Hjælp til newbie der skal købe mc
Fra : Christian Møller

Dato : 15-05-06 16:08

Hej Nyhedsgruppe,

Først vil jeg sige tak for en fed gruppe med masser af gode indlæg der har
givet en newbie som mig en del mere viden omkring det hele (har med
fornøjelse kværnet de sidste 2000 indlæg)

Jeg står endeligt og skal til at købe mig en mc (også gået 6 år siden jegh
fik mit MC kort og økonomien var til det :-|)

Jeg har forelsket mig i en Yamaha YZF 1000 Thunder Ace og har brugt de
sidste par uger på at undersøge markedet.

Jeg ville høre om der er nogle der har efaringer med sådan en? Gode
sider/dårlige sider osv.

Det er super vigtigt for mig at jeg får en mc med masser af udfordring i så
jeg ikke bliver træt af den inden for et par år, og så skal ud og købe en
større.

Jeg er også lidt interesseret i hvordan den passer sådan rent fysisk til
mig - jeg er 192cm høj, vejer 90 kg.

Jeg er efterhånden kommet til den konklusion at jeg kun vil købe af
forhandler - tør ikke privat køb (for meget bøvl og potentielle faldgrupper)

Jeg har fundet en 2002 model der har kørt 11.000Km til 145.000,- med devil
potte og ser super velholdt ud - er det rimeligt? Hvad kan man forvente af
garanti fra en forhandler i forbindelse med køb af den?

Uha...det var vist mange spørgsmål, men jeg vil sætte meget stor pris på de
svar/delsvar der kommer!!

På forhånd tak for hjælpen!!

Mange Hilsener fra
Christian

Fra : Michael Kristensen

Dato : 15-05-06 16:27

> Det er super vigtigt for mig at jeg får en mc med masser af udfordring i

> jeg ikke bliver træt af den inden for et par år, og så skal ud og købe en
> større.

Du kan også forkøbe dig til en motorcykel med så store udfordringer, at du
aldrig lærer at køre den ordentlig.

Hvis du vil have et råd, så køb en mellemklasse mc, der har ry for at være
let at håntere (fx sv650s). Når du så om et par år kan udnytte hele
potentialet i den, så køb en større.

Alt for mange (efter min mening) ender med at købe en raket første gang. De
kan ikke håntere den og ender med at ligge og race inde i byen (til fare for
andre mennesker), fordi de ikke magter at køre rundt på de små landeveje.

mvh
Michael Kristensen

Fra : Brian Laursen

Dato : 15-05-06 17:06

Christian Møller wrote:
> Hej Nyhedsgruppe,
>

> Jeg har forelsket mig i en Yamaha YZF 1000 Thunder Ace og har brugt de
> sidste par uger på at undersøge markedet.

Don´t i know the feeling... på nedenstående link kan du læse lidt om min
erfaring med den jeg havde.
Den blev solgt til jeg solgte den til en forhandler for 110, han solgte den
for 119, og nu står den vidst ved Harrys motorservice til 110 igen. Da jeg
solgte den havde den gået 38.000 km. Hvad mon den har gået nu?
--
Virtually Yours

Brian laursen 203 cm høj 97 kg.
http://home1.stofanet.dk/cashman Blackbird stuff

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-05-06 17:46

"Christian Møller" <ctm@ecoders.dk> writes:

> Jeg har forelsket mig i en Yamaha YZF 1000 Thunder Ace og har brugt de
> sidste par uger på at undersøge markedet.

Det var noget af en begyndercykel.

> Jeg har fundet en 2002 model der har kørt 11.000Km til 145.000,- med devil
> potte og ser super velholdt ud - er det rimeligt? Hvad kan man forvente af
> garanti fra en forhandler i forbindelse med køb af den?

Hmmm, blev Thunderace ikke kun lavet fra '96-'98? Den 2002-model må
være et overgemt eksemplar der først er indregistreret i 2002.

--
Jacob | ........@
Ny (brugt) MC fra tirsdag | ......_[]-=*

Fra : Brian Laursen

Dato : 15-05-06 20:12

Jacob Bunk Nielsen wrote:
> "Christian Møller" <ctm@ecoders.dk> writes:

> Hmmm, blev Thunderace ikke kun lavet fra '96-'98? Den 2002-model må
> være et overgemt eksemplar der først er indregistreret i 2002.

Niks de lavede dem stadig efter 98, men blev ikke solgt i DK. Derfor er de
efterfølgende ´99- 06 ( ved ikke hvornår de sluttede med at lave dem)
importeret fra udlandet. Det var i hvertflad hvad jeg fik at vide af Frans
Kroons.

--
Virtually Yours

Brian laursen
http://home1.stofanet.dk/cashman Blackbird stuff

Fra : Rene

Dato : 16-05-06 16:59

Efter R1 kom på markedet, blev Thunderac`en solgt til 160 K---4 år gammel mc
der kun har tabt 15,000 abselut ikke noget røverkøb(læs meget dyr)
Mvh Rene

Fra : Armand

Dato : 16-05-06 18:09

Rene skrev:
> Efter R1 kom på markedet, blev Thunderac`en solgt til 160 K---4 år gammel mc
> der kun har tabt 15,000 abselut ikke noget røverkøb(læs meget dyr)

Jeg synes endda at kunne huske at de allersidste blev solgt til under
130.000,- :-/

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-05-06 12:44

> Jeg synes endda at kunne huske at de allersidste blev solgt til under
> 130.000,- :-/

Nix. Det var CBR 1000 i 98.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og DR 610 '85

Fra : Jan Diamant 2610

Dato : 16-05-06 21:06

Hejsa

Min svoger havde en, for en del år siden, han var rigtig glad for den og den
kørte også skønt, dog fik jeg aldrig prøvet en hvor jeg krudtede den helt
af.

Synes som de andre at 145 K er for dyrt, svogeren solgte sin for 120K

Mvh
Jan