Registringsafgift
Fra : Ole Hemmer-Larsen

Dato : 13-05-06 11:12

Hej har hørt der er kommet nye regler for registringsafgift, ved import
fra Tyskland. Hvori ligger disse ændringer i forhold til de gamle regler?
Ole.

Fra : Armand

Dato : 13-05-06 11:37

Ole Hemmer-Larsen skrev:
> Hej har hørt der er kommet nye regler for registringsafgift, ved import
> fra Tyskland. Hvori ligger disse ændringer i forhold til de gamle regler?

Det er snarere proceduren for vurdering der er minimeret: Nu kigger
vurderingen af køretøjets tilstand alene på bilinspektionen ved
toldsynet og afgiften bliver efterfølgende reguleret +/- 3.000,- alt
efter om standen sættes til under eller over middel.
Til nu er der ikke regelsat nogen vurderings eller anke -mulighed, meen
mon ikke at der kommer en situation hvor der bliver ballade over
prissætningen og manglende ankemulighed derover. Det skulle da lige være
fordi af afgifterne sættes så tilpas lave at ingen bliver utilfredse,
men dét ligener ikke Told og Skat (der nu hedder Skat).

--
Armand.

Fra : MKS - 74

Dato : 13-05-06 11:52

On Sat, 13 May 2006 12:36:52 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>toldsynet og afgiften bliver efterfølgende reguleret +/- 3.000,- alt
>efter om standen sættes til under eller over middel.

+/- 5% er det nu.

>Til nu er der ikke regelsat nogen vurderings eller anke -mulighed, meen
>mon ikke at der kommer en situation hvor der bliver ballade over
>prissætningen og manglende ankemulighed derover.

Der er stadig mulig for en vurdering i SKAT-regi, hvis man finder de
5% for lidt i det konkrete tilfælde (f.eks større kåbeskader eller
lign.) - først ved disput herefter, kan det udvikle sig til en ankesag
(motorankenævn).

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-06 11:56

Hej
Jeg har lige fået godkendt min cykel, og på det papir jeg skulle udfylde hos
Skat var der en afkrydsningsfelt om man ville have cyklen til videre skøn
eller ej, så det er stadig muligt. Men i første omgang er det synsmanden den
værdsætter den. I mit tilfælde var han selv mc'ist, havde selv en riskoger
og ville derfor ud at prøve en rigtig cykel (Bimmer) og kom tilbage, en
stor oplevelse rigere )))
+/- 3000 kr.?? er det ikke +/- 5%

Venlig hilsen
Bo Stange
www.dfmc.dk/?id=1020

Fra : MKS - 74

Dato : 13-05-06 11:48

On Sat, 13 May 2006 10:12:21 +0000 (UTC), olehemmer@ofir.dk (Ole
Hemmer-Larsen) wrote:

>Hej har hørt der er kommet nye regler for registringsafgift, ved import
>fra Tyskland. Hvori ligger disse ændringer i forhold til de gamle regler?
>Ole.

De er sådan set ikke nye, men nu blot skrevet ind i lovteksten og går
ud på at man ikke længere på nye køretøjer skal betale afgift af den
danske importørs std. pris på et køretøj, men derimod den
dokumenterede købspris (fakturapris), kan man finde et billigt eks.
ude i EU-land kan det måske svare sig at parallelimportere. Dog skal
man huske momsregler og tvungen forhandler/importør-afgift også. Det
er vist denne "ændring" der som regel betegnes som ny men den har
været en de facto-std. efter en Landsretskattedom tilbage i 2004 var
det vist. Gælder som sagt kun nye køretøjer. Der er ligeledes kommet
en lidt anden procedure ved import af brugte køretøjer, men ikke
ændret ved afgiftsberegningsgrundlaget.

Fra : calle.nielsen@gmail.~

Dato : 13-05-06 13:01

Armand wrote:
> [...]
> fordi af afgifterne sættes så tilpas lave at ingen bliver utilfredse,
> men dét ligener ikke Told og Skat (der nu hedder Skat).

Det har de skam tænkt på i det nye system. Der er oprettet de
såkaldte motorankenævn til formålet. Disse består, af de 3
tidligere vurderingsfolk (een fra Skat og 2 udnævnt af FDM).

Fra : Armand

Dato : 13-05-06 13:09

calle.nielsen@gmail.com skrev:

> Det har de skam tænkt på i det nye system. Der er oprettet de
> såkaldte motorankenævn til formålet. Disse består, af de 3
> tidligere vurderingsfolk (een fra Skat og 2 udnævnt af FDM).

OK!
Dét har ikke været fremme før her på gruppen, synes jeg.

--
Armand.

Fra : calle.nielsen@gmail.~

Dato : 13-05-06 13:38

> OK!
> Dét har ikke været fremme før her på gruppen, synes jeg.

Jeg mener jeg har læst det på skat.dk ved at følge et link postet
herinde, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det.
Anyways, det står beskrevet her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=364352&vID=0&search=motoranken%E6vn