Kort anmeldelse af Nolan N82 plus
Fra : Anders Majland

Dato : 23-05-06 13:23

Så har jeg også kørt en tur med den ...

Det var lidt en sjov oplevelse at afhængit af model passede enten en L eller
XL Nolan hjelm - jeg havde egenligt det indtryk at en hjelm fra et fabrikat
havde en model og man derfor ville kunne regne med at en have man fundet
fabrikat og hjelm der passede en så kunne man købe en anden model ubeset -
men der er jeg blevet klogere ...

Jeg var usikker på om jeg kunne finde ud af besværet med dobbelt D ring
istedet for et "moderne" klik system. Det virker faktisk forrygende og er
ligeså nemt som at bruge de clicklåse jeg har prøvet. Remmen tages ikke helt
ud af ringene (Er et ECE krav idag) så det er bare at tage den over hovedet
og stramme til istedet for at rode med at ramme de to halvdele sammen. Der
sidder så også en lille rød strop som man bare hiver i for at løsne den
igen.

Viseret fungerer som ventet rigtigt godt og det lukker helt tæt når det er
clipset i - det er dog begrænset hvor meget jeg har kørt med det halv åbent.
Nolan indervisiret kender jeg jo fra den gamle klaphjelm og det virker også
efter hensigten.

Og så til støjen - det er den nok ganske gennemsnitlig. Der blæser en god
frisk vind idag og der kommer meget vindstøj op under hjelmen. Jeg tog den
lille aprilia idag hvor jeg har hovedet helt fri af turbulens fra maskinen
og jeg kunne dæmpe støjen gevaligt med en behandsket hand op under kanten.
Men der er ikke nogen susen af betydning fra hverken visir eller udluftning.

Bukker jeg hovedet fremover som man sidder på en bambusraket er støjen meget
mindre end ved min oprejste kørestilling.

Så til 972,50kr synes jeg den er et godt køb.

Hvis du har et abb på tyske motorrad kan den også findes i deres store
hjelmtest fra 2005 - jeg har ikke et abb på motorrad men skulle en anden
downloade den vil jeg da gerne se et resume

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 10:39

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4472feb8$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Så har jeg også kørt en tur med den ...

Har du vejet den ?, jeg er lidt træt af min Caberg Justissimo , primært pga.
vægten, der siger 1840g

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Anders Majland

Dato : 24-05-06 12:07

> Har du vejet den ?, jeg er lidt træt af min Caberg Justissimo , primært
> pga. vægten, der siger 1840g

Nej, men den er mærket 1590 mens min gamle nolan n100 klaphjelm skulle veje
1640

/A