Windjammer II til reducering af vindstøj i~
Fra : Henrik Olsen

Dato : 14-05-06 16:48

Er der nogle herfra som har erfaring med Windjammer II og måske ved om
den kan købes i Danmark?

http://www.webbikeworld.com/r2/windjammer/helmet-wind-blocker.htm

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-05-06 22:45

Henrik Olsen <ho_maps@hotmail.com> writes:

> Er der nogle herfra som har erfaring med Windjammer II og måske ved
> om den kan købes i Danmark?
>
> http://www.webbikeworld.com/r2/windjammer/helmet-wind-blocker.htm

Jan hos Special MC i Aalborg kører vist med sådan
en. <http://specialmc.dk/>
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Lars Andersen

Dato : 15-05-06 18:21

> Er der nogle herfra som har erfaring med Windjammer II og måske ved om
> den kan købes i Danmark?

DK ved jeg ikke men du kan købe her for GBP 9,95 + GBP 2,45 i forsendelse -
ialt ca. DKR 150,00
De er hurtige og shipper normalt samme dag hvis man bestiller om
formiddagen.

http://www.proline-sports.co.uk/acatalog/UK_Wind_jammer_21.html

//Lars

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 15-05-06 20:01

Henrik Olsen <ho_maps@hotmail.com> wrote:

>Er der nogle herfra som har erfaring med Windjammer II og måske ved om
>den kan købes i Danmark?

Jeg har kun købt over nettet fra England, men har gode erfaringer.
Windjammeren sidder temmelig stramt på min Arai NR5, men den er vist
også bland de større hjelme.
Åbningen i bunden af hjelmen bliver lidt mindre, så hjelmen skal lige
vippes ned over hovedet på den rigtige måde, hvis man skal beholde sin
næse Til gengæld har jeg oplevet at støjniveauet er blevet mindre,
og der blæser mindre luft op i hjelmen. Godt i koldt vejr eller hvis
man har pollenallergi.

--
Kåre

Fra : Richard

Dato : 15-05-06 20:13

Henrik Olsen wrote:
> Er der nogle herfra som har erfaring med Windjammer II og måske ved om
> den kan købes i Danmark?

Ellers er lignende produkter set hos mc-forhandlere som Aagesen i
Hvidovre m.fl.

Alternativt eller som supplement kan jeg varmt anbefale en halsedisse,
dvs en lang rundstrikket krave - gerne i to lag - som er lang nok til at
nå fra halsen og op til en linie fra hagen til baghovedet over ørerne.
Min stammer fra samme Aagesen. Kræver selv sagt lidt ekstra plads i
hjelmen, men tager utrolig godt af for vindstøjen nedefra

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Dk.fritid.motorcykel-info: http://www.dfmc.dk/richard_pade