Hjelm med sol-visir
Fra : Morten Holst

Dato : 21-05-06 23:11

Hej...

Kender i nogen der laver hjelme med sol-visir udover Schuberth?

--
Morten Holst
<<Honda CBR 600F>>

Fra : Mehmet K

Dato : 21-05-06 23:14

> Kender i nogen der laver hjelme med sol-visir udover Schuberth?

Caberg laver dem... Rhyno serien... :)

Mk

Fra : Hekto

Dato : 21-05-06 23:36

> Caberg laver dem... Rhyno serien... :)
>
> Mk

Nolan N101

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Anders Majland

Dato : 22-05-06 09:41

> Nolan N101

Motorhjørnet i Viborg havde åbent hus i lørdags og da jeg kom lige forbi
stak jeg næsen indenfor til et par grillpølser og fik også kigget lidt
hjelme. Nolan's hjelme med solvisir har afaik alle sammen solvisiret
udvendigt, og det finder jeg lidt uheldigt mhs til rengøring osv. Så jeg
endte med at konstatere at det nok mest vår sådan noget deres
markedsføringsafdeling havde fundet på. Når nu de andre har solvisir skal vi
også have det - Med hjelmen er også plastdimser så man kan pille det af og
køre uden ... Men jeg endte med at købe en nolan n82 med 50% rabat (Så var
prisen knap en tusse) Jeg har dog stadig til gode at finde ud af hvor
larmende den er, men den har den fetaure at visiret trykkes ind i en
gummiliste og låses fast foran. (og så selvfølgelig pinlock indervisir).

/A

Fra : Hekto

Dato : 22-05-06 15:29

Anders Majland pretended :
> [...]
> fetaure at visiret trykkes ind i en gummiliste og låses fast foran. (og så

Ja, det er lidt 'påklistret'

Lad os høre hvor meget den støjer!!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer
Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og
Elefanter!

Fra : Gert Schlæger

Dato : 22-05-06 06:14

Mehmet K wrote:

> Caberg laver dem... Rhyno serien... :)

.... og Caberg laver også Justissimo, som kan klappes op i front.

Mch Schlæger

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-05-06 00:33

Morten Holst wrote:

> Kender i nogen der laver hjelme med sol-visir udover Schuberth?

Alle som er påsat HyperOptiks indervisir :)
- og så dugger den heller ikke.

--
Mvh Henrik.

Fra : Henrik & Karina

Dato : 22-05-06 07:37

Henrik Aarfeldt wrote:

> Alle som er påsat HyperOptiks indervisir :)
> - og så dugger den heller ikke.

Jeg har lige købt en caberg, med dobbelt visir dejlig hjælm. visiret
dugger ikke og støjen i hjælmen er minimal i forhold til min gamle shark
hjælm.

Fra : Gaakeligak

Dato : 22-05-06 08:05

Henrik & Karina <pingvinen@webspeed.dk> wrote in news:44715c22$0$38638
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg har lige købt en caberg, med dobbelt visir dejlig hjælm. visiret
> dugger ikke og støjen i hjælmen er minimal i forhold til min gamle shark
> hjælm.

Ditto her. Caberg Solo, model 104. Har endnu ikke dugget for mig, og som
Henrik skriver så er den dejlig støjsvag.

/Knud

Fra : Morten Holst

Dato : 22-05-06 16:38

Hej Alle.

Tak for de gode og hurtige svar. Tror jeg køre op og kigger på en Caberg i
morgen... Kan også bedre li´ prisen :)

Morten

Fra : Hekto

Dato : 22-05-06 19:43

> Jeg har lige købt en caberg, med dobbelt visir dejlig hjælm. visiret
> dugger ikke og støjen i hjælmen er minimal i forhold til min gamle
> shark hjælm.

Hvilken model Caberg?

Fra : Morten Holst

Dato : 22-05-06 20:24

Hej Hekto.

Enten 104 solo eller Rhyno (flip-up)

Morten

Fra : Jens Arnfast

Dato : 22-05-06 18:36

Henrik Aarfeldt wrote:
> Alle som er påsat HyperOptiks indervisir :)
> - og så dugger den heller ikke.

Njae, jeg kan gå med til at den ikke dugger - men solskærm er der ikke
meget af

--
-jens

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 22-05-06 23:12

Jens Arnfast wrote:

> Njae, jeg kan gå med til at den ikke dugger - men solskærm er der ikke
> meget af

Næ, der er ingen sol-skærm, men det var heller ikke det der blev spurgt til.
Men indsat HyperOptiks kan jeg nu køre i direkte modlys, uden gener.

--
Mvh Henrik.

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 11:11

"Henrik Aarfeldt" <henrik@vfkr.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, der er ingen sol-skærm, men det var heller ikke det der blev spurgt
> til.
> Men indsat HyperOptiks kan jeg nu køre i direkte modlys, uden gener.

Hej.

Hvor hurtig er den til at skifte farve, hvis du kommer fra sol og ind i
skygge ?, her tænker jeg mest på skov strækninger, er den helt lys/klar ved
kørsel om aftenen ?

Jeg har selv en Caberg Justissimo med solbrille, brillen er jeg meget glad
for, men vægten af hjelmen er sq' lige i overkanten 1840 g !!, så jeg er på
udkik efter en meget let hjelm, og der er jo ikke så mange på markedet der
har indbygget sol brille, så en HyperOptiks er jo en mulighed .

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-05-06 14:38

Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Hvor hurtig er den til at skifte farve, hvis du kommer fra sol og ind i
> skygge ?, her tænker jeg mest på skov strækninger, er den helt lys/klar ved
> kørsel om aftenen ?

Jeg har ingen tider på skift, men den skifter ikke på et splitsekund.
Dette er i teorien en fordel visse steder og en ulempe andre steder -
men jeg har endnu ikke oplevet situationer, hvor det rent faktisk kunne
mærkes negativt in-real-life.
Den er ikke helt klar når den er lysest - en smule blå at kigge igennem
- men absolut ikke noget der har generet mig ved længerevarende natkørsel.

Det er det bedste tilbehør jeg nogensinde har købt.
Selvfølgelig vil succes'en variere fra person-til-person - sådan er det
jo altid :)

--
Mvh Henrik.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 23-05-06 16:49

Henrik Aarfeldt wrote:
> Næ, der er ingen sol-skærm, men det var heller ikke det der blev spurgt til.
> Men indsat HyperOptiks kan jeg nu køre i direkte modlys, uden gener.

Det kan da godt være at magien bare er feset ud af min HyperOptiks, men
jeg synes ikke den dæmper nok til at kørsel i modlys kan gøres uden
gener.. men hva' faen, solbrillerne har man jo altid med alligevel

--
-jens

Fra : Jeppe Høiby

Fra : Morten Holst

Dato : 22-05-06 20:30

Hej Jeppe.

Nej jeg ved gost at den nok ikke har samme kvalitet end et par gode
solbriller. Men jeg synes at det kunne være meget praktisk da jeg tit
glemmer solbrillerne når jeg køre hjemme fra :)

--
Morten Holst
<<Honda CBR 600F>>

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 20:37

Jeppe Høiby skrev i meddelelsen
<44720cfa$0$15793$14726298@news.sunsite.dk>...
>Til gengæld er det jo *meget* praktisk, og det er nemt at tage "brillen"
>af og på ved skiftende lysforhold.

Og efter kun én tur i aftensolen vil Du aldrig mere være i tvivl

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr