montering af cyllinder..
Fra : D19S

Dato : 10-05-06 18:41

har fået byttet min z400 med en gs650e, som den tidligere ejer har
pillet toppen, og cyllinder osv. af., og så ville jeg høre om der var
en nem måde af få det monteret på, eller om jeg skal have noget
spec. værktøj, evt. en fra nordjylland der evt. ville hjælpe med
det..

Hilsen
Dennis
Tårs
suzuki gs650E

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-06 19:48

"D19S" <d19s@d19s.dk> writes:

> [...]
> pillet toppen, og cyllinder osv. af., og så ville jeg høre om der var
> en nem måde af få det monteret på, eller om jeg skal have noget

Splittede han det ad for sjov eller var der noget galt?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Armand

Dato : 10-05-06 19:49

D19S skrev:
> [...]
> en nem måde af få det monteret på, eller om jeg skal have noget
> spec. værktøj, evt. en fra nordjylland der evt. ville hjælpe med

En kammerat med gode faste negle kan være en god hjælp til at hjælpe med
at få stempelringene på det ene stempel klemt ind og op i cylinderen!
Men ellers er cylindrene koniske i den nederste ende, hvorved arbejdet
lettes så meget at man kán gøre det selv :-|

--
Armand.

Fra : Hekto

Dato : 11-05-06 08:54

Armand has brought this to us :

> [...]
> Men ellers er cylindrene koniske i den nederste ende, hvorved arbejdet
> lettes så meget at man kán gøre det selv :-|

Den metode kan ike anbefales på et ofte
forekommende italiensk mærke. Det koster næsten
altid en olieskrabering, og de fås kun i hele
sæt.

Et godt fif er at lave en bøsning/forlænger, der
er passende konisk. Så skubbes stemplet op i
cylinderen nedefra med dette stykke værktøj som
guide. Stemplet skubbes i så krydspinden lige kan
monteres. Det hele sættes så ned over
stagboltene, krydspinden monteres (med g-ring) og
det hele skubbes på plads.

Metoden er enkel og kan vist anvendes på de
fleste mærkser, hvor motorkonstruktionen ikke
direkte forhindrer det. (R4 f.eks.)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 11-05-06 09:18

Hekto wrote:

> Et godt fif er at lave en bøsning/forlænger, der
> er passende konisk. Så skubbes stemplet op i
> cylinderen nedefra med dette stykke værktøj som
> guide.

Kunne et tilpas stort spændebånd ikke også være en mulighed? Hvis man
ikke spænder det for stramt, og giver det noget olie - så virker det vel
lige som et officielt "stempelringsklemmeværktøj".

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT
Yamaha XJ 600, 1986

Fra : Hekto

Dato : 11-05-06 10:07

on 11-05-2006, Thomas Gulholm supposed :

> Kunne et tilpas stort spændebånd ikke også være en mulighed? Hvis man
> ikke spænder det for stramt, og giver det noget olie - så virker det vel
> lige som et officielt "stempelringsklemmeværktøj".

Jeg ved ikke om det klemmer hele vejen rundt. En
stor 'strips' er brugt med held.

Fra : Futte & Co.

Dato : 11-05-06 13:26

Hekto wrote:
> on 11-05-2006, Thomas Gulholm supposed :

> Jeg ved ikke om det klemmer hele vejen rundt. En
> stor 'strips' er brugt med held.

Skær passende stykker ud af en plastvandflaske/eddikkeflaske eller
lignende. Spænd sammen med strips

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-06 15:39

Futte & Co. skrev i meddelelsen
<4ccb0$44632d47$3e3d8b9d$4116@news.arrownet.dk>...

>Skær passende stykker ud af en plastvandflaske/eddikkeflaske eller
>lignende. Spænd sammen med strips

Nemlig-ja, meget bedre med bløde materialer end et ridsende og skarpt
spændebånd.

mvh
Orla

Fra : Torben Scheel

Dato : 11-05-06 21:16

Futte & Co. wrote:

> Skær passende stykker ud af en plastvandflaske/eddikkeflaske eller
> lignende. Spænd sammen med strips

0,7 mm alu og strips er brugt med held hér.

--
vh
Torben

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 18-05-06 17:09

Armand wrote:

> [...]
> Men ellers er cylindrene koniske i den nederste ende, hvorved arbejdet
> lettes så meget at man kán gøre det selv :-|

Jeg har altid brugt et par cykelklememr til at presse ringene sammen
med, det kan både lade sig gøre på 2 og 4 cylindrede, hvis man har en
hjælper.

--
Things that try to look like things, often look more like things, than
things do.