kronrørslejer ?
Fra : André S Hansen

Dato : 17-05-06 19:12

Hej Gruppe

Under hård nedbremsning det sidste stykke tid, er der kommet en metal lyd
foran, nærmest klonk troede det var bremsen der gav sig, eller fjeder, der
rørte side af gaffelrør, tog dem ud målte på dem 337 og 339 mm i haynes,
står mindstemål til 303 mm på 1996 årgang. så vel godt nok, selv om jeg
syntes, at over 3 cm lyder af meget de kan falde sammen, inden udskift.

Nå tilbage til lejer, fandt ud af det er sku kronrørslejerne, der giver sig,
fik det justeret, alt for hårdt første gang, gummi bike, he he, efter 6
forsøg syntes jeg det lykkes, spænde bagende ned, så forende løfter sig,
løsne topbolt og side bolte på topbroen, i følge haynes, står der bare
løsen, til den kan give sig frem og tilbage, spænd indtil alt slør er væk,
men stadig fri til at dreje fra side til side. fint nok har jeg gjort,
syntes stadig den kører underligt, må heller skifte dem 305 kr, jo ikke
alverden, kan vel lige så godt skift olie i gaffler, når jeg er i gang. hvad
med pakninger ?. Den har jo rullet 50.000 Km, ikke fordi den lækker, men vel
kun et spørgsmål om tid.og lejer i forhjul, for at få ro i sjælen, så kan
bagende få samme tur til vinter.

Så kom med jeres guldkorn, er det svært at skifte dem, se ud til at jeg skal
have lavet værktøj, til at presse skåle ned i kronrør, og til at løsen
indmad i gaffelben, men ser ud til biltema, har dele til at lave lortet,
gider næsten ikke skrue, før dele er hjemme, og værktøj er i orden. men
skal det laves, skal det gøres rigtigt, så guldkorn, også om at justere, når
de er skiftet.

Mvh

André S Hansen
GS500E 1996 Ca 50.000 km.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-05-06 20:43

"André S Hansen" <bobbleboyfjerndette@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> syntes, at over 3 cm lyder af meget de kan falde sammen, inden udskift.
>
> Nå tilbage til lejer, fandt ud af det er sku kronrørslejerne, der giver

Når du har kørt med noget der siger klonk, er der sikkert ikke andet tilbage
end at sætte nyt i.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen