Bankkode - salg ebay.de
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 17-05-06 22:24

Jeg skal bruge en 'Bankleitzahl' (bankkode), når jeg skal sælge på ebay.
Men denne kode kan jeg ikke finde nogle steder. Jeg har prøvet med
Nykredits reg.nr. men det giver heller ikke pote :(
Er der nogle der kender denne bankkode for nykredit?

/mikkel

Fra : Richard

Dato : 17-05-06 22:40

Mikkel F.S. Andersen wrote:
> [...]
> Nykredits reg.nr. men det giver heller ikke pote :(
> Er der nogle der kender denne bankkode for nykredit?

Næppe, BLZ/Bankleitzal er tyskernes forløber for BIC-koden, lidt som
vore bankers gamle reg.nr. Du skal bruge den BIC-kode, der hører til din
Nykredit-konto, samt kontoens IBAN-nummer - begge burde fremgå af et
kontoudskrift eller infosiden på Mitnykredit

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 17-05-06 22:52

Richard wrote:

> [...]
> Nykredit-konto, samt kontoens IBAN-nummer - begge burde fremgå af et
> kontoudskrift eller infosiden på Mitnykredit

Hmm. Den vil slet ikke noget. I følge en kontoudskrift er BIC: NYKBDKKK,
men det accepterer ebay.de ikke :( øv øv. Jeg har prøvet at gå igennem
ebay.com, men bliver smidt til .de siden hele tiden.

Fra : blue

Dato : 17-05-06 22:42

"Mikkel F.S. Andersen" <mikkel@taageluskeren.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Nykredits reg.nr. men det giver heller ikke pote :(
> Er der nogle der kender denne bankkode for nykredit?

Mon ikke det er dit IBAN, du skal bruge? Det burde stå på dit kontoudskrift
fra banken og da dit kontonummer er en del af IBAN, kan andre ikke hjælpe
dig.

Eller måske er det BIC - NYKBDKKK for Nykredit.

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 17-05-06 22:55

blue wrote:

> [...]
> dig.
>
> Eller måske er det BIC - NYKBDKKK for Nykredit.

Den er ikke meget for nogle af dem. Jeg har googlet mig frem til at det
er noget tysk-specifikt noget. Jeg må lige have fat i banken i morgen -
det må da kunne lade sig gøre.

Fra : Dr.Enduro

Dato : 18-05-06 07:34

Mikkel F.S. Andersen wrote:

> Den er ikke meget for nogle af dem. Jeg har googlet mig frem til at det
> er noget tysk-specifikt noget. Jeg må lige have fat i banken i morgen -
> det må da kunne lade sig gøre.

Det er hver eneste bank i Tyskland, der har sit eget Bankleitzahl,
troede egentlig, at reg.nr. i Danmark var lidt af det samme. Oversat til
international standard er Bankleitzahl det samme som BIC/Swift.
Ellers burde det ikke være nødvendigt at angive sin bankforbindelse med
det samme, jeg har tit prøvet at købe noget, hvor sælger ikke havde
angivet den endnu, men først gav mig den bagefter, du kan jo prøve det.

--

Hilsen Jan

Fra : news.tele.dk

Dato : 19-05-06 00:28

'Bankleitzahl' svarer til det danske 4 cifrede bankregistreringsnummer,
dette bruges kun, ligesom det danske lokalt, derfor har Nykredit
selvfølgelig ikke et sådant nummer, da det som sagt er lokalt tysk.
Internationalt skal der bruges BIC og IBAN kontonummer som flere andre har
nævnt.

MVH
BSV

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 19-05-06 21:26

news.tele.dk wrote:

> Internationalt skal der bruges BIC og IBAN kontonummer som flere andre har
> nævnt.

Det er helt fint. Jeg får bare ikke mulighed for det, da jeg absolut
skal tvinges ind på .de siderne har der er * ud fra feltet. Jeg har
prøvet. Men jeg vil prøve at registrere mig som ny bruger igennem den
engelske ebay.co.uk. Jeg tror at fejlen ligger i at jeg har registreret
mig på ebay.de - dermed tror de jeg er tysker, trods jeg angav Danmark
under tilmeldingen. Men det løser sig nu nok.