Handel med mc.
Fra : Morten Holst

Dato : 14-05-06 22:01

Hej NG.

Nu tror jeg sgu at jeg fandt min nye cykel. Suzuki RF600R.

Er der nogen der kender den eller kan fortælle noget godt eller skidt om
den?

Hvordan sikre man sig at man ikke får en cykel der brækker sig efter 14
dage? FDM laver test af biler men findes der noget tilsvarende til mc´er?
Eller kan man lave en aftale om at cyklen bliver efterset på et værksted og
at handlen går tilbage hvis den ikke er i orden?

På forhånd tak.

Morten

Fra : Morten K

Dato : 15-05-06 08:26

Hej Morten (pænt navn iøvrigt! )

Jeg gjorde det første gang jeg købte brugt (en 12 år gammel cykel)
at jeg arrangerede en tid hos det nærmeste MC værksted da jeg skulle
prøvekøre den. Så jeg tog til sælger og fortalte ham at jeg ville
have den efterset, så jeg kørte den til nærmeste værksted samtidig
med at jeg prøvekørte den. Jeg betalte for ½ time på værkstedet
hvor de gennemgik den sporadisk mht. om den ville kunne synes etc.

Det er på ingen måde et gennemgribende eftersyn som en FDM
brugtbilstest (som jeg også har prøvet med en brugt bil jeg købte).
Men måske den eneste måde at gøre det på hvis man ikke selv kan
kigge efter fejl og ikke kender en MC kyndig som vil tage med.

Mvh
Morten K
Yamaha TRX 850
www.dfmc.dk/?id=374