Tank Cure
Fra : Martin Clemmensen

Dato : 18-05-06 12:23

Jeg har fundet 3 ganske små huller i tanken på min GS500E, de sidder ca.
1 cm fra kanten (nederst, der hvor pladerne i tanken samles) fordelt
over et stykke på ca. 10cm. For at lukke hullerne har jeg slebet
maling/rust væk i et lille område omkring hullerne og "lukket" dem med
stål-epoxy (grøn tube, købt i biltema).

Det ser også ud til at holde ganske godt, men for at undgå fremtidige
problemer med huller har jeg tænkt på at købe noget epoxy tank sealer.
Har fundet frem til et produkt, ved at søge lidt i gruppen, nemlig det
fra www.tankcure.com. Er der nogle der kan anbefale andre lignende/bedre
produkter? Gerne noget der kan købes i nærheden af Aalborg.

--
Martin GS500E 1992

Fra : Hekto

Dato : 18-05-06 13:26

Martin Clemmensen was thinking very hard :
> [...]
> www.tankcure.com. Er der nogle der kan anbefale andre lignende/bedre
> produkter? Gerne noget der kan købes i nærheden af Aalborg.

3M Scotchclad - men om det lige kan købes i
Ålborg ved jeg ikke.

Søg på Google, emnet har været oppe før.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Brian Luckow

Dato : 18-05-06 22:27

Der findes en del produkter, og ikke alle er lige gode, men ét produkt som
jeg kun har hørt positivt om, er det her:

http://www.por15.dk/product_info.php?cPath=39&products_id=81

Det virkede også perfekt i mit tilfælde.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-05-06 22:34

Martin Clemmensen <no@mail.invalid> writes:

> Har fundet frem til et produkt, ved at søge lidt i gruppen, nemlig
> det fra www.tankcure.com

Du har nok set mine indlæg om Tank Cure tidligere, men jeg kan da lige
uddybe med at tanken stadig er tæt efter et par år. Det kan jo købes
hos Gorm Wæhrens i Skive, men han sender også gerne.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Martin Clemmensen

Dato : 18-05-06 22:50

Jes Vestervang wrote:
> Du har nok set mine indlæg om Tank Cure tidligere, men jeg kan da lige
> uddybe med at tanken stadig er tæt efter et par år. Det kan jo købes
> hos Gorm Wæhrens i Skive, men han sender også gerne.

Jeps, dem har jeg set, det var der jeg fik sat navn på produktet :)
Havde bare hørt om "noget snask" der kunne hældes i tanken for at gøre
den tæt.

Tak for jeres svar allesammen. Da jeg er en fattig studerende på SU og
slaveløn så går jeg efter noget der er lidt billigere end Tank Cure (som
koster omkring 400kr så vidt jeg er orienteret).

Planen er nu:
1. Rens tanken indvendigt med oxalsyre opløsning og hæld overskydende
væske ud
2. Hæld noget sprit i for at tage de sidste rester og lade det
tørre/fordampe
3. Hælde en ½ liter 3M ScotchClad 776 i tanken og fordele det jævnt ved
at dreje den på kryds og tværs hver tiende minut i ca. 2 timer.
4. Lade tanken stå og tørre et lunt sted (med god udluftning) og en
lille 8CM blæser ved tankdækslet så det går hurtigere med at tørre.

Lyder det fornuftigt?

Mangler jeg bare at finde et sted i nærheden der sælger det 3M produkt,
tager en telefonrunde ved div. farvehandlere osv. i morgen. Har ikke
kunne finde en decideret 3M forhandler i Aalborg.

--
Martin GS500E 1992

Fra : Hekto

Dato : 18-05-06 23:16

> [...]
> produkt, tager en telefonrunde ved div. farvehandlere osv. i morgen.
> Har ikke kunne finde en decideret 3M forhandler i Aalborg.

Jeg ville nok skylle en gang eller 2 mere, med vand.

Prøv at ringe til DO Trading Valbylanggade 184, 2500 Valby.

Der er dog dårlgt nyt:

Effective December 30, 2005, 3M will exit its Concrete Protection
Product business, consisting of Concrete Protector and Restorer,
Scotch-Clad Deck Coating products and Scotch-Seal Chemical Grouts.

Fra : Martin Clemmensen

Dato : 19-05-06 13:49

Hekto wrote:
> [...]
> Product business, consisting of Concrete Protector and Restorer,
> Scotch-Clad Deck Coating products and Scotch-Seal Chemical Grouts.

Jeg kontaktede 3M Danmark og fandt en forhandler i Aalborg, poster den
lige her hvis andre skulle få lyst til at købe noget Scotch Clad 776
engang i fremtiden. Dog er det udgået som du skriver, så det er nok
begrænset hvor længe de har det på lager.

Jeg købte 1 liter Scotch Clad 776, pris 227kr hos:

Nordjysk Beslag
Gugvej 134
9210 Ålborg
Tlf. 98 14 68 88
http://www.nordjyskbeslag.dk/

--
Martin GS500E 1992

Fra : René Hvid

Dato : 20-05-06 12:50

"Martin Clemmensen" <no@mail.invalid> skrev
> [...]
> 4. Lade tanken stå og tørre et lunt sted (med god udluftning) og en lille
> 8CM blæser ved tankdækslet så det går hurtigere med at tørre.

pas endeligt på med at hælde for meget i på en gang, jeg begik den dumhed da
jeg brugte det sidste år.
nøjes med at hælde et par deciliter i så der ikke bliver for tykt et lag,
et tykt lag tørre "aldrig". jeg havde mit til at atå til tørre i en uge og
det var stadigt ikke hærdet helt op.

Skulle jeg gøre det igen ville jeg hælde en lille slat i og få den fordelt
rundt også hælde resten ud, lade dette lag tørre en time også gøre det samme
igen for på den måde at opbygge et lag.

--
Rene Hvid Pedersen
Alias "Benneweis"

Fra : Hekto

Dato : 20-05-06 16:36

> Skulle jeg gøre det igen ville jeg hælde en lille slat i og få den
> fordelt rundt også hælde resten ud, lade dette lag tørre en time også
> gøre det samme igen for på den måde at opbygge et lag.

Jeg 'skvulpede' det rundt med jævne mellemrum i 6-8 timer og lod så
resten løbe ud.

(Schotchclad er oprindeligt en gulvlim !!!! - som 3M fandt ud af var
god til at coate tanke med indvendig. Målgruppen var dog slet ikke
mc'ER)

Fra : Brassball

Dato : 19-05-06 06:56

Hmmm for et par måneder siden havde jeg samme prob på min 30 år gamle
bimmer, (se tidligere tråd)

jeg blevsqu noget overrasket over de hampre priser, så jeg valgte at gå i
Biltema og købe en liter epoxy til 69 kr og brugte det som man ellers bruger
de andre produkter, lod det hærde i 4-5 dage. Virker endnu, og der er ikke
noget der tyder på at det holder op med at virke

MVH

Kim

BMW R100RS

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-05-06 13:27

"René Hvid" <dsl210448@vip.cypercity.dk> writes:

> [...]
> et lag, et tykt lag tørre "aldrig". jeg havde mit til at atå til
> tørre i en uge og det var stadigt ikke hærdet helt op.

Med Tank Cure fungerede det ellers fint for mig at hælde den halve
liter i, men det er jo nok ret produktafhængigt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R