Indkøb hos Louis.de : Tændrørtopnøgle + br~
Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-05-06 16:08

Hej

Er kommet til at skifte tændrør, men kan ikke udtage de gamle, da tændrør på
en SV650s sidder nede i en 10 cm dybt hul, hvor mit nuværende topnøglesæt
ikke kan komme ned.

Er det den her, jeg skal købe hos louis for at kunne nå ned til tændrørerne
?

10003830 ZUENDKERZENNUSS16 MM, MIT MAGNET

Faldt også over denne bremsevæskeudlufter til 15 euro:

10003445 BREMSENENTLUEFTUNGSGERAET LOUIS, 0,5 LITER

Hvordan virker den ? Skal der bruges trykluft ? Er den pengene værd ?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Armand

Dato : 20-05-06 16:35

Michael Kristensen skrev:
> [...]
> ?
>
> 10003830 ZUENDKERZENNUSS16 MM, MIT MAGNET

Hvis ikke dit nuværende topnøglesæt kan komme derned, hvordan skulle det
så kunne det med denneher topnøgle?

Topnøglen er dén der skal til dine hex16mm tændrør, men om du vil kunne
bruge den kan jég ikke garantere for.

> Faldt også over denne bremsevæskeudlufter til 15 euro:
> 10003445 BREMSENENTLUEFTUNGSGERAET LOUIS, 0,5 LITER
> Hvordan virker den ? Skal der bruges trykluft ? Er den pengene værd ?

Det er en opsamlingsbeholder og kontraventil i sambygning, hvorved man
sparer sig for problemet med at skulle åbne/lukke for niplen på bremsen
og blot kan pumpe løs med bremsegrebet til man ikke ser mere luft.

Harald Nyborg har et værktøj til 300,-kr, der suger (og opsamler) ved
hjælp af trykluft, hvilket er mere regulært qua vædskemængden/tiden.
Men har man ikke adgang til trykluft er det jo ikke særligt brugbart!

Louis har et modstykke hvor man suger v.h.a. en håndpumpe istedet
(#10003447 til 44€/330kr) hvilket er et anderledes godt værktøj IMHO!

Husk lige at checke Louis for olie-tilbud - Og har du set hvad de sælger
Daytona-støvler med membran til lige nu!?

--
Armand.

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-05-06 17:17

> Hvis ikke dit nuværende topnøglesæt kan komme derned, hvordan skulle det
> så kunne det med denneher topnøgle?

Min nuværende 16 mm nøgle kan komme halvvejs derned, men støder så på
kanten, da denne snæver ind halvvejs nede, og da den ydre diamter af nøglen
er for stor. På billedet på Louis hjemmeside ser den slank ud, og derfor
kunne det tænkes, at den kunne komme helt ned til tændrøret.

> [...]
>
> Harald Nyborg har et værktøj til 300,-kr, der suger (og opsamler) ved
> hjælp af trykluft, hvilket er mere regulært qua vædskemængden/tiden.

Jeg skal kun bruge den til min egen mc + bil, og kan godt leve med, at det
tage en 10 minutter for at udlufte en bremse.

mvh
Michael Kristensen

..

Fra : Grunnet

Dato : 20-05-06 18:10

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nøglen er for stor. På billedet på Louis hjemmeside ser den slank ud,
> og derfor kunne det tænkes, at den kunne komme helt ned til tændrøret.

Smut hen i det lokale byggemarked og køb en rørnøgle - sådan et rør der i
begge ender er formet som en sekskant til hhv. 16 og 17 mm.
De kan fås så de er lange nok til at nå ned til tændrøret og godstykkelsen
er så lille at den kan komme derned.
Hvis du så tager den gummeindsats der nok sidder i tændrørstoppen i dit
topnøglesæt og flytter over i rørnøglen, så klemmer den om tændrørets
isolator så det følger med op fra dybet.

Jeg bruger selv sådan en rørnøgle til "güllepumpen", hvor der også er langt
ned til rørene, der godt nok med 18 mm sekskant.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-05-06 17:49

Købte forresten også noget smørring til motorcyklen:

10004276AS LAGERFETT EP 2

Troede det var i en normal tube, men kan se, at det er til en "pistol", men
ikke finde "pistolen" på louis hjemmeside. Hvor kan man købe sådan en
"pistol" henne?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Armand

Dato : 20-05-06 17:59

Michael Kristensen skrev:
> [...]
>
> Troede det var i en normal tube, men kan se, at det er til en "pistol", men
> ikke finde "pistolen" på louis hjemmeside. Hvor kan man købe sådan en

Det er en ganske almindelig "secomastic" fugepistol, der kan købes for
småpenge ved HN Jem&Fix m.fl.
Forøvrigt en god måde at have fedt på, istedet for en bøtte der hurtigt
bliver forurenet af at stå uden låg og rester fra snavsede emner der
lige dyppes for at blive smurt!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-05-06 17:56

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> writes:

> Troede det var i en normal tube, men kan se, at det er til en
> "pistol", men ikke finde "pistolen" på louis hjemmeside. Hvor kan
> man købe sådan en "pistol" henne?

Jeg gav vist 13,- for en i Silvan. Jeg bruger den med en hel patron
flydende pakning - der er er til et stykke tid
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-05-06 17:58

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> [...]
> man sparer sig for problemet med at skulle åbne/lukke for niplen på
> bremsen og blot kan pumpe løs med bremsegrebet til man ikke ser mere

Jeg har lagt mærke til at systemet suger væsken (med luft) tilbage når
grebet slippes. Vil det ikke trække luft ind gennem
udluftningsstudsens utætte* gevind?

*: Det er jo ikke tæt når studsen ikke er spændt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-05-06 16:27

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Louis har et modstykke hvor man suger v.h.a. en håndpumpe istedet
> (#10003447 til 44€/330kr) hvilket er et anderledes godt værktøj IMHO!

Den bliver bare slidt og knækker i håndtaget. Vi har vist brugt en 3-4
stykker i klubben efterhånden. Seneste påfund er vist at forstærke
håndtaget med noget stål. Så håber vi at det holder.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*