2.25mm er ikke meget men når man har 2mm til dæk og stel er det værd at tage
med.
Men jeg har kigget lidt på den fine liste Orla sendte til mig mig og jeg er
lidt i tvivl om jeg kan få kædehjul der passer til kæden.Jeg tænker på
forskellen i bredden på kædehjulet.
525ZVM2 DID ZVM 40000 1,82 15,875 5/8 7,95 5/16 10,22 2,2 2,2 22,55
4000
532ZLV DID ZLV 43414 2,20 15,875 5/8 9,53 3/8 11,10 2,4 2,4 24,80
3300
Takker for hjælpen.
Mvh.Jan Jespersen
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:44678f49$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jan Jespersen skrev:
>> Jeg har en 81' GSX 1100 som der efterhånden ikke er meget tilbage af.
>> Motor gsx 1100 r ..... Honda blackbird fælge.
>> Kæden er dog lidt af et problem fordi der er MEGET lidt plads til kæden
>> mellem dæk og stel.
>
> Tror sq da jeg: GSX1100'eren er designet til sølle 130mm dækbredde hvor
> Solsorten kører med 180mm bagdæk - Det medfører hele 25 mm bredere dæk og
> der er vel ingen motorcykel der har meget mere end 20 mm luft mellem
> dækkant og kæde!
> Jeg har haft et 150mm bagdæk på min tidligere GPZ900R der var født med
> 130'er, og dér var der ikke mange mm tilovers at give af
>
> Omkring muligheden for at flytte kæden mod venstre, så er GSX'ens
> stelbredde minimeret til den bredde der skal til for at få kæden forbi det
> originale bagdæk, så dén vej er der forståeligt nok heller ikke megen
> plads
>
>> Oringskæde er udelukket (det kan vel klares med at udskifte kæden ofte),
>> men der sad en 530h kæde på og jeg vil helst ikke over den bredde.Har en
>> 530h kæde træk styrke nok ?
>
> GSXR 1100 bruger 532ZLV, som er DID's næst stærkeste kæde med 43,4kN
> trækstyrke. Dén har en bredde på 24,8mm.
> Stærkeste ikke-Oringskæde er 530NZ, der kun har en trækstyrke på 38,3kN,
> men som forventet er smallere: 22,55mm!
> Bedste alternativ er derfor 525ZVM, der en er O-ringskæde med 40.0kN
> trækstyrke og samme bredde: 22,55mm.
> Det er spørgsmålet om du reddes af de sølle 2,25mm kædbredde :-/
>
> Hvor den originale 532'er har en indvendig bredde (= i praksis også
> tandhjulstykkelsen) på 9,53mm, hvor 525'eren er på 7,95mm, koster det lidt
> over 1½mm kædehjulstykkelse at nedgradere, hvilket igen vil koste på
> kædehjuls-nedslidningen!
>
> Do Your own thoughts!
>
> --
> Armand.