Honda cbr 600
Fra : cbr600

Dato : 20-05-06 13:51

Hej har en Honda cbr 600 1990
den hugger/ vugger frem og tilbage i kørselsretningen
har fået nye kronrørlejer nye dæk + skiver og klodser
er selv inde på de nye skiver er skæve, hvad mener i ??
mekanikeren siger at de ikke er skæve de er jo nye siger han
Nogen der har et råd til mig og hvad mener I ?

Fra : MKS - 74

Dato : 20-05-06 14:11

On 20 May 2006 05:51:21 -0700, "cbr600" <vipo@os.dk> wrote:

>mekanikeren siger at de ikke er skæve de er jo nye siger han
>Nogen der har et råd til mig og hvad mener I ?

Lyder umiddelbart underligt, men det lyder jo klart som
varierende/pulserende træk, og du må derfor undersøge alt der kunne
tænkes at gå på, en uens slidt kæde kan også give en fornemmelse af
pulserende træk, uanset hvad lyder det ikke godt og den alvorlige fejl
skal findes ASAP. Skæve skiver der går på eller en bremse der hænger
vil hurtigt varme skiverne op, så det burde man ikke være i tvivl
om...Kan mekanikeren også mærke det, eller det kun dig?

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : CBR 600

Dato : 21-05-06 10:31

Hej.. det er kun når der bremses ellers kørercyklen perfekt
kun når jeg tager forbremesen... har prøvet kun at bruge bagbremsen
og der er intet..... Mc mek. var inde på at det måske var kaliberne (
2 stk) der er en smule slør men meget lidt de koster 3800/ side syntes
det er dyrt.... Det ville være dejligt hvis der var en mc mek her på
sjælland der evt. ville prøve min maskine

Fra : MKS - 74

Dato : 21-05-06 11:14

On 21 May 2006 02:31:21 -0700, "CBR 600" <vipo@os.dk> wrote:

>Hej.. det er kun når der bremses ellers kørercyklen perfekt
>kun når jeg tager forbremesen... har prøvet kun at bruge bagbremsen
>og der er intet

OK - Ville nok ha' været lidt smart med den oplysning i første omgang
.

>..... Mc mek. var inde på at det måske var kaliberne (
>2 stk) der er en smule slør men meget lidt de koster 3800/ side syntes
>det er dyrt

Tjek først skiverne, op på centralstøttebenet med den og få en
kammerat til at presse bagenden ned så forhjulet er fri og drej det,
med en skruetrækker mod skiven kan du let afgøre om de er lige og evt.
udelukke en skivefejl, ved at tage forbremsen kan du _måske_
identificere fejlen nærmere. Kalibrene koster ganske vist en formue
fra nye, men kan som regel uden de store problemer skaffes til ganske
små penge brugte, så skulle det være det bør det ikke bekymre det
store.

>.... Det ville være dejligt hvis der var en mc mek her på
>sjælland der evt. ville prøve min maskine.

Har du ikke allerede en? (ham er du måske ikke vild med .

Fra : Armand

Dato : 21-05-06 12:09

cbr600 skrev:
> [...]
> mekanikeren siger at de ikke er skæve de er jo nye siger han
> Nogen der har et råd til mig og hvad mener I ?

Karbureringen!

Men spørg mig ikke om hvad/hvor, for jeg har en arbejdskammerat med
samme problemer på en Guzzi (kører fint under acceleration; men har en
markant vuggende/rullende gang under jævn belastning!), som jeg ikke har
kunnet hjælpe ham af med v.h.a. synkronisering; just af luftskruer og
kontrol af dysestørrelser

Ethvert bud vil således også være mig til hjælp!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 22-05-06 21:04

Armand skrev:

> Karbureringen!

Jeg var lidt argumentations-forladt i ovenværende indlæg, hvorfor jeg
lige følger op hér:

Prøv at koble ud og kør i friløb, og erkend derved om den stadig gør
unoder => hjul/bremse/affjedring -betinget; eller om der holder op
derved => karburerings/transmissions -problem!

--
Armand.

Fra : Niels

Dato : 22-05-06 17:42

Hvis skiverne er skæve kan du mærke det i håntaget!!!
plejer man i hvertfald og ku!!!
hvis al det er skiftet som du skriver og er ok!

hvordan ser det så ud med forgaflerne?? evt slidte bøsninger! gammel olie
eller lign.??

mvh
Niels

Mc mek.