>Selvfølgelig er der benzinrester (HC) i TL'erens udstødning, ellers kan den
>nemlig slet ikke køre. Det er simpelthen nødvendig for at få en antændelig
>blanding i forbrændingsrummet. Ganske få motorer kan fungere med et meget
>minimalt "benzinoverskud", de såkaldte "lean burn" motorer, og TL'eren er
>bestemt ikke en af slagsen
Derfor giver PAIR, eller allerbedst
>katalysator mening.
Hvordan skal luft kunne fjerne en mængde uafbrændt benzin fordi det
bliver tilføjet i selve topstykket efter forbrændingen?!? Hvordan kan
luft virke som en katalysator?!?! Hvorfor virker pairsystemmet så kun
op til 7000rpm og ikke over? Der er jo også uafbrændt benzin ved
højere rpm?
Det som jeg har fået at vide af flere folk der beskæftiger sig med
bl. a justering, motorer osv, er at pairsystemmet er til for at "snyde"
de krav der er om CO tal m.m. Dvs når der måles på
udstødningsgassen, så ser den faktisk renere ud end den er, netop
fordi der bliver tilføjet rent luft i udstødningsgassen! Er det så
forkert?
>Omkring tab af Hk. Hvad er forskellen på to rulninger foretaget samme dag ?
>Du kan faktisk ikke slippe afsted med to ensartede rulninger på samme
>maskine under samme forhold på en dag, så hvad er sansynligheden for at
>noget andet har spillet ind ? En testers fordomme f.eks. :-/
Jeg er udemærket klar over der skal meget lidt til på et felt. De her
rulninger var lavet uden at cyklen var taget ned, og med et par
sekunders mellemrum. Så den afvigelse der måske kunne være ville
ikke være så stor at kurven ville ændre sig så meget!
Men igen, det er i sidste ende pisse ligegyldigt hvad en kurve siger
netop fordi det er et stykke papir. Det skal jo kunne mærkes før det
er sjovt og før det giver mening!
En anden ting! Det pair system får v2 motoren til at skyde af H til
ved motorbremsning, så snart man smider andre potter på end
originale. Det er ligeledes en af grundene til at fjerne det.
>Der er jo også lidt "nu har jeg brugt tid på, og penge på, at optimere min
>mc, nu skal den f....e vise bedre takter", så selvfølgelig er den blevet
>bedre...... med nye udstødninger til en million.
Der er lidt HiFi over
>den slags.
HIfi nørder må ikke sammenlignes med sådan her, men vil da tilføje
at jeg er en af dem der ikke bruger dyre kabler til mit setup, for kan
sq ikke høre forskel. Og jeg har haft meget grej med tiden :)
Altså allerede sidste år da jeg havde TL´eren (inden ombygningen),
da var der stor forskel at mærke på den og en standard! Men det blev
der først da den havde været ved dyno og få lavet et map til den! da
var den en helt anden maskine.
Jeg kender efterhånden mange der kører TL´er og vi bytter gerne
internt! Især motorgang, smidighed og de ting der følger med
powercommander er altså ikke placebo effekt, så må du tro og sige
hvad du vil! Komplet akrapovic sad der så på den i forvejen, og ville
nok ikke selv give 16k for et sådan system! da det er mange penge!
Men uanset hvad du siger, så giver især pc og tit også komplette
systemmer i mange tilfælde en mere "rar" og kontrolabel motorgang,
hvis ellers der bliver efterjusteret! Men selvfølgelig ikke altid, da
er jo er forskel på cykler og da teknologien jo hele tiden udvikler
sig!
Anyway KOmplette systemer er lavet til de folk der kan lide at læse
100% kurver og topheste! :) (eller til de folk der kører tæt på det
røde område, dvs dem der kører bane)
Hvis du nu også påstår aftermarket affjedring og en stivere
bagsvinger også går ind under placebo effekten, så gider jeg ikke
bruge mere tid på det her! For så er du altså forkert på den, men
kan ikke lige tyde om du mener det! :) Men jeg går ikke ud fra at det
går ind under "nu har jeg brugt tid på, og penge på, at optimere min
mc, nu skal den f....e vise bedre takter"
Det første jeg mærkede (selvom cyklen gik af h Til) var godt nok den
bagsvinger! Den var tydelig!
öhlinsen skal jeg aldrig have af igen? Og samme med forgaffel! Det er
en helt anden maskine hvad angår styreegenskaber. En standard TLS´er
kan ikke rigtig sammenlignes mere. Og det var jo netop meningen af
forbedre styreegenskaberne, da de ikke er alt for gode på en TLS
sammenlignet med nyere sportsmaskiner! Og den plan er heldigvis
lykkedes :) :)
Motorsetuppet er ellers identisk med det fra sidste år lige borset fra
knasterne! Jeg er mest spændt på (når jeg skal over til dyno)
hvorhenne og om det har givet noget! Det kan jeg nemlig ikke mærke
lige pt, da det er tydeligt den ikke får korrekt blanding i det meste
af spektret! kurven er ujævn og i flere områder er det tydelgt at
mærke den ikek komemr af med det den skal. Jeg har gået efter af få
mere power i bund og mellemområde (er ligeglad med toppen da jeg
aldrig bruger det) og det skulle de her knaster netop give. Jeg mærker
først om det også er lykekdes når den er justeret! Så må vi så
bagefter se hvad kurven viser!
En anden ting man ikke må glemme, er at det jo netop er sjovt at rode
med sådan. Dvs man lærer en del, bliver udfordret, ligger søvnløs,
planlægger attentat på ens egen mc og meget mere!!
Ved at skifte kabler i et hifisystem.. Tja hvad lærer man af det?!?!
Intet nyt!
Der må snart være lejlighed til en fadbamse!
:)