Årets første (røv)tur
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-05-06 17:24

Hejsa

Ja som overskriften nok lyder, så måtte jeg bide i asfalten i dag.
Var i super humør. Fik endelig plade på MC'en i går og skulle ud på årets
første tur, og bare nyde det gode vejr.
Lige efter et højresving hvor jeg måtte køre 60 er der et fjols der laver
en u-vending.
Jeg ligger jo med nedlægning på, så en katastrofe opbremsning er
udelukket. Så jeg kan enten undvige foran bilen eller bagom.
Kører jeg bagom vil jeg højest sandsynlig ramme nogle parkerede biler, så
jeg bruger udelukkelsesmetoden og undviger foran.
Billisten, har som mange andre billister, slet ikke øje for min handling,
så han fortsætter sin vending.
BANG!!!
Ind i siden på fjolset. Cyklen rammer hans fordør, og mit hoved rammer
hans forskærm.
MC'en er smadret (billeder på
http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4473) og jeg selv har 2
ømme knæ, et håndled der gør meget ondt og er bare forslået i resten af
kroppen. Ingen brud på knogler

Det her er min 9. sæson, har tidligere været tæt på at ryge og når det nu
skal være, må jeg sige jeg er billigt sluppet. Er bare glad for jeg har en
kasko på MC'en.
Billisten mente vi var lige gode om det.....

/
Jesper
(Der nu må vente endnu længere med at komme ud og køre.... AV)

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 17:37

"Jesper Pedersen" <tiperfjern@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Billisten mente vi var lige gode om det.....

Nårhh.........det mente han !, hvad sagde polisen til det ?, for dem har du
vel haft på ............

Godt du ikke kom "rigtigt" til skade, god bedring ..

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Mehmet K

Dato : 06-05-06 18:11

> Nårhh.........det mente han !, hvad sagde polisen til det ?, for dem har
> du vel haft på ............

Ja, den vil jeg egentlig også gerne høre om.. Var det et u-vending et sted
hvor sådan en manøvre er forbudt? Hvis ja, er det klart hans skyld. Hvis
ikke er det meget svært at sige?

Men alligevel, held i uheld. Der skete heldigvis ikke noget betydelig person
skade. :)

Mvh
Mk

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-05-06 21:48

> Nårhh.........det mente han !, hvad sagde polisen til det ?, for dem har du
> vel haft på ............

Politiet kom ikke ud når der ikke er personskade, men vi fik af vide i
tlf. at billisten vil få skylden, de kendte godt vejen og det sving.
Har også fået det bekræftet af en god ven som er politimand.

/
Jesper

Fra : Armand

Dato : 07-05-06 00:30

Jesper Pedersen skrev:

> Politiet kom ikke ud når der ikke er personskade,

Jamen: Havde du da ikke slået knæene, og skulle du ikke på skadestuen
v.h.a. Falck??

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 08-05-06 12:48

> Jamen: Havde du da ikke slået knæene, og skulle du ikke på skadestuen
> v.h.a. Falck??

Min sparsomme erfaring at det er dumt at bide smerterne i sig og så selv
senere tage en taxi på skadestuen. Kan man selv gå ind kommer man nemt
bagerst i køen af alle dem der bliver kørt ind af falck og forlader stedet
igen til fods ... Og de squ ikke spor fedt og sidde i timevis og vendte på
at blive undersøgt ....

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-06 09:08

tiperfjern@tiscali.dk (Jesper Pedersen) wrote in

> [...]
> tlf. at billisten vil få skylden, de kendte godt vejen og det sving.
> Har også fået det bekræftet af en god ven som er politimand.

Har du været på skadestuen ?? Du kan være helt sikker på, at hvis det
var mig, havde jeg insisteret på at komme på skade stuen, med det samme
! Det er squ bedre at blive chekket igennem med det samme. Og så er
polisen nød til at dukke op, og optage repport !

Fra : Troels Jensen

Dato : 06-05-06 19:42

"Jesper Pedersen" <tiperfjern@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Lige efter et højresving hvor jeg måtte køre 60 er der et fjols der laver
> en u-vending.
> Jeg ligger jo med nedlægning på, ........

Hvor stærkt kørte du?

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-05-06 21:50

Troels Jensen wrote:

> "Jesper Pedersen" <tiperfjern@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor stærkt kørte du?

Kørte 55-60, så den er god nok på det punkt.
Stedet hvor bilen vendte, er det eneste sted på den strækning hvor der
ikke er fuldt optrukket line...

/
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-06 21:56

Man siger at det er altid den svingene der får skylden , undtaget hvis den
svingene bliver ramt bag i

Så du slipper for skyld osv.

PE

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-05-06 23:09

Per Emborg wrote:

> Man siger at det er altid den svingene der får skylden , undtaget hvis den
> svingene bliver ramt bag i

> Så du slipper for skyld osv.

> PE

Tjaee, det var lige efter et sving...

/
Jesper

Fra : Armand

Dato : 07-05-06 00:09

Troels Jensen skrev:
> "Jesper Pedersen" <tiperfjern@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor stærkt kørte du?

Under henvisning til motorcykellivets uskrevne love §1
[ http://www.dfmc.dk/love.asp ], er det et irrelevant spørgsmål

Forøvrigt ikke mindst i et offentligt forum, som hér :-|

--
Armand.

Fra : Troels Jensen

Dato : 07-05-06 10:52

> Under henvisning til motorcykellivets uskrevne love §1
> [ http://www.dfmc.dk/love.asp ], er det et irrelevant spørgsmål

Hmm....jeg citerer lige fra et klogt svar længere nede i tråden......:

"Og dog: Der er jo lige det islet med at køre efter forholdene :-/"

--
Troels
( der aldrig kunne drømme om selv at overtræde § 1)

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 06-05-06 22:19

Jesper Pedersen wrote:

> Lige efter et højresving hvor jeg måtte køre 60 er der et fjols der
> laver en u-vending.
> Jeg ligger jo med nedlægning på, så en katastrofe opbremsning er
> udelukket.

Træls.
Dengang jeg fik kort, der lærte vi at man skal tilpasse sin hastighed,
således at man kan standse for enhver hindring.

--
Mvh Henrik.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 06-05-06 23:15

Henrik Aarfeldt wrote:

> Træls.
> Dengang jeg fik kort, der lærte vi at man skal tilpasse sin hastighed,
> således at man kan standse for enhver hindring.

Jo, men det betyder jo at man på motorvejen skal køre 50 i tilfælde af at
der er en der umotiveret får lyst til at trække ind lige foran snotten på
en og bremse....
Man skal ikke køre i en hastighed der svarer til et "worst case" senarie,
men i et tempo som er tilpasset hvis man leger med tanken at alle ens
medtrafikanter er næsten helt fornuftige.

Men som jeg altid har sagt. Når man kører MC er det lettere at finde
idioterne i trafikken.... Det er dem bag rattet...

/
Jesper

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 07-05-06 00:37

Jesper Pedersen wrote:

> Man skal ikke køre i en hastighed der svarer til et "worst case"
> senarie, men i et tempo som er tilpasset hvis man leger med tanken at
> alle ens medtrafikanter er næsten helt fornuftige.

Ja, det er jo heldigvis op til den enkelte trafikant at beslutte.
Jeg har 1 regel, som står øverst: _alle_ andre er idioter.
Godt nok kan man ikke gardere sig totalt imod andres idioti, men man gør
klogt i at tage sine forholdsregler - specielt når man er så udsat som
man er på mc.

--
Mvh Henrik.

Fra : Armand

Dato : 07-05-06 00:06

Jesper Pedersen skrev:

> Ja som overskriften nok lyder, så måtte jeg bide i asfalten i dag....
> Lige efter et højresving hvor jeg måtte køre 60 er der et fjols der
> laver en u-vending.

Shit
Kondolerer!

> ....... Er bare glad for jeg har en kasko på MC'en.

Ikke mindst til at køre sagen allerede fra dag ét, mens man stadig er
indisponibel!

> Billisten mente vi var lige gode om det.....

Sikke en idiot :-|

Og dog: Der er jo lige det islet med at køre efter forholdene :-/
Men hán er under alle omstændigheder den udfarende part og en vending
dér strider både mod færdselsloven og almindelig sund logik :-|

--
Armand.

Fra : tb

Dato : 07-05-06 07:30

....> BANG!!!
> Ind i siden på fjolset. Cyklen rammer hans fordør, og mit hoved rammer
> hans forskærm.
> MC'en er smadret

Surt, rigtigt surt :-/

Men : Du drøner ind i en bil, får ikke lov at flyve, men ryger ned hovedet
ind i hans skærm, og du er stort set uskadt ?!?! Hmm, har du ikke lyst til
lige at finde nogle lottotal for mig, for du er da vist mere heldig end
gennemsnittet

Håber du snart er kørende igen, og ikke for skræmt at hvad der skete - bare
op igen og kør!!

Fra : Niels Munk

Dato : 07-05-06 10:18

"Jesper Pedersen" <tiperfjern@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Føler med dig!
Har selv lige smadret min RF'er (og mig) mod en lygtepæl,
for en god uges tid siden. Kan stadig ikke bruge min højre arm
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5598

Må sige at du er sluppet heldigt! Umiddelbart ser din MC da
heller ikke voldskadet ud, taget i betragtning at du ramte en
bil frontalt...

Få den lavet, og kom op på hesten igen :)

/Niels Munk

Fra : Hekto

Dato : 08-05-06 09:28

Jesper Pedersen expressed precisely :
> [...]
> kasko på MC'en.
> Billisten mente vi var lige gode om det.....

Ja, den er go' med ham! Man vender ikke på et
sted hvor oversigten ikke er iorden ... ligesom
man jo heller ikke kører stærkt i sådan et sving.

Surt! - men du kom bedre fra det end een i
nærmeste omgangskreds, der fik brud på begge
lårben og hoften. Ca. 12 timer på
operationsbordet! Omstændighederne p.t. ukendte,
da han intet kan huske!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650