Armand skrev:
>
> Igen igen:
> Regn blot med 2/3 af den for tiden værende gadepris :-|
> Import er blevet en folkesport efter at typegodkendelserne blev
> EU-normaliseret á EU lande skulle acceptere andre landes godkendelser;
> Vil du vide mere er denne gruppe en enorm viden-database om emnet:
>
Forøvrigt er fidusen bag EU-import at p.g.a. den lavere nypris taber
køretøjer værdi meget hurtigere i udlandet og det er denne besparelse på
grundprisen man udnytter.
Når det kommer til gamle CB750'ere er der endnu mere klassiker-status
(á: sjældenhed) i udlandet p.g.a. de forlængst er hugget op som gammelt
lort, og derfor er priserne syd for grænsen på ingen måde attraktive for
dansk import - Til gengæld kan man så ligefrem score gode Euro's på
eksport af pæne eksemplarer!
Hvis man går ud fra at Skat (som toldvæsenet hedder nu) vil have deres
2/3, må køretøjet derfor ikke koste mere end den resterende trediedel,
og hvis du kigger priser på tyske salgssider ligger de pæneste
eksemplarer næsten på højde med danske priser
--
Armand.