Kunne du tænke dig en simpel alarm?
Fra : Ukendt

Dato : 07-05-06 08:43

Torkild Gude fra MCgalleriet har konstrueret en prisbillig, og nem at lave
bevægelsesføler som er blevet lagt ud på min hjemmeside, så hvis du gerne
vil have en prisbillig alarm på din mc så kan du finde et diagram her
www.zx-r.dk/detektor.html

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-05-06 09:25

Dannie wrote:
> [...]
> bevægelsesføler som er blevet lagt ud på min hjemmeside, så hvis du gerne
> vil have en prisbillig alarm på din mc så kan du finde et diagram her

heh ligner den jeg lavede til min knallert engang, fra et gør-det-selv
elektronikkit.
men virkede ok.

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : AndersB

Dato : 07-05-06 09:34

Kviksølv kontakt ?! kan man overhovedet købe sådan nogle krabater
mere?
Hvis jeg skulle lave sådan en alarm ville jeg skåne miljøet og lave
noget med et pindul der aktiverer en switch i stedet, det kan sagtens
bygges ind i en lille box så det er vandtæt ...

Ellers en meget god ide med en billig gør det selv alarm

M.v.h.
Anders B

Fra : Hekto

Dato : 08-05-06 09:22

AndersB pretended :
> [...]
> noget med et pindul der aktiverer en switch i stedet, det kan sagtens
> bygges ind i en lille box så det er vandtæt ...

Sagtens! ... og de sviner ikke i miljøet før de
smides væk!!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : AndersB

Dato : 08-05-06 15:57

nåh, nå ok ...og så gør det ikke noget ?!

Fra : Hekto

Dato : 08-05-06 18:02

AndersB explained on 08-05-2006 :
> nåh, nå ok ...og så gør det ikke noget ?!

Næh - for du smider den vel ud sammen med andet
affald der skal opsamles og endes til Nyborg?

Hvad gør du med termometeret?

Fra : AndersB

Dato : 08-05-06 19:04

>Næh - for du smider den vel ud sammen med andet
>affald der skal opsamles og endes til Nyborg?

>Hvad gør du med termometeret?

Min pointe er at der med garanti bliver udledt kviksølv fra en hvis
procentdel af alle kviksølvkontakter i omløb, så hvorfor overhovedet
bruge dem? Der er masser af alternativer!

Her forleden så jeg ved et tilfælde sådan en krabat monteret i en
gammel dørklokke mine forældre havde smidt ud i brændehækken. Hvis
jeg ikke havde fundet den var den sikkert røget i containeren med
skrotmetal og blevet knust. Jeg kunne let forestille mig at det samme
vil ske når en gammel MC skrottes (uden for ophug) eller MC dele
smides i H.J. hansen's container .....

-AndersB