At skifte forsikring?
Fra : Lasse Nygaard

Dato : 23-05-06 12:08

Hejsa!

Jeg vil gerne skifte forsikring til GF, da de kan gøre det for det halve.

Men hvad kræver det af mig, skal jeg ned på motorkontoret og have
udstedt en ny reg. attest eller hvorledes fungerer det?

På forhånd tak, hilsen Lasse

Fra : Molnit

Dato : 23-05-06 12:16

Lasse Nygaard skrev:
> [...]
>
> Men hvad kræver det af mig, skal jeg ned på motorkontoret og have
> udstedt en ny reg. attest eller hvorledes fungerer det?

   Du ringer til GF, aftaler det med dem... skriver under på deres
parpire, og så flytter de det hele for dig, samt raportere til
motorkontoret at du har den hos dem nu.

   På seæve din Reg. Attest står der intet om forsikring, så den beholder
du som du plejer, det er kun ved salg eller ændring i reg. typen at man
for en ny.

--
VH
Lars Molnit

Fra : jesper@FJERNveloce.d~

Dato : 23-05-06 12:33

Hej

Molnit <news@molnit.com> writes:

> [...]
>
>    På seæve din Reg. Attest står der intet om forsikring, så den
> beholder du som du plejer, det er kun ved salg eller ændring i

Men det er ikke sikkert det nuværende forsikringsselskab bare vil
opsige forsikringen. Forsikringen får sikkert lov til at køre perioden
ud. Tricket med at "omregistrere den" ville dog kunne gøre det... Men
det koster jo også....

--
Jesper
http://www.veloce.dk

Fra : Jeppe Høiby

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 26-05-06 07:14

Jeppe Høiby wrote:
> [...]

Sjov hjemmeside.
jeg faldt over en af deres artikler...>
http://www.forsikringenshus.dk/Det_mener_vi/Nyheder/23_05_06_ikke_dyre_forsikringer.aspx

"Forsikringer er ikke dyre i Danmark." LOL

Things that try to look like things, often look more like things, than
things do.
Gsx 1100 EX Ducati ST4

Fra : Jeppe Høiby

Fra : runes-mc.dk

Dato : 23-05-06 13:26

Jeg stod i samme situation da jeg fyldte 25 og Tryg pludselig kunne
forsikre mig til det halve af TopDK.

Jeg snakkede med Tryg og de sagde de kunne ordne det hele, men
undervejs opstod en misforståelse; jeg troede jeg skulle betale TopDK
MÅNEDEN ud, men i virkeligheden skulle jeg betale dem ÅRET ud (og så
var skiftet pludselig ligegyldigt, for så sparede jeg jo ikke noget).
Noget tid gik uden jeg modtog papirer fra Tryg og da jeg så ringede
til dem igen og endelig forstod hvordan det fungerede fortalte de at de
kunne lave et "hurtigt" skift, så jeg kunne skifte halvvejs i året
for et gebyr på 50,- kr.
Det gjorde jeg så og venter nu på 1. juni...

Anyway, min pointe er at hvis der virkelig skal spares så skal man
finde en anden måde at flytte forsikringen på.

Mit bud er at man måske kunne opsige forsikringen i det ene selskab og
så oprette en ny i det andet selskab med det samme.

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-05-06 12:19

runes-mc.dk wrote:
> [...]
>
> Mit bud er at man måske kunne opsige forsikringen i det ene selskab og
> så oprette en ny i det andet selskab med det samme.

Er man fræk anmelder man en fuldstændig grundløs skade, såsom at man har
knækket en tand ved at køre på MC'en. Forsikringsselskabet afviser, og
forsikringen er åben for opsigelse fra begge parter.

--
vh
Torben

Fra : Joakim

Dato : 24-05-06 16:34

runes-mc.dk skrev:
> [...]
>
> Mit bud er at man måske kunne opsige forsikringen i det ene selskab og
> så oprette en ny i det andet selskab med det samme.

Skiftede fra TopDK (11000,- ansvar+kasko) til Bauta (4500,-
ansvar+kasko). Bauta meldte at de ville ordne det hele.

TopDK kræver et gebyr på 50,- og jeg har fået refunderet det beløb jeg
har indbetalt til TopDK. Minus de par måneder jeg har kørt selvf.

Nye regler på dette område skulle gøre det nemmere. Meeen der er nogle
selskaber, som er ufine i kanten.
Mvh Joakim

Fra : Nicki Lolk

Dato : 23-05-06 16:08

> Jeg vil gerne skifte forsikring til GF, da de kan gøre det for det halve.

Jeg skiftede fra TopDanmark til GF og de ordnede alt med at opsige den gamle
forsikring.

Jeg blev dog noget overrasket da jeg fik et brev fra CentralRegistret for
Motorkøretøjer, der ganske vist havde fået at vide at min forsikring hos
TopDanmark var ophørt, men de havde ikke fået besked om en ny forsikring. Så
jeg skulle gøre noget inden 8 dage, hvis ikke mc'en skulle bandlyses fra
vejene.

Lidt emailen frem og tilbage med GF ordnede dog det problem.

Mvh. Nicki

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 23-05-06 17:56

Nicki Lolk skrev:

> [...]
> vejene.
>
> Lidt emailen frem og tilbage med GF ordnede dog det problem.

Fik du penge refunderet af TopDanmark?

Fra : Nicki Lolk

Dato : 24-05-06 13:19

> Fik du penge refunderet af TopDanmark?

Jeg ordnede det i december med virkning fra februar, så jeg mener de bare
opkrævede for en kortere periode den sidste gang.

Jeg har i hvert fald ikke betalt for meget :) Og forsikringen faldt fra ca.
22.000 til 11.000 årligt (ansvar og kasko).

Mvh. Nicki