AW på ZRX skrev:
> >>
>> Hvad ville du vælge hvis du skulle trækkes efter en bil liggende på
>> asfalten
>> ?
>
> Kevlar - som sidder på de udsatte steder på kvalitets tekstil tøj.
Dengang jeg kørte RR i starten af 90'erne, var der en masse polemik
omkring det nys mirakelstof: Kevlar - DMU ville ikke umiddelbart fravige
det traditionelle krav til fuld læderbeklædning.
I Finland kom der i de nationele RR-regler på et tidspunkt en opblødning
som fik DMU til at gå i overvejnings-mode i sagen; men meget hurtigt
efter hændte det at en finsk sidevogns-"sandsæk" drattede af ekvipagen
for fuld skrue iklædt kevlar-dragt: Jeg har fået en beskrivelse af
skader og dragtens efterfølgende udseende, som jeg i den melemliggende
tid har glemt; men at den finske MC-sports union med øjeblikkelig
virkning tilbagetrak deres tilladelse til brug af Kevlar-dragter siger
måske også det hele istedet
--
Armand.
>
> Men det er jo irrelevant. Kan tøjet holde til et styrt er det fint. Der er
> vel ingen der køber tøj som tænker:
>
> "Tøjet skal holde i 5 år - 2 styrt med 140 km/t om året - jeg må hellere
> købe en rustning i 3mm plade."
>
> Allan
>
>