidste
lektioner

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Anders Majland

Dato : 29-05-06 14:21

> Og så ved jeg egentlig heller ikke hvad forskellen er på en læderjakke med
> Goretex og en tekstiljakke med Goretex... Teknic har begge dele, kan jeg
> se.

Læderjakken er vel bare længere tid om at tørre efterfølgende -
Goretexmenbranen bør jo alligeve holde en tør, men den er også afhængig af
ikke at blive våd på ydersiden. Er goretex'en først våd kan man ikke længere
ånde igennnem den

Det gælder både for læder og tekstil at yderjakken skal imprægneres så mest
mulig vand "perler af" istedet for at suge ind i materialet.

Fra : Jeppe Høiby

> [...]
>
> Det gælder både for læder og tekstil at yderjakken skal imprægneres så mest
> mulig vand "perler af" istedet for at suge ind i materialet.

OK, tak, så tror jeg det bliver tekstil og så skal der dælme
imprægneres!

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>