CBR 600 f4 (pc35) motorolie
Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 23-05-06 14:27

Jeg har lige købt mig en dejlig cbr 600. Der fulgte dog ingen manual
med den. Er der nogen her som ejer en, eller som ved hvilken motorolie
jeg skal bruge, 10w40 eller 10w50?

På forhånd tak

Fra : KværnMaster

Dato : 23-05-06 18:18

Rune F. Christiansen wrote:
> Jeg har lige købt mig en dejlig cbr 600. Der fulgte dog ingen manual
> med den. Er der nogen her som ejer en, eller som ved hvilken motorolie
> jeg skal bruge, 10w40 eller 10w50?
>
> På forhånd tak

Hejsa Rune, jeg har netop fået min CBR 600FS2 (indsprøjtning) fra service,
og den har fået 10/50...

Iøvrigt tillykke med købet!!

Mvh. Jan

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 23-05-06 19:51

On Tue, 23 May 2006 19:18:17 +0200, KværnMaster wrote:

> Hejsa Rune, jeg har netop fået min CBR 600FS2 (indsprøjtning) fra service,
> og den har fået 10/50...

Ditto for min CBR 600 F4.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Richard

Dato : 23-05-06 19:19

Rune F. Christiansen wrote:

> Jeg har lige købt mig en dejlig cbr 600. Der fulgte dog ingen manual
> med den.

Hva', var den ikke komplet? - skädesläs ejer, ham/hende den tidligere

> Er der nogen her som ejer en, eller som ved hvilken motorolie
> jeg skal bruge, 10w40 eller 10w50?

Hvis det kan være til hjælp, kan du hente brugermaualen til den aktuelle
japanske CBR600RR på Honda's dertil indrettede side:
http://www.honda.co.jp/manual-motor/

Den er selv sagt på japansk; men oliespecifikationerne viskositet, API- og
JASO-grade fremgår i klart sprog, dvs i arabertal og latinske bogstaver.
Med lidt held står der også, hvilken af Honda's egne olier, de anbefaler
til den model fx G1, G2 etc - af oliebeskrivelserne andetsteds på Honda's
web-site kan du deraf se, om den anbefalede er en mineralsk, semi- eller
fuldsyntetisk motorolie

Alternativt kan du måske se oliespecs i servicedata på
klaeinjung.de/techdata, hvis din model er med der

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Rune F. Christiansen

Dato : 23-05-06 22:53

Det var nu ikke ejerens skyld at der ingen manual var med, han havde
heller ikke fået en med da han købte den i sin tid ( også brugt )
men absolut ikke skødesløs. Den er yderst velholdt og går bare som
en drøm, alle service overhold osv. Nu har jeg jo kun haft den i to
dage men er yderst tilfreds indtil videre.

Tak for svarende.

Mvh Rune