dB-killer indsats...
Fra : Molnit

Dato : 21-05-06 21:05

Hejsa,
   Nogen som har erfaring med disse ? jeg tænker her i, dæmper de nok ? så
jeg kan tage på banedag med sådan en monteret uden brok, eller hisser de
sig så meget op dernede, bare de ser en flot Carbonpotte i race udgave,
så er de ligeglade om den er dæmpet eller ej ?

   Nogen der har en dB måler på sjælland man kan få det tjekket hos næste
wekend når jeg har fået den monteret ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-05-06 22:36

On Sun, 21 May 2006 22:05:07 +0200, Molnit <news@molnit.com> wrote:

Hej Lars.

> [...]
>sig så meget op dernede, bare de ser en flot Carbonpotte i race udgave,
>så er de ligeglade om den er dæmpet eller ej ?

På Anderstorp er det normalt således at "lydguden" skridter fronten
af, og alle med originalpotter får lov til at passere.
MC'er med uoriginale potter bliver målt.
Målemetode:
1 meter bag lydpottens åbning i en vinkel på 45 grader.
Maksimalt lydtryk 95 dBa.
Senere bliver der i løbet af dagen målt ved forbikørsel.
Hvis nogen støjer for meget bliver de hevet ind.
Måleværdien har jeg glemt.

>Nogen der har en dB måler på sjælland man kan få det tjekket hos næste
>wekend når jeg har fået den monteret ?

Jeg har en kalibreret støjmåler.
(Pasoen tangerer de 95 dBa den må i følge godkendelseserklæringen
)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Molnit

Dato : 21-05-06 22:43

Steen Gruby skrev:

> På Anderstorp er det normalt således at "lydguden" skridter fronten
> af, og alle med originalpotter får lov til at passere.

   Yeps, og det er lige præcis denne omtalte "lydguden" som jeg vil støde
på om en lille uges tid :)

> [...]
> Måleværdien har jeg glemt.

> Jeg har en kalibreret støjmåler.
> (Pasoen tangerer de 95 dBa den må i følge godkendelseserklæringen
   Hvor i landet holder du til ? tager jeg fejl, hvis du er fra Fyn af ?

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-05-06 22:48

On Sun, 21 May 2006 23:42:49 +0200, Molnit <news@molnit.com> wrote:

Hej Lars.

>Yeps, og det er lige præcis denne omtalte "lydguden" som jeg vil støde
>på om en lille uges tid :)

Han opfører sig virkelig som gud - Hva' pokker, han også magt til det

>Hvor i landet holder du til ? tager jeg fejl, hvis du er fra Fyn af ?

Godt nok er der også et Stenløse som forstad til Odense, men jeg
befinder mig i det andet noget tættere Kjøwenhavnstrup

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Molnit

Dato : 21-05-06 22:54

Steen Gruby skrev:

> Han opfører sig virkelig som gud - Hva' pokker, han også magt til det

   Ja, han havde været der gangen inden jeg var med sidste efterår :)
Heinrich bande og svovlede over ham, noget med at han holdte en mobil
telefon ud, og spurgte dem i den anden ende om det virkelig ku passe at
det ik larmede for meget.

> Godt nok er der også et Stenløse som forstad til Odense, men jeg
> befinder mig i det andet noget tættere Kjøwenhavnstrup

   Jamen, så har jeg misforstået noget :) hvis jeg nu har den monteret her
på fredag/lørdag ? og aligevel er forbi Lydmuren for at få tjekket den
på feltet ? kan man så lokke dig til at lave en måling ;) for et eller
andet symbolsk ?

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-05-06 23:06

On Sun, 21 May 2006 23:54:17 +0200, Molnit <news@molnit.com> wrote:

Hej Lars.

> [...]
>Heinrich bande og svovlede over ham, noget med at han holdte en mobil
>telefon ud, og spurgte dem i den anden ende om det virkelig ku passe at

Tjaeh, "lydguden" kan virkelig hæve blodtrykket
Jeg har nu den opfattelse at når man kender reglerne er der kun een
vej - Efterlev dem.
Jeg har standardpotter på til banedage, så er der ingen diskussion.

> [...]
>på fredag/lørdag ? og aligevel er forbi Lydmuren for at få tjekket den
>på feltet ? kan man så lokke dig til at lave en måling ;) for et eller

Hvis du aligevel skal på Lydmuren er der ikke langt hertil.
Det er nok fredag der er tale om - Lydmuren har lukket lørdag.
Jeg har fri på fredag, så du kan sende en mail med ca. tidspunkt, så
kan vi se om det passer i min verden.
Regningen skriver vi i en kop øl

--

Steen Gruby