To bitti små spørgsmål... :)
Fra : Mehmet K

Dato : 21-05-06 04:55

Hejsa folkens... Turen til tyrkiet nærmer sig med hast, og det er snart
ved at være tid til en service på min dejlige Shadow fra 98... Jeg vil gerne
være så sikker som muligt på at tingene er iorden før jeg tager afsted...
"minimere sandsynligheden for materiale svigt". Men hvor kan jeg bedst
"-og billigst" få udført sådan en service i københavns området?

En sidste måske lige så vigtig ting er: Er der nogen herinde fra som kunne
være interessede i at tage med på sådan en tur? :) jeg fik afvide at jeg
måske skulle skrive en annonce i touring nyt, men hvorfor når jeg har jer
ik´os? :))

Mvh.
Mehmet K.

Fra : AW på ZRX

Dato : 21-05-06 08:53

> [...]
> afsted... "minimere sandsynligheden for materiale svigt". Men hvor kan
> jeg bedst "-og billigst" få udført sådan en service i københavns området?

Du vil køre til Tyrkiet !!! Det er f..... langt. Hvad er der ? 3.000 km hver
vej ?
Tjaa, få lavet service, og så kan man jo altid få skiftet dæk undervejs hvis
det bliver nødvendigt.
Hvis ellers cyklen er i orden, så er der jo ikke noget i vejen for at kunne
køre 6000 km. Det kører man jo alligevel på på et års tid herhjemme.
Kæde måske (husker ikke lige om den har kæde), hvis den er slidt.
På den anden side, så er der jo nok også penge at spare på at få skiftet
kæden andetsteds end i DK.

Allan
ZRX 1200 S

Fra : Richard

Dato : 21-05-06 09:22

AW på ZRX wrote:

> Du vil køre til Tyrkiet !!! Det er f..... langt. Hvad er der ? 3.000 km hver
> vej ?

Nåeh, 26-28 timer kan turen København-Istanbul gøres på. Det fortalte en
derboende schweizer, der boede her på vejen i påsken. Han kørte godt nok
BMW 740, men den fylder jo blot lidt mere på vejen og i køerne ved
grænserne end en tilsvarende hurtig mc, ikke

Afstanden er vist ca. 3.000 km, dvs. nogenlunde som til Malaga svjh

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Mehmet K

Dato : 21-05-06 18:23

> [...]
> Hvis ellers cyklen er i orden, så er der jo ikke noget i vejen for at
> kunne køre 6000 km. Det kører man jo alligevel på på et års tid herhjemme.

Jeg var dernede i bil sidste år, og der "som Richard skrev det" tog det lige
knap 26 timer at kører ned til istanbul... :) Så det skulle kunne lade sig
gøre. Regner med at det nok kommer til at tage lidt længere tid på MC. 35
timer har lagt til side til turen derned.. :) Tak for Augusta tippet. Kører
forbi ham her meget snart... :)

Mvh.
Mehmet

Fra : Ole Baun

Dato : 21-05-06 21:11

"Mehmet K" skrev i en meddelelse

> [...]
> på MC. 35 timer har lagt til side til turen derned.. :) Tak for Augusta
> tippet. Kører forbi ham her meget snart... :)

35 timer, det er nu heller ikke ret lang tid hvis du spørger mig.
I ´94 brugte jeg 78 dage på den strækning.
Det var så godt nok også på (træde-)cykel, og med indlagte pauser (á én uges
varighed) i Berlin, Prag, Budapest og Bukarest

Ole Baun

Fra : kc

Dato : 22-05-06 13:40

> [...]
> Det var så godt nok også på (træde-)cykel, og med indlagte pauser (á én
> uges varighed) i Berlin, Prag, Budapest og Bukarest

Jeg vil overveje og tune xj'er med sådan en cykeltur, så kan jeg helt
sikkert tage et kilo væk på vægt/kraft forholdet på cyklen når jeg er hjemme
igen
KC

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-05-06 13:40

Mehmet K wrote:

> [...]
> timer har lagt til side til turen derned.. :) Tak for Augusta tippet. Kører

Jeg stemmer for Agusta også, men gør kraftigt opmærksom på hvornår den
skal være klar, og følg op på det. Han arbejder bedst når man ser ham
over skulderen

"No cure, no pay" princippet var gældende sidste gang jeg havde en
honda (i 80'erne), og er det nok stadigvæk - intet andet ser ud til at
være forandret derude - en butik med sjæl.

Personligt ville jeg aldrig satse på at køre 3000km på mindre end 3-4
dage på MC. Det er _langt_ mere trættende end bilkørsel. Det længste jeg
har præsteret er 1100 km (Dijon - KBH) på vældigt fine veje, og både jeg
og passageren var smadrede da vi landede.

God tur - rart at høre at du har overvundet både familie og dig selv.
Jeg gætter på at du har opnået ny status som MC'ist i familien - korrekt?

--
vh
Torben

Fra : kc

Dato : 22-05-06 13:57

> [...]
> på MC. Det er _langt_ mere trættende end bilkørsel. Det længste jeg har
> præsteret er 1100 km (Dijon - KBH) på vældigt fine veje, og både jeg vh

Det vil jeg også mene, kørte engang 2500 km på 2 dage, 1500 km og 1000 km og
var rigelig træt da jeg kom hjem skal lige siges vejret var ikke for godt.
Så hellere bruge et par dage mere og komme frisk frem. 3000 km på 35 timer
det tror jeg ikke er en fornøjelse.

KC

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-05-06 14:04

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> [...]
> har præsteret er 1100 km (Dijon - KBH) på vældigt fine veje, og både
> jeg og passageren var smadrede da vi landede.

Enig. 800->1200km om dagen er ganske passende. Specielt hvis man skal
køre flere dage i træk er det, ihvertfald min, maksimal grænse. Jeg har
en gang kørt fra middelhavet i Frankrig og hjem til Aalborg i et stræk,
og det gør jeg da aldrig mere...!

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Richard

Dato : 21-05-06 09:16

Mehmet K wrote:

> [...]
> "minimere sandsynligheden for materiale svigt". Men hvor kan jeg bedst
> "-og billigst" få udført sådan en service i københavns området?

Hos Agusta Motor i Søborg får du personlig service - Agusta-Claus er både
salgs-, reservedels- og værkstedschef - og kan bedre forklare
mekanikeren, hvad du lægger bvægt på at få gjort

> En sidste måske lige så vigtig ting er: Er der nogen herinde fra som kunne
> være interessede i at tage med på sådan en tur? :)

Nej tak, ikke lige nu. Men du er ikke alene dernede på mc fra Europa; to
tyskere på hver sin Honda XBR500 er lige nu på vej fra Kappadokien til
Izmir på vej hjem til D fra en fin tur helt til Syrien og Libanon. Læser
du tysk kan du se udpluk af deres oplevelser i tråden "XBR Orienttour
2006" i Phorum på xbr.de - hidtil er alt gået fint, og de har været
forskånet for større uheld, uanset trafikkultur og -forhold har været ret
uvante, ikke mindst i Libanon

Kunne ellers godt tænke mig at køre mc i omegnen af Antalya, hvor jeg min
pt derboende søn og jeg kørte rundt (i bil) i marts. Uden for byerne er
vejene jo glimrende og til tider ret udfordrende, selv ved de tilladte
hastigheder. Og de relativt få mod- og medkørende på hovedvejene kører jo
pænt, når blot man er ekstra opmærksom i snævre sving og før bakketoppene

Men det må blive en anden gang - god tur - husk at skrive en beretning her
og i TouringNyt...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 21-05-06 12:08

"Mehmet K" <x m a h o @ h o t m a i l . c o m> skrev i en meddelelse
> [...]
> afsted... "minimere sandsynligheden for materiale svigt". Men hvor kan
> jeg bedst "-og billigst" få udført sådan en service i københavns området?

Prøv at tjekke links siden på www.shadow-mc.dk

Jeg ville nok også tjekke de tyske shadow-klubbers hjemmesider, hvis der
skulle opstå problemer på vejen derned af

mvh
Bendt

VT1100 1988