Kenneth Østrup wrote on 22-05-2006 :
> Hej NewsGroup.
>
> Længe siden. Håber i alle nyder det gode skrue vejr for tiden, nu var
> det ellers lige begyndt at blive lækkert kørevejr.
>
> Jeg har over vinteren fået købt mig nogle Mikuni RS34 fladspjælds
> karburatorer til min Honda. (Ja, jeg ved det. Blasfemi! men jeg havde
> ikke 13.000 KR til nogle Keihin FCR35 karburatorer).
>
> Jeg er nu i gang med selv at dyse den ind, så blandingen bare kommer til
> at stå *nogenlunde*. Som det er nu er mine tændrør grå, det er så vidt
> jeg ved, med min meget begrænsede erfaring, stadigvæk et tegn på at den
> kører for magert.
>
> Jeg startede med en hoveddyse str. #125. Og klipsen på nålens midterste
> position. Jeg startede derfor med at hæve nålen et hak, det gav en lille
> smule mere træk og hjalp lidt på den tørre motorlyd = *rigtige retning*
> formoder jeg.
>
> Jeg satte derfor en str. #135 hoveddyse i den og flyttede nålen et hak
> længere op (klips på nederste position).
>
> Tændrørene har en MEGET svag anelse af brun, men de er stadigvæk grå.
> Og jeg er klar over at hvis man skal bruge kill-switch og kobling, for
> at måle blandingen ved det korrekte omdrejningstal.
>
> Jeg står nu bare og er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre for at gå videre.
>
>
> Hvis jeg hopper et par størrelser op i hoveddyse, vil det så hæve
> blandingen på 1/4 -> 4/4 gasområdet, forudsat jeg beholder nålens
> indstilling?
>
> Jeg er i tvivl om der findes en særlig "needle jet" som jeg skal
> udskifte for at hæve benzin blandingen i mellemområdet. Nogle som kan
> give mig en afklaring på det?
> Eller er det bare hoveddysen der omtales?
>
> I så fald, er det vel hoveddyser og nålindstillinger jeg skal rode med?
>
> På forhånd mange tak for jeres tålmodighed med at læse mit indlæg.
> Jeg håber ikke det har været oppe før, jeg kunne ikke umiddelbart finde
> svar på mit spørgsmål ved en Google Groups søgning.
Kun een ting ad gangen! Hoveddysen er kun en del
af festen!
Hoveddysen bestemmer faktisk kun ved fuld gas.
Nålen i det midterste område og tomgangsdyse og
luftskrue i den nederste - sådan skåret over een
kam.
Du skal lave en skala og sætte på dit gashåndtag
så du ved hvor du er henne m.h.t. spjældåbningen.
Så skal du skyde dig rimeligt nøjagtigt ind på
hoveddysen; men husk at der er flere forskellige
nåleprofiler. Der er fede nåle og magre nåle. De
modsvarer det modsatte i hoveddyse.
Når hoveddysen er på plads, kan du så prøve med
tomgangsdysen, da den kun langsomt klinger af op
inod 1/3 gas.
Til sidst kan du så flytte på nålen for at
optimere mellemområdet. Er det ikke til at få på
plads, er det forfra med ny nål og nye dyser.
Find lidt info på web, som f.eks.
http://www.dellorto.it/_Inglese_/documentazione.asp
Mikuni har noget tilsvarende.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!